Corporate Social Responsibility - wiadomości i porady tematyczne
-
W biznesie dobre praktyki tylko na papierze
10:45 22.08.2014
... wskaźników zaufania na Starym Kontynencie. Z opinią, że „większości ludzi można ufać”, zgadza się jedynie 15,9 proc. Polaków (według badań European Social Survey). W porównaniu z państwami o rozwiniętej gospodarce rynkowej wypadamy bardzo słabo. W krajach skandynawskich, Szwajcarii, Holandii czy Irlandii deklarację o zaufaniu do innych składa ...
Tematy: dobre praktyki w biznesie, odpowiedzialność biznesu, społeczna odpowiedzialność biznesu, strategia CSR -
Trendy CSR 2014
10:51 06.03.2014
Jakie są prognozy dla społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility - CSR) oraz firm zaangażowanych we wdrażanie i promowanie CSR? Czy czeka nas rewolucja czy jesteśmy raczej świadkami pewnej stagnacji w rozwoju tak ...
Tematy: CSR, Corporate Social Responsibility, odpowiedzialność w biznesie, wizerunek firmy -
Raporty CSR 2013
10:16 24.12.2013
„Raportowanie CSR – Ankieta KPMG. Edycja 2013” jest ósmą edycją badania, które przeprowadza KPMG nt. raportowania CSR od 1993 roku. Tegoroczne badanie uwzględnia dane pozyskane z 4100 przedsiębiorstw z 41 krajów. Po raz pierwszy w badaniu uwzględnione zostały dane z polskich spółek. Raportować czy nie? „Przedsiębiorstwa nie powinny dłużej zadawać ...
Tematy: CSR, Corporate Social Responsibility, odpowiedzialność w biznesie, wizerunek firmy -
Społeczna odpowiedzialność biznesu domeną wielkich?
00:11 18.04.2013
... jest spółka LKJ BUD z Brzegu, realizująca swoje projekty na terenie Polski południowej i południowo-zachodniej. Społeczna odpowiedzialność biznesu (z ang. CSR – Corporate Social Responsibility) to koncepcja, która opiera się na budowaniu wartości firmy, poprzez m.in. aktywne uczestniczenie w życiu społecznym, budowanie pozytywnych relacji ...
Tematy: strategia csr, Corporate Social Responsibility, działania prospołeczne, odpowiedzialny biznes -
Strategia CSR to rzadkość
12:24 19.03.2013
Zaledwie 28% dyrektorów ds. komunikacji, którzy wzięli udział w trzeciej odsłonie globalnego badania Grayling PULSE realizowanego przez agencję public relations i government relations Grayling na temat trendów w komunikacji przyznało, że pomimo, że ich firmy posiadają strategię dotyczącą działań CSR oraz strategię zrównoważonego rozwoju, nie ...
Tematy: CSR, Corporate Social Responsibility, odpowiedzialność w biznesie, wizerunek firmy -
Odpowiedzialny biznes: tu łatwiej o innowacje
10:20 04.03.2013
89% polskich przedsiębiorstw deklaruje zainicjowanie lub wdrożenie projektów innowacyjnych w ostatnich 3 latach swojej działalności. W firmach posiadających sformalizowana strategię społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), odsetek ten wynosi aż 97%. W zakresie pobudzania innowacyjności coraz popularniejsza staje się grywalizacja - to główne ...
Tematy: strategia csr, Corporate Social Responsibility, działania prospołeczne, odpowiedzialny biznes -
CSR i jego rola w kryzysie firmy
09:54 14.02.2013
Działania społecznie odpowiedzialne mogą przynieść firmie wiele korzyści, poczynając od wzrostu efektywności i innowacyjności, kończąc na znaczącym wpływie na jej wizerunek wśród interesariuszy. Idea CSR opiera się jednak na dobrowolności. Czy więc stosowanie CSR jako lekarstwa na kryzys firmy i sposób na wyczyszczenie wizerunku jest uzasadnione? ...
Tematy: CSR, Corporate Social Responsibility, odpowiedzialność w biznesie, wizerunek firmy -
Decyzje inwestycyjne a odpowiedzialny biznes
09:43 16.11.2012
... Ryzykiem Deloitte. Coraz większe grono uczestników rynku kapitałowego zauważa wpływ działań wynikających ze strategii odpowiedzialnego biznesu (CR – ang. corporate responsibility, CSR – ang. corporate social responsibility) na ograniczenie ryzyka biznesowego. W porównaniu z ubiegłorocznym badaniem odsetek takich osób wzrósł aż o 25 pp. do 65 proc ...
Tematy: strategia csr, Corporate Social Responsibility, działania prospołeczne, odpowiedzialny biznes -
Polskie firmy zaczynają doceniać odpowiedzialny biznes
11:46 02.08.2012
... skalę swojego oddziaływania środowiskowego. Poprawy nadal wymaga jednak polityka personalna i korelacja pomiędzy strategią biznesową firmy a jej strategią CR (ang. Corporate Responsibility - odpowiedzialność biznesu). To główne wnioski z przeprowadzonej przez Deloitte weryfikacji spółek giełdowych, aspirujących do wejścia w skład RESPECT Index. Do ...
Tematy: strategia csr, Corporate Social Responsibility, działania prospołeczne, odpowiedzialny biznes -
Polskie firmy a komunikacja działań CSR
09:38 10.07.2012
Znamy już wyniki badania dotyczącego komunikacji działań CSR zrealizowanego przez Effective Public Relations we współpracy z programem BIZON-Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny. Dwa najważniejsze wnioski płynące z badania to niedostosowanie działań komunikacyjnych firm do oczekiwań konsumentów i zgodność obu stron procesu komunikacyjnego co do ...
Tematy: strategia CSR, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, odpowiedzialność w biznesie, odpowiedzialny biznes
Podobne tematy:
- GPW
- ochrona środowiska
- polskie firmy
- badania internautów
- innowacje
- spółki notowane na GPW
- badania przedsiębiorców
- inwestorzy
- Giełda Papierów Wartościowych
- zrównoważony rozwój
- innowacyjność
- indeksy giełdowe
- Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
- CSR
- wizerunek firmy
- rynek GPW
- odpowiedzialny biznes
- strategia CSR
- decyzje inwestycyjne
- działania prospołeczne