-
Polski konsument 2009
... zakupy przez Internet cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością, mimo że z tej formy sprzedaży chętniej korzystają młodsze osoby. Co piąty badany deklaruje, że w ciągu ostatniego roku skorzystał z możliwości nabycia produktów online ... 3 dni od chwili otwarcia, natomiast produkty spożywcze sprzedawane luzem – 3 dni od momentu zakupu; ...
-
Grudniowe wydatki Polaków
... udamy się głównie do centrów handlowych (34%), zamówimy je także w sklepach online (23%) oraz super- i hipermarketach (21%). BOŻE NARODZENIE – RODZINNE I ZE STRATEGIĄ W Święta z rodziną 98% ... zakupy spożywcze. 52% badanych wyda na nie od 201 do 500 zł, a 14% - od 501 zł do 1 000 zł. Około 1/3 badanych ograniczy wydatki do 200 zł. Pieniądze na zakupy ...
-
Co Polacy myślą o zakazie handlu w niedzielę
... handlu w niedziele jest dobrym pomysłem. Nie wszystko online Alternatywą dla zamkniętych w niedziele sklepów stacjonarnych mogą być zakupy online, do których podchodzimy jednak z dużą rezerwą. Tylko ... artykuły spożywcze online, płacą jednorazowo za swój koszyk od 100 do 200 zł (42%), do 100 zł – 35%, a 23% deklaruje, że wydaje na takie zakupy ...
-
Inflacja zwalnia, ale koszyk zakupowy nadal drożeje. Raport o cenach w sieciach handlowych
... spożywcze są o 20% droższe niż przed rokiem. Najtańsze zakupy oferują dyskonty, a najdroższe kanał e-grocery. Największy wzrost cen w skali roku (40%) odnotowano w kategorii dodatki spożywcze ... , internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż̇ online, jak i offline). Rodzaje analizowanych sklepów: Cash & Carry ( ...
-
TOP trendy w logistyce: automatyzacja i co dalej?
... i szybkie zakupy spożywcze, którymi to zainteresowaliśmy się jeszcze w 2020 roku, począwszy z wybuchem pandemii. Wtedy jeszcze nazwa q-commerce była niejasnym szyfrem, teraz quick commerce to coraz częstszy element handlu internetowego, który polega na szybkim, nawet 10-15 minutowym dostarczeniu zakupów spożywczych zamówionych online, pod drzwi ...
-
E-zakupy i płatności zbliżeniowe. W tym jesteśmy najlepsi
... online kupuje ubrania oraz obuwie, 35% książki, a co trzeci - elektronikę. Zainteresowaniem kupujących z Polski cieszą się również kosmetyki (30%) oraz sprzęt AGD i artykuły wyposażenia wnętrz (29%). Nie odstajemy również, jeśli chodzi o e-zakupy spożywcze ...
-
W Boże Narodzenie 2020 na prezenty świąteczne wydamy mniej?
... zakupy spożywcze, a czterech na dziesięciu Polaków zaoszczędzi na prezentach. Gdzie zrobimy zakupy świąteczne? Mimo zagrożenia epidemicznego, połowa badanych Polaków chce zrobić zakupy ... . Nieco więcej osób (10%) połączy obydwie formy zakupów – stacjonarne i online. Nieustająca popularność dużych sklepów ma zapewne związek z przeświadczeniem ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... .). Rabaty i promocje pobudzają apetyt na zakupy Jak pandemia wpłynie na ... spożywcze kupujemy zarówno w sklepach wielkopowierzchniowych (40 proc.), jak i lokalnych (38 proc.). Kanały online najczęściej wybieramy w przypadku elektroniki czy zabawek. Co ciekawe, ci, którzy decydują się na zakup odzieży i obuwia oraz akcesoriów sportowych, sklepy online ...
-
Jaki będzie Black Friday i Cyber Monday w dobie wysokiej inflacji?
... online, które wybrało 37% ankietowanych. Do sklepów stacjonarnych wybrał się z kolei co trzeci badany, a 31% respondentów zdecydowało się zarówno na zakupy stacjonarne, jak i online. ... (17%), a na trzecim, ex aequo, artykuły dla dzieci, elektronika i artykuły spożywcze, które wskazało po 9% respondentek. Wśród panów, co czwarty kupował elektronikę, 20 ...
-
Wielkanoc 2014: wydatki Polaków
... spożywcze niemal połowa ankietowanych wyda od 200 do 500 zł. Od 801 do 1 200 albo powyżej tej kwoty zapłaci dwukrotnie więcej osób niż w 2013 . Na zakupy żywnościowe – ... 2013). Informacje o badaniu To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metodą ankiety online, na grupie 316 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana ...
-
Transformacja cyfrowa przyspiesza. 6 obszarów, które skorzystały na pandemii
... jest coraz szersza, a niskie koszty transportu coraz częściej nie obciążają już klienta końcowego. Konsumenci przestali ograniczać zakupy online do elektroniki czy odzieży. Dziś zamawiamy nawet codzienne zakupy spożywcze, czy nabywamy samochody w wirtualnych salonach. Transformacja cyfrowa i przestawienie się na handel internetowy to także korzyści ...
-
5 trendów w e-commerce w 2022 roku
... możliwe dzięki całej gamie technologicznych rozwiązań, które ułatwiają użytkownikom zakupy za pomocą smartfonu. Coraz częściej wybierają oni aplikacje mobilne niż strony internetowe ... także zauważyć, że popularne sklepy convenience czy duże sieci spożywcze poszerzają swoją ofertę zakupów online o opcję q-commerce. Dostawa zakupów w mniej niż pół ...
-
Przyzwyczajenia Polaków a nowinki technologiczne
... oraz zakupów grupowych, nadal mało popularne, zarówno w Europie, jak i na świecie, są zakupy spożywcze dokonywane online. Na Starym Kontynencie odsetek osób korzystających codziennie z tego typu usług wynosi 12,1 proc. Najczęściej produkty żywieniowe online kupują mieszkańcy Azji: w Chinach 24,4 proc. respondentów, w Tajlandii 21,3 proc., a w Korei ...
-
FinTech, czyli nowe technologie w finansach
... zakupy spożywcze, czy kupuje bilety do kina za pomocą internetu. To, że banki czy firmy pożyczkowe wprowadzają innowacje do swoich usług jest następstwem dynamicznego rozwoju nowych technologii, a także oczekiwań samych klientów. Wpływ rozwiązań mobilnych widać już, chociażby w przypadku pożyczek online ...
-
Jak działać na rynku e-commerce w dobie koronawirusa?
... 4 kwietnia 2020, możemy dostrzec wyraźny wzrost wyszukiwania frazy “zakupy online”. Firmy, które wstrzymywały się z wejściem w sprzedaż online, musiały przyspieszyć swoje działania, bo w obecnej ... że niedawne badania e-izby wykazały, że aż 59% osób zamawiających produkty spożywcze online oceniło ich dostępność źle lub bardzo źle. 5. Oferuj więcej od ...
-
Sklepy internetowe. Jak poprawić komunikację z klientem?
... na telefon (59 proc. odpowiedzi) W czasie pandemii zaczęli częściej kupować online; najczęściej kosmetyki (34 proc.), ubrania (34 proc.) książki i multimedia (31 proc.) ... 13 proc.) i numer telefonu (23 proc.) W ostatnich miesiącach zwiększył się ruch online, wzrosła liczba transakcji, a tym samym przychody w e-commerce. Branża nabrała dynamiki. Z ...
-
Rosną obroty w e-commerce. Pandemiczny boom, czy trwały efekt?
... online w tym podstawowym sektorze handlu detalicznego był najmniejszy. Gdy jednak konsumenci przekonali się do e-zakupów, sklepy spożywcze i dyskonty odnotowały jedne z największych wskaźników wzrostu. Mastercard przewiduje, że w segmencie produktów spożywczych 70-80% wzrostu sprzedaży online ... wydatki na zagraniczne zakupy online o 25-30%. Przeciętny ...
-
Wydatki świąteczne Polaków - jak się kształtują?
... , ale o tym jak poważnie podchodzimy do tego okresu. Porównaj online kredyty gotówkowe i wybierz ten z najniższą ratą! Sporo wydajemy na ... robić świąteczne zakupy spożywcze przede wszystkim w sklepach dyskontowych, które wyprzedzają hipermarkety i supermarkety. Popularność dyskontów rośnie z roku na rok. 63% osób artykuły spożywcze zakupi właśnie ...
-
Click & collect przyszłością e-commerce?
... stoisk detalicznych (spożywcze, drogerie, apteki) z danego miasta w jedynym miejscu. Określenie swojego kodu pocztowego, umożliwia wybór sklepu w sąsiedztwie, który jest najlepiej znany, czy lubiany. Natomiast dzięki przejrzystej funkcji szybkiego wyszukiwania artykułów po nazwie, internauci mogą intuicyjnie robić zakupy online. Kupowanie ...
Tematy: Click & collect, handel detaliczny, handel, e-commerce, zakupy online, sklepy online, sklepy -
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa: które branże zyskują, a które tracą?
... , którzy dotychczas korzystali wyłącznie ze sklepów stacjonarnych, zdecydowało się wypróbować transakcje online. Co prawda zmusiła ich do tego obecna sytuacja, ale dzięki niej mają ... świeży chleb jest regularne, natomiast częste wybieranie się do sklepu na drobne zakupy spożywcze jest obecnie nierozsądne. To sprawia, że taki przyrząd wydaje się ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... udział konsumpcji online spadł do 6,8 proc. W ramach wnikliwej analizy zachowań zakupowych Polaków w 2021 nie mogło umknąć naszej uwadze ograniczenie konsumpcji w pierwszej fazie pandemii. Ograniczenie jednak nie tyle ilościowe, co poprzez skupienie się na wydatkach w kategoriach niezbędnych. Mam tu na myśli zakupy spożywcze, artykułów ...
-
E-commerce w Czechach w rozkwicie. To szansa dla polskich firm
... online stwarzają Czesi. Jak podaje serwis ceska-ecommerce.cz, agregujący dane o handlu online u naszych południowych ... ograniczania ich dostępności, Czesi bardzo cenią produkty spożywcze z Polski. Chodzi m.in. o mięso, owoce, warzywa, a ... 2023 r. Podsumowując, obecnie zarówno otwartość czeskich klientów na zakupy e-commerce, jak i utrzymujący się od ...
-
Trendy w e-commerce na 2025 rok
... w jaki kupujemy online. Jakie ... zakupy subskrypcyjne będą jednym z trendów w e-commerce w 2025 roku. Według prognoz Simple Global wartość rynku subskrypcji osiągnie 478 miliardów USD, co odzwierciedla sukces modelu opartego na personalizacji i wygodzie, cenionego przez klientów za regularne dostarczanie produktów – od kosmetyków po artykuły spożywcze ...
-
Prezenty świąteczne: najlepsza gotówka i książki
... grupą wśród badanych, przewyższając o 1 pp. osoby powyżej 55 roku życia. Zakupy online największą popularnością cieszą się zaś wśród 35-44 latków (52 proc ... hipermarkety” –wyjaśnia Adam Chróścielewski, Dyrektor w Dziale Audytu Deloitte. Jeżeli chodzi o sklepy spożywcze, to świąteczne jedzenie kobiety będą kupować najczęściej w sklepach dyskontowych ( ...
-
Boże Narodzenie 2017. Na co stać Polaka?
... Zakupy świąteczne”, okres od 1 do 15 grudnia to najgorętszy czas dla sklepów zarówno stacjonarnych jak i internetowych. W tym roku połowa Polaków kupi prezenty online. Dokładniej - 62% ankietowanych zrobi zakupy ... 38 PLN mniej na prezenty, 170 PLN mniej na artykuły spożywcze i 31 PLN mniej w stosunku do łącznych, planowanych wydatków w świątecznym ...
-
Zero waste i co jeszcze? Jak zarządzać budżetem studenta?
... lojalnościowych proponowanych przez banki stałym klientom. Przykładowo – za częste dokonywanie transakcji online lub płacenie kartą, można uniknąć opłat za prowadzenie konta lub ... czy musisz – radzi Ewa Kozłowska, ekspert ZFPF, Gold Finance. Rób zakupy spożywcze z głową. Tzw. suche produkty, które wolniej się psują, warto kupować w większych ...
-
Darmowe wypłaty z bankomatów za granicą: jakie konto?
... zakupy lub comiesięcznych premii (patrz poniższa tabela). Prezentacja kont osobistych, które zapewniają darmowe wypłaty z zagranicznych bankomatów* Nazwa Banku Nazwa Konta Wniosek online ... , renta lub stypendium - w przeciwnym razie 9 zł/m-c Bank nalicza 3% premii za zakupy spożywcze, które zostały opłacone przy pomocy karty debetowej lub aplikacji ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych w I kw. 2020: są wygrani i przegrani
... silnym fundamentom. Przestawienie się wielu klientów na zakupy online nie minie wraz z pandemią. Wzrost popularności e-commerce odnotowały nie tylko branże, które wcześniej z sukcesem prowadziły sprzedaż w Internecie (np. branża fashion), ale również takie jak np. zakupy spożywcze, których dotychczasowy udział w rynku był marginalny. Kolejnym ...
-
Jak pandemia zmienia bankowość i zwyczaje finansowe Polaków?
... konto na zdjęcie dla klientów indywidualnych czy możliwość zakładania online konta firmowego wraz z jednoosobową działalnością gospodarczą. Rosnącą popularnością w roku ... 9-tygodniowego okresu 2020 roku, o niemal 40% wzrosły wydatki na ubrania i buty, na zakupy spożywcze oraz na fryzjerów, kosmetyczki i tatuaże. Niezmiennie rekordy biją wydatki na ...
-
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
... 11% Polaków kupuje artykuły spożywcze online. Zakupy z dostawą do domu są domeną ankietowanych żyjących miastach powyżej 500.000 mieszkańców. O potencjalnej zmianie nawyków konsumentów może świadczyć fakt, że 90% ankietowanych przyznaje, że po złagodzeniu reżimów sanitarnych nadal będzie kupować żywność w kanale online - na świecie takie ...
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce: voiceboty lepsze niż reklama?
... online może być w szczególności sztuczna inteligencja. Jakie narzędzia służą zwiększaniu sprzedaży w e-handlu? Z jakich powodów klienci porzucają koszyki? Jak mądrze wykorzystać w sprzedaży online voiceboty? W internecie kupuje już blisko 80% polskich internautów, co przekłada się na prawie 24 mln Polaków. Ta internetowa „armia” zrobiła zakupy ...
-
Nowe internetowe delikatesy i gastronomia
... nowe firmy spożywcze. Liczy się oryginalny pomysł i wyczucie potrzeb konsumentów. W Polsce działa kilkadziesiąt tysięcy firm ... Fresh24.pl. - Supermarket online Fresh24.pl realizuje założenia biznesplanu. Perspektywy są bardzo dobre. Coraz więcej ludzi w Warszawie i okolicach robi zakupy w internecie. Choć na rynku delikatesów online działają już ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 49/2017
... w miesiącu dokonuje transakcji finansowych online lub przez aplikację ... zakupy w serwisie Alibaba, gdzie oferowane towary są znacznie tańsze niż dotąd dostępne na naszym rynku. Do kupowania w zagranicznych e-sklepach przyznają się cztery osoby na 10, z czego 60 proc. dokonuje e-zakupów przynajmniej raz w miesiącu. Z Chin sprowadzamy towary spożywcze ...
-
GfK: e-commerce podwoi udział w polskim rynku FMCG?
... znacznie częściej niż przed kryzysem kupowaliśmy je online. Wydatki dokonywane na tę kategorię za pośrednictwem ... się zarówno kosmetyki i środki pielęgnacyjne (41,4%), jak i artykuły spożywcze (15,7%). Jak podkreśla Szymon Mordasiewicz z GfK, eFMCG ... dynamicznego rozwoju. Dziś wygodne zakupy to przede wszystkim zakupy bezpieczne. – Kolejki lub zbyt ...
-
Ile traci e-commerce na niedostosowaniu witryn do smartfonów?
... z Google Polska - bazując na badaniu IPSOS dla Google. Jesteśmy wielozadaniowi: robimy zakupy online na przystanku autobusowym, dodajemy do wirtualnych koszyków zakupowych produkty stojąc w ... firm e-commerce z bardzo różnych branż: zdrowie i uroda, meble, artykuły spożywcze, elektronika, książki i moda, by pomóc im w przystosowaniu się do klientów i ...