eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematyKUP

KUP - wiadomości i porady tematyczne

  • Jakie są koszty w działalności gospodarczej?

    Jakie są koszty w działalności gospodarczej?

    07:20 27.02.2013 PORADA

    Witam, Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą - usługi - we własnym mieszkaniu tzn. przeznaczyłem pokój na tą działalność - ok. 12 m2, co stanowi ok. 10% całej powierzchni mieszkania. Rozliczam się na zasadach ogólnych KPiR. 1. Czy mogę wrzucać w koszty 10% rachunku ...

    Tematy: własna firma, jednoosobowa działalność gospodarcza, KUP, koszty uzyskania przychodu
  • Podatek od nieruchomości a rozliczenie kosztów

    Podatek od nieruchomości a rozliczenie kosztów

    15:12 23.02.2013 PORADA

    Witam, mam pytanie związane z koniecznością zgłoszenia prowadzenia działalności gospodarczej w mieszkaniu prywatnym. Rodzaj działalności gospodarczej to "usługi informatyczne"/"doradztwo informatyczne" - praca zdalna z domu. Mieszkanie nie wymaga żadnej "adaptacji" związanej z ...

    Tematy: podatek od nieruchomości, podatek od firmy, koszty uzyskania przychodu, KUP
  • PCC do kosztów firmy?

    PCC do kosztów firmy?

    10:49 21.02.2013 PORADA

    Kupiłem do firmy samochód na umowę kupna-sprzedaży. Wartość większa niż 3500 i z założenia będzie użytkowany dłużej niż rok, dlatego będę go wprowadzać do środków trwałych. I tu mam pytanie, ponieważ jestem zobligowany do zapłacenia PCC. Rozumiem, że tą kwotę mogę ...

    Tematy: podatek PCC, koszty uzyskania przychodu, KUP, koszty firmy
  • Zaksięgować kwotę netto czy brutto?

    Zaksięgować kwotę netto czy brutto?

    19:30 20.02.2013 PORADA

    Znalazłam fakturę kosztową z sierpnia 2012 r. Chcę ją ująć jeszcze do grudnia. Ponieważ minął już termin kiedy mogłam odliczyć VAT to czy mogę do KPiR wpisać kwotę brutto z faktury ?

    Tematy: PKPiR, zapisy w PKPiR, faktura VAT, dokument księgowy
  • Kiedy mam ująć w kosztach?

    Kiedy mam ująć w kosztach?

    19:24 20.02.2013 PORADA

    Kupuję towar do firmy, z której mam 45 dni terminu płatności. Kiedy towar wrzucić w koszty, tradycyjnie w miesiącu otrzymania czy dopiero kiedy dokonam zapłaty?

    Tematy: ewidencja księgowa, koszty uzyskania przychodu, koszty podatkowe, KUP
  • Jak zaksięgować fakturę w świetle nowych przepisów o VAT ?

    Jak zaksięgować fakturę w świetle nowych przepisów o VAT ?

    15:08 20.02.2013 PORADA

    Witam! Moje pytanie dotyczy faktury kosztowej, która jest wystawiona w miesiącu styczniu, a zapłacona w miesiącu lutym (faktura nie dotyczy mediów). Czy do kosztów księguję w styczniu, czy w lutym? Bo VAT rozliczam w lutym, jak zrozumiałam nowe przepisy. I kiedy powinnam zaksięgować ...

    Tematy: faktura VAT, ewidencja księgowa, koszty uzyskania przychodu, KUP
  • Jak zaksięgować fakturę?

    Jak zaksięgować fakturę?

    17:09 19.02.2013 PORADA

    Fakturę za firmowy telefon otrzymuję pod koniec miesiąca, a termin płatności mija w miesiącu następnym, w którym też dokonuję płatności. Proszę mi napisać czy ową fakturę księguję i wliczam w koszty uzyskania przychodu za miesiąc jej wystawienia, czy dopiero z datą dokonania ...

    Tematy: księgowanie faktur, faktura VAT, zapisy w PKPiR, koszty firmy
  • Czy prowizję za przewalutowanie można wrzucić w koszty firmy?

    Czy prowizję za przewalutowanie można wrzucić w koszty firmy?

    14:52 19.02.2013 PORADA

    Kontrahent zagraniczny przelał mi na konto należność, nie tak jak zawsze w PLN, tylko w EUR i bank pobrał prowizję za przewalutowanie. Czy taką opłatę mogę wrzucić w koszty firmy?

    Tematy: EUR, kontrahent zagraniczny, dochody z zagranicy, działalność gospodarcza
  • Jak ująć zakup opon?

    Jak ująć zakup opon?

    13:00 19.02.2013 PORADA

    Kupiłem opony do samochodu firmowego, który mam od prawie roku na stanie środków trwałych. Czy zakup ma zwiększać wartość początkową środka trwałego?

    Tematy: środki trwałe, ewidencja środków trwałych, samochód firmowy, własna firma
  • Opłata za zgłoszenie do VAT a koszty firmy

    Opłata za zgłoszenie do VAT a koszty firmy

    11:12 19.02.2013 PORADA

    Od 1 marca chcę uruchomić własną działalność. Czy wydatek na opłatę za zgłoszenie do VAT będzie kosztem firmowym, jeśli został poniesiony przed rozpoczęciem działalności? Z góry dziękuję za informację.

    Tematy: własna firma, działalność gospodarcza, rozpoczęcie działalności, rejestracja VAT

poprzednia  

1 ... 20 ... 30 ... 34 35 36 ... 38

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: