-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... do liderów tortu reklamy w internecie: reklamy w wyszukiwarkach i sieciach kontekstowych (SEM 48%) i reklamy graficznej (klasyczny display: 45%, wideo: 42%). Najrzadziej redukowano wydatki na SEM, wideo, programmatic, reklamę w social media. Wyłącznie spadki deklarowano w przypadku lokowania produktu oraz działań z zakresu e-PR. Zdecydowana ...
-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
... "MPG Media Market Scan 1Q 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce". I. Rynek ogółem Według estymacji MPG, całkowita wartość rynku reklamy w I kwartale 2011 roku wyniosła 1,61 mld ... radio jako medium call to action. IV. Województwa Najsilniej pod względem całościowego zakresu dotarcia mediów rozwinęły się w I kwartale 2011 roku województwa lubelskie i ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
... wyniósłby 5,4% - podaje raport "MPG Media Market Scan 1H 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce". I. Rynek ogółem Jak czytamy w raporcie, najszybciej rozwijały się wydatki w ... – radio, jako medium call to action. Województwa Najsilniej pod względem całościowego zakresu dotarcia mediów rozwinęły się w I połowie 2011 roku województwa małopolskie ...
-
Sprzedaż papierowych gazet: 8% stawka VAT gdy ograniczone reklamy
... gazety są zagadnienia lokalne z zakresu m.in. samorządu, kultury i problematyki społecznej. W gazecie tej są drukowane odpłatnie ogłoszenia handlowe, reklamy i teksty reklamowe, przy czym ... nie mniej niż 67% powierzchni jest przeznaczone na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe”. W myśl art. 2 pkt 30 ustawy, przez ...
-
Prawo reklamy: jak działa?
... działając zgodnie z prawem? Prawo reklamy zwięźle wyznacza granice dozwolonej reklamy oraz organizowania i prowadzenia reklamy. Problem zakresu dopuszczalności reklamy może być zatem rozpatrywany na dwóch płaszczyznach: ustawodawstwa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przepisów z zakresu organizowania reklamy, gdzie najczęściej występuje podmiot ...
-
Koszty promocji i reklamy: prezenty a podatki firmy
... na potrzeby reklamy (i reprezentacji) stanowi koszt uzyskania przychodów, co wprost wynika z art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy o PDOP i odpowiednio art. 23 ust. 1 pkt 43 lit. b) ustawy o PDOF. Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu podatków ...
-
Kontrola skarbowa reklamy online wg KPP
... do 5 tys. zł) udzielać informacji kontrolerom skarbowym o firmach i osobach zamieszczających reklamy. Podobnych informacji będą musiały udzielać także banki. Ministerstwo Finansów uzasadnia takie rozwiązanie potrzebą walki z szarą strefą w Internecie. Jednak zdaniem KPP zwiększenie zakresu kontroli będzie miało negatywne konsekwencje dla wszystkich ...
-
Siła reklamy a potrzeba konsumenta
... jest konsumentem również tysiąca innych produktów czy usług. Doświadczenie z jednego zakresu szybko przechodzi w oczekiwanie wobec kategorii zupełnie ze sobą nie powiązanych. ... jesteśmy ważniejsi niż inne kategorie. Pokazać, nie tylko powiedzieć Siła reklamy zawsze była i będzie duża. Jednak wkrótce, aby przekonać, będziemy potrzebowali większych ...
-
Usługi reklamy: sprzedaż zagranicę a rozliczenie VAT
... Powyższe wynika z art. 28b ust. 1-3 ustawy o VAT. W odniesieniu do usług w zakresie reklamy, świadczonych na rzecz podatników zagranicznych, przepisy o VAT nie określają szczególnych zasad dotyczących ... próbek. Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Uwaga na reklamy wprowadzające w błąd
... (prowadząca placówkę oświatową Centrum Kształcenia Zawodowego) w Łodzi oraz Centrum Orion (świadczące w tym mieście nie tylko usługi edukacyjne, lecz również kursy z zakresu samoobrony i obsługi broni). Po przeprowadzeniu postępowań UOKiK uznał, że obie placówki pominęły w ogłoszeniach istotne dla słuchaczy informacje, że prowadzą jedynie ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
... ), VP ds. marketingu, lub dyrektora ds. marketingu; 35% zajmuje stanowisko z zakresu zarządzania marketingiem firmy, a pozostałe 35% pełni role z zakresu reklamy digital lub online. 58% stanowią pracownicy wyższego odpowiedzialni za obszar inwestycji w reklamy online, a 33% ma bezpośredni wpływ na podejmowane decyzje z zakresu reklamy online.
-
SEO dla e-commerce o międzynarodowym zasięgu
... niemożliwie. Najważniejszą rolę w ekspansji międzynarodowej odgrywa SEO. To od skuteczności działań z zakresu marketingu w Internecie zależy, czy klienci za granicą dotrą do ... Tłumaczenie z błędami (lub po prostu przekład słabej jakości) może zniweczyć wszelkie wysiłki z zakresu reklamy w Internecie. Google to nie jedyna wyszukiwarka na świecie Przy ...
-
Reklama jako propozycja zawarcia umowy
... nimi, zachowania stron w toku negocjacji, zakresu postanowień, których uzgodnienie jest konieczne dla uznania umowy za zawartą, zakresu zastosowania obydwu procedur. Strony mogą ... ofertę kupna skierowaną do sprzedawcy. Ofertą publiczną mogą być także reklamy umieszczane w Internecie, jeśli obejmują wszelkie dane, które powinna zawierać oferta. Znane ...
-
Reklama leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Na co uważać, by była zgodna z prawem?
Przedsiębiorcy, którzy reklamują swoje produkty lub usługi w Internecie muszą każdorazowo uwzględniać liczne regulacje z zakresu tzw. prawa reklamy. Z dość oczywistych przyczyn w przypadku wyrobów medycznych, leków oraz suplementów diety owe regulacje są wyjątkowo rozbudowane. Dodatkowo planowana jest ich nowelizacja. ...
-
Usługi reklamowe w podatkach i księgach rachunkowych
... r.) za zakup reklamy, na kwotę 6.150 zł (w tym 1.150 zł VAT). Reklama będzie się ukazywała w miesięczniku od lipca do grudnia br. W czerwcu spółka zapłaciła za fakturę. Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu podatków, rachunkowości, ubezpieczeń ...
-
BizOn media: reklama tylko dla biznesu
... komplementarnej oferty z zakresu komunikacji marketingowej dla biznesu dlatego w ofercie nowego domu sprzedaży mediów znajdziemy rozwiązania z zakresu AMBIENT i PRASY ... to pierwszy projekt o tematyce biznesowej w ramach sieci, realizowany w Europie. „Rynek reklamy internetowej w Polsce jest jednym z dynamiczniej rozwijających się rynków reklamowych w ...
-
Polacy a firmowe strony www
Ceny produktu lub usługi i zakresu działalności przedsiębiorstwa, tych informacji najczęściej poszukują Polacy na stronach internetowych firm - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy. Najczęstszym problemem z jakim spotykają się konsumenci są natarczywe reklamy, które uniemożliwiają pełne zapoznanie się z treścią firmowych ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2024 roku
... podejmował Prezes UOKiK? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile postępowań z zakresu ochrony konkurencji przeprowadził UOKiK w 2024 roku? Ile przeprowadzono postępowań ... przedstawienia ogólnych informacji kredytowych. Wprowadzi także wymogi w zakresie reklamy i marketingu kredytów konsumenckich, w tym katalog informacji, które muszą się znaleźć ...
-
Niedozwolone klauzule w e-commerce 2013
... odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie. W ubiegłym roku pojawiło się 55 wpisów z tego zakresu, co stanowi wzrost w porównaniu z 2012 rokiem. Należy podkreślić, że sklep, ... swobodnie. Dotyczy to zarówno akceptacji regulaminu, jak i zgody na otrzymanie reklamy. W tym celu można na przykład poprosić klientów o zaznaczenie odpowiednego pola wyboru ( ...
-
Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami
... w dniu 18 stycznia 2015 r. dotyczyła głównie zmian z zakresu prawa konkurencji, obecnie UOKiK planuje wzmocnić swoje kompetencje z zakresu ochrony konsumentów. W tym celu Prezes UOKiK ... do zaniechania określonych działań np. zobowiązać przedsiębiorcę do wstrzymania emisji reklamy lub wycofania danego produktu z oferty. Co prawda przedsiębiorca będzie ...
-
CRM - czy to się opłaca?
... większą liczbę faktycznych zgłoszeń (rośnie skuteczność reklamy), co redukuje koszty tego typu reklamy. Sprzedaż Oszczędności wynikają ze zmniejszania czasu ... - Aspekt rozproszenia systemu jest najbardziej krytyczny w przypadkach implementacji CRM z zakresu sprzedaży. Głównym problemem jest komunikacja i synchronizacja bazy danych. Zbytnie zaufanie ...
Tematy: -
UOKiK: zgoda na koncentrację
... zakresu kontroli koncentracji wydała Prezes UOKiK od początku 2010 roku. Jedna z ostatnich dotyczy przejęcia przez Stroer ... Dniem Konkurencji. Najnowsza decyzja Prezes UOKiK dotycząca koncentracji, to zgoda na transakcję na rynku wynajmu nośników reklamy zewnętrznej. Ma ona polegać na nabyciu przez Stroer 100 proc. akcji spółki News Outdoor Poland ...
-
Spożywcze produkty dla dzieci: bajkowy świat nazw i opakowań
... Daje szansę wprowadzenia atrakcyjnego, budzącego pozytywne skojarzenia elementu na layout produktu, a także stanowi doskonały punkt wyjścia do szeroko zakrojonych działań z zakresu reklamy, promocji, merchandisingu, public relations czy CSR. Wystarczy w tym miejscu zwrócić uwagę na strony internetowe niektórych marek, które są swoistymi platformami ...
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce: voiceboty lepsze niż reklama?
... online? Skoro, co trzeci z kupujących w sieci rezygnuje z powodu nachalnej reklamy, wynika z najnowszych badań Baymard Institute. Zamiast wydawać więcej na reklamę, ... według SaleCycle, telekomunikacja (90,76%) znajduje się na wyższym końcu zakresu współczynnika porzucania koszyka. Z drugiej strony, artykuły pierwszej potrzeby, takie jak artykuły ...
-
Prawa autorskie: najważniejsze zagadnienia
... WWW, skład i DTP ulotki reklamowej czy też folderu) najistotniejszą częścią takiej reklamy jest jej strona wizualna - zdjęcia, grafiki, itp. Wyobraźmy sobie zatem, ... w tej kwestii i nie narzuca z góry żadnych kryteriów wynagrodzenia w zależności od zakresu wykorzystywania danej pracy. Pozostaje nam jeszcze kwestia uzyskania wyłączności kupującego na ...
-
Akcja promocyjna: rozliczenie VAT
... w ust. 2 – czyli na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem – zostało wyłączone z zakresu przedmiotowego opodatkowania – jest to przepis szczególny zawierający wyjątki w stosunku do ust. ... że nieodpłatne przekazanie nagród, gadżetów lub innych upominków stanowiących formę reklamy Spółki nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i ...
-
Szczególna należyta staranność przy dokumentowaniu usług niematerialnych
... Administracyjnego, była sytuacja nabycia przez przedsiębiorcę usług niematerialnych - mailingu, pozycjonowania oraz reklamy (wyrok NSA o sygn. akt I FSK 548/18). Sprawa zawisła przed ... WSA podkreślił, że nie mają oparcia ani w przepisach ogólnego prawa podatkowego, ani w unormowaniach z zakresu podatku od towarów i usług tezy, że na stronie ...
-
Rynek pocztowy a interesy konsumentów
... powiem kondycję innych rynków, a więc rynku komunikacji elektronicznej, reklamy, dystrybucji, bankowości czy ubezpieczeń. Usługi pocztowe mają także duże znaczenie dla ... rejestru działalności regulowanej, jak również prawo do cofania oraz ograniczania zakresu zezwoleń, a także wydawania decyzji o zakazie wykonywania działalności pocztowej objętej ...
-
Mało ofert pracy dla humanistów
... preferowanych przez osoby z wykształceniem humanistycznym, czyli działów marketingu, reklamy i PR (4,3% wszystkich ofert opublikowanych w 2011 roku), działów personalnych (2,2%) ... gospodarce, której głównym motorem rozwoju są obecnie innowacyjne rozwiązania z zakresu technologii i informatyki, kandydat-humanista, oprócz wiedzy nabytej na studiach, ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany II 2014
... prawnych z zakresu regulacji dotyczących usług płatniczych, otwartych funduszy emerytalnych i działalności funduszy emerytalnych, które weszły w życie w styczniu ... 2014 r. swoich statutów do nowych przepisów; w okresie do dnia 31 grudnia 2014 r. zakazano reklamy zawierającej informacje o OFE lub informacje sugerujące, że reklama odnosi się do OFE; ...
-
Kary za naruszanie przepisów RODO są wysokie
... zakresu ochrony danych osobowych, nakładane są zarówno na gigantów technologicznych, jak i na mniejsze firmy. „Kary za ... euro oraz 180 mln euro, za brak zgodności z prawem i przejrzystości przetwarzania danych osobowych do celów reklamy behawioralnej. W oparciu o podobny stan faktyczny karę o wiele mniejszą, bo 5,5 mln euro, nałożono na WhatsApp IE ...
-
Kiedy 0-proc. stawka VAT na albumy?
... z zerowej stawki podatku VAT. W albumie takim nie mogą się jednak znaleźć reklamy sponsorów (np. logo firmy). Stanowisko takie zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji ... towarów i usług stawką 22%. Dla zdefiniowania usługi (co do jej zakresu) istotne są klasyfikacje wydane na podstawie przepisów o statystyce publicznej. W przypadku ...
-
Jakie kursy językowe i szkoleniowe wybierają Polacy?
... również innych preferencji edukacyjnych - na przełomie wieków królowały kursy z zakresu księgowości, kadr czy psychologii. Dziś Polacy wybierają szkolenia z projektowania ogrodów ... takie stanowiska jak specjalista ds. obsługi klienta, księgowy, specjalista od reklamy, lekarz. Zainteresowanie wyjazdem do pracy do Norwegii wynika też z kondycji ...
-
Otwarta komunikacja z klientem, czyli budowanie zaufania do marki w czasach pandemii
... reklamy i media tracą, na popularności zyskują agencje PR. To one stoją na pierwszej linii ... , które następują w przepisach i umożliwiają pacjentom zakup sprzętu przez Internet, ale również cały czas prowadzą działania z zakresu public affairs zmierzające do wprowadzenia kolejnych ułatwień dla pacjentów. Na każdym z tych etapów działań biznesowych ...
-
Oznaczanie treści sponsorowanych w social media a prawo ochrony konkurencji
... w polskim prawie nie oznacza jednak, że zagadnienia te wymykają się spod zakresu obowiązujących od wielu lat w naszym porządku prawnym ustaw, jak choćby prawa ochrony ... Art. 16 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w katalogu czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy wymienia m.in. reklamę wprowadzającą klienta w błąd i mogącą przez to ...