e-commerce - wiadomości i porady tematyczne
-
E-handel - więcej praw dla konsumentów
10:30 15.05.2014
... To kolejny krok w celu harmonizacji przepisów w UE oraz pobudzenia rozwoju e-commerce. Każde z państw członkowskich ma obowiązek wprowadzić je najpóźniej do 13 czerwca tego ... ponieść koszt wprowadzenia nowych rozwiązań oraz dodatkowych regulacji. Jednak rynek e-commerce jest na tyle konkurencyjny w stosunku do sklepów stacjonarnych, że e-biznes nadal ...
Tematy: ochrona konsumentów, prawa konsumenta, konsumenci, ochrona praw konsumentów -
Prawa konsumentów pod lepszą ochroną
16:59 09.05.2014
Klienci e-sklepów czy osoby kupujące na prezentacjach na zwrot towaru będą miały nie 10 a 14 dni - Sejm przyjął dziś rządową nowelizację ustawy o prawach konsumenta. Nowelizacja przewiduje też, że przy wszystkich zawieranych umowach konsumenckich konieczna będzie wyraźna zgoda konsumenta na wszelkie dodatkowe płatności. Nowe przepisy m.in. ...
Tematy: sprzedaż, e-handel, e-commerce, konsument -
E-sklepy wybierają SEO i SEM
00:26 20.04.2014
Serwis GoDealla.pl postanowił zbadać poziom wiedzy osób zarządzających małymi i średnimi sklepami w zakresie ewoluujących wciąż form promocji w sieci. Okazuje się, że e-sklepy w przeważającej mierze stawiają na SEO, SEM, katalogi internetowe oraz marketing szeptany. Nie znają natomiast sieci afiliacyjnych. Do udziału w badaniu zaproszono ...
Tematy: e-commerce, sklepy internetowe, SEO, SEM -
Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?
00:15 19.04.2014
Każdy szanujący się sklep internetowy powinien posiadać regulamin. A każdy regulamin szanującego się e-sklepu powinien być wolny od błędów. I nie chodzi tu wyłącznie o rzetelność i budowanie zaufania klientów, ale również o uniknięcie kar. A te potrafią być wysokie. Umieszczenie w regulaminie niedozwolonych klauzul może kosztować e-przedsiębiorcę ...
Tematy: regulamin sklepu internetowego, sklepy internetowe, e-commerce, prawa konsumentów -
Jak międzynarodowy jest e-commerce?
00:23 05.04.2014
... ofercie przesyłki zagranicznej, wyboru języka strony internetowej lub możliwości płacenia w obcej walucie. Zagraniczni klienci są coraz częściej obecni na platformach e-commerce, jednak jeśli ich wymagania logistyczne lub dotyczące języka, w jakim dokonywać oni będą zakupów, nie zostaną dostosowane do ich oczekiwań, ten ...
Tematy: sklepy internetowe, e-handel, zakupy za granicą, e-commerce -
Opinie w Internecie: wygrywają hejterzy czy pochlebcy?
12:13 28.03.2014
... , jak ważna jest równowaga między osiąganym wzrostem i poziomem obsługi, i że to właśnie klient stoi za rosnącymi słupkami sprzedaży. Dziś w branży e-commerce panuje swoisty kult rywalizacji na jakość obsługi klienta. Kto tego nie rozumie, po prostu wypada z ryku. Dlatego e-sklepy na różne ...
Tematy: opinie klientów, obsługa klienta, internauci, e-commerce -
Promocje w sklepach internetowych - najczęstsze mity
12:43 19.03.2014
... ogranicza naszych praw konsumenckich? Na to pytanie odpowiada Julia Mandel, prawniczka w firmie Trusted Shops, specjalizująca się m.in. w zagadnieniach związanych z e-commerce. Brak możliwości zwrotu towaru zakupionego w ramach oferty promocyjnej czy wyłączenie odpowiedzialności e-sklepu za opóźnienia w dostawie lub ewentualne uszkodzenia przesyłki ...
Tematy: e-commerce, sklepy internetowe, zakupy online, promocje prawa konsumentów -
Urządzenia mobilne a zakupy
11:26 17.03.2014
Urządzenia mobilne szturmem zdobyły serca konsumentów na całym świecie. Służą komunikacji, przeglądaniu sieci, graniu w gry i coraz częściej wykorzystywane są również do robienia zakupów w Internecie. Z analizy Sociomantic Labs wynika, że w Stanach Zjednoczonych przez tablety i smartfony kupuje aż 2/3 użytkowników w wieku 25-34 lata. W kanale ...
Tematy: urządzenia mobilne, smartfony, tablety, zakupy online -
Najczęstsze błędy w e-commerce
11:30 13.03.2014
Utrudniony kontakt ze sprzedawcą, nieprofesjonalna obsługa klienta, źle zabezpieczona przesyłka, znaczne opóźnienia w realizacji zamówień czy stwarzanie problemów z uznaniem reklamacji to tylko niektóre z czynników skutecznie odstraszających klientów od sklepu internetowego. A jest ich zdecydowanie więcej. Serwis Opineo.pl przyjrzał się błędom, ...
Tematy: zakupy online, e-commerce, bezpieczeństwo transakcji, jak sprawdzić firmę -
Zakupy online: liczy się bezpieczeństwo i czas dostawy
10:20 24.02.2014
... czas dostawy to kluczowe kryteria przy wyborze sklepów internetowych. Poczta Polska oraz Trusted Shops, firmy specjalizujące się w usługach dla branży e-commerce opracowały rozwiązania, które odpowiadają na główne obawy kupujących online. Bezpieczeństwo przede wszystkim Jak pokazują najnowsze badania, bezpieczeństwo jest dla Polaków ...
Tematy: zakupy online, e-commerce, bezpieczeństwo transakcji, jak sprawdzić firmę