-
Polacy pokochali centra handlowe
Ku radości sprzedawców polscy konsumenci pokochali centra handlowe. Rekordziści spędzają w sklepach nawet 10 godzin. Zakupy przestały być domeną kobiet, także panowie coraz częściej przyznają się do "męskich" wypadów shoppingowych. Polacy wydają więcej na obuwie i odzież, niż na edukację. Średnio na ubrania wydajemy 5,1 procent domowego budżetu, ...
-
Zakupy od osób fizycznych: dowody księgowe
Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza trudniących się handlem towarami używanymi, kupuje takowe m.in. od osób prywatnych, czyli takich, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Asortyment nabywany w ten sposób może być bardzo szeroki, poczynając od używanych ubrań, poprzez artykuły dla dzieci (wózki, zabawki), meble, po sprzęt elektroniczny RTV ...
-
Wyższa stawka VAT na odzież dziecięcą
Tylko do końca roku obowiązuje preferencyjna 8-proc. stawka VAT na ubranka dla niemowląt i buty dziecięce. Od stycznia 2012 r. VAT na te artykułu wzrośnie o 15 pkt. proc. Rodzice mają więc ostatnie tygodnie na zrobienie tańszych zakupów dla swoich pociech. Jeszcze w 2010 roku kupując ubranka dla najmłodszych oraz buty dla starszych dzieci ...
-
Zakupy w sieci: najczęściej kupujemy ubrania
Coraz częściej zaglądamy do sklepów internetowych. Najczęściej poszukujemy ubrań. W polowaniu na zakupy w sieci przodują Polki – wynika z danych firmy badawczej Gemius. Jak pokazują dane z lipcowej fali wyników badania Megapanel PBI/Gemius, niemal 12 mln polskich internautów wchodzi na strony sklepów internetowych. To o jedną piątą więcej niż rok ...
-
Ubezpieczenie turystyczne: przezorność pomaga
Decydując się na wakacyjny wypoczynek, szczególnie w standardzie all inclusive, wydajemy częstokroć dość znaczne kwoty. Całkiem pokaźne sumy przeznaczamy też na zakup wakacyjnych ubrań czy innych akcesoriów - kamer, aparatów fotograficznych. Niestety w wydatkach wakacyjnych po macoszemu traktujemy ubezpieczenie turystyczne. Warto jednak mieć na ...
-
Kredyt na święta – czy warto?
Boże Narodzenie jest w Polsce traktowane bardzo poważnie. Nie oszczędzamy na zakupie prezentów, żywności, ubrań czy np. podróżach. Nie zawsze jednak mamy na to wszystko wystarczająco pieniędzy. Co wtedy? Czy kredyt świąteczny rozwiąże nasze finansowe problemy? Warto się na niego zdecydować? Ubiegłoroczne Boże Narodzenie kosztowało przeciętną ...
-
Urządzenia mobilne dziecka - przyjaciel czy wróg?
... im nowe ubrania i buty na cały rok szkolny. Ale czasy się zmieniły. Obecnie rodzice dużo więcej uwagi i pieniędzy przeznaczają na zakup swoim pociechom nowego sprzętu IT – laptopów, smartfonów i tabletów. Jednakże mimo wielu nowych możliwości, jakie stawiają przed najmłodszymi zaawansowane technologie XXI ...
-
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
Rynek e-commerce w Polsce systematycznie rośnie – według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” blisko połowa internautów robi zakupy w sieci. Wśród najchętniej kupowanych w ten sposób produktów królują ubrania i akcesoria. Popularny sklep internetowy Zalando.pl przyjrzał się, jakie są wybory e-konsumentów w poszczególnych miastach. Zgodnie z ...
-
Urządzenia mobilne w modzie, czyli jak kupuje fashionista
Japonia, Korea Południowa i Wielka Brytania to kraje, w których ponad połowa wszystkich modowych e-zakupów dokonywana jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To jeden z wniosków, jakie niesie za sobą Fashion Flash Report 2016 firmy Criteo - opracowanie poświęcone zachowaniom klientów branży modowej. W raporcie nie zabrakło również danych z ...
Tematy: branża modowa, moda, zakupy, zakupy przez internet, odzież, m-commerce, badania konsumenckie -
Jak Polacy radzą sobie z podwyżkami cen? 2/3 z nas zaciska pasa
Inflacja drenuje portfele Polaków. Większość z nas ogląda każdą złotówkę. Z badania Krajowego Rejestru Długów wynika, że najczęściej rezygnujemy z wyjść do restauracji i zakupu nowych ubrań, ale także mniej wydajemy na kulturę i rozrywkę, podróże i wyposażenie domu. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wydatki ograniczyli Polacy z powodu ...
-
Pokolenie Z - generacja kryptowalut i NFT?
"Egoistyczni, narcystyczni, roszczeniowi, nieodpowiedzialni, z głową w smartfonach" - pokolenie Z nie może pochwalić się najlepszym PR. Na rynku pracy rozgaszcza się nowa generacja młodych i - bynajmniej - nie robi tego po cichu. Etos pracy ich nie dotyczy, bo przecież "nie żyje się po to, by pracować, ale pracuje, by żyć". Chęć zakupu drogiego ...
-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
Sklepy z odzieżą używaną nie znikają z polskich ulic. Kolejki, które ustawiają się przed nimi w dzień nowej dostawy, wyraźnie pokazują, że ubrania z drugiej ręki ciągle cieszą się wśród Polaków popularnością. Jak dużą i co popycha nas do zakupów w second-handach? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza najnowsze badanie przeprowadzone na ...
1 2