e-podpis - wiadomości i porady tematyczne
-
E-deklaracje: podpis przez pełnomocnika
06:07 14.04.2009
W dniu 8 kwietnia 2009 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 marca 2009 r. o zmianie ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 57 poz. 466), rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie struktury logicznej deklaracji i podań, sposobu ich przesyłania oraz rodzajów podpisu ...
Tematy: e-podpis, deklaracje podatkowe, podpis elektroniczny, e-deklaracje podatkowe -
E-faktury obniżają znacząco koszty firm
14:08 18.03.2009
Średniej wielkości firma może zaoszczędzić na rezygnacji z papierowych faktur prawie 150,000 EURO rocznie. Dla większej firmy, wysyłającej miesięcznie 20 tys. faktur roczna oszczędność z korzystania z e-faktury może dochodzić do kilku milionów EURO. Uproszczenie legislacji dotyczącej e-faktury i podpisu elektronicznego może przynieść istotne ...
Tematy: e-faktury, elektroniczne faktury, podpis elektroniczny, e-podpis -
Certyfikaty niekwalifikowane ZUS: kiedy konieczny e-podpis?
13:41 08.09.2008
Niekwalifikowane certyfikaty wydawane w imieniu ZUS, niezbędne do podpisywania dokumentów ubezpieczeniowych przekazywanych w postaci elektronicznej przez płatników składek, są ważne do momentu wygaśnięcia. Dopiero po upływie terminu ich ważności dokumenty takie należy sygnować bezpiecznym podpisem elektronicznym osoby odpowiedzialnej za ich ...
Tematy: certyfikaty niekwalifikowane, certyfikaty ZUS, ZUS, deklaracje ZUS -
Obowiązują kolejne e-Deklaracje
12:59 03.07.2008
Od dnia 1 lipca system e-Deklaracje przyjmuje kolejnych 16 deklaracji, które można składać za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej - podaje Ministerstwo Finansów. Podmioty, które chcą skorzystać z możliwości rozliczania się drogą elektroniczną, muszą posiadać bezpieczny podpis elektroniczny oraz zawiadomić urząd skarbowy o zamiarze ...
Tematy: e-deklaracja, e-podatki, e-podpis, elektroniczne deklaracje podatkowe -
E-administracja: główne przeszkody w rozwoju
12:58 21.04.2008
Na obszarze pojedynczego kraju sprawa e-podpisu i e-administracji wygląda nieciekawie: niechęć, obawa przed kosztami, niepewność co do efektów, apatia. Jednak jest to i tak krajobraz lepszy niż ten jaki ukazuje się po przejściu na poziom ponadkrajowy - choćby patrząc na całą Unię Europejską. Najlepiej pasującym słowem jest: chaos i brak ...
Tematy: e-administracja, podpis elektroniczny, e-podpis, informatyzacja Polski -
Bezpieczny podpis elektroniczny od 21 VII 2008
13:07 08.02.2008
Obowiązek stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego w dokumentach rozliczeniowych ZUS nakładają przepisy. Jednak do tej pory nie było jasne, od kiedy będzie on obowiązywał. Stanowisko rzecznika ZUS jest jasne - od 21 lipca 2008 r. dokumenty nieopatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym nie będą przyjmowane przez ZUS. 1. Do 20 lipca 2008 ...
Tematy: podpis elektroniczny, bezpieczny podpis elektroniczny, e-podpis, e-urząd -
KPP: podpis elektroniczny od 2012
00:31 31.12.2007
Od 1 lipca 2008 roku wszystkie firmy - bez względu na liczbę zatrudnionych - powinny przekazywać dokumenty ubezpieczonych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w formie elektronicznej. Zdaniem KPP data zobligowania do tego wszystkich przedsiębiorców powinna zostać odłożona przynajmniej do 2012. Zyskany w ten sposób czas powinno się przeznaczyć na ...
Tematy: podpis elektroniczny, e-podpis, ustawa o podpisie elektronicznym, e-Urząd -
Deklaracje elektroniczne coraz bliżej
13:21 25.08.2006
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. zakończyła pierwszą fazę budowy systemu e-POLTAX. 10 sierpnia system został przekazany Ministerstwu Finansów. Zgodnie z harmonogramem zawartym w umowie z MF, w najbliższych miesiącach PWPW S.A. będzie uruchamiać kolejne funkcjonalności systemu. Umowa między Ministerstwem Finansów a Polską Wytwórnią ...
Tematy: e-POLTAX, PWPW, podpis elektroniczny, elektroniczne faktury -
E-podatki dla wybranych
12:49 16.08.2006
Ruszyła pierwsza faza projektu e-POLTAX w ramach informatyzacji administracji podatkowej. Ministerstwo Finansów, jako jeden z pierwszych urzędów centralnych, wprowadza nową formę kontaktu z podatnikami - przyjmowanie i obsługę deklaracji i innych dokumentów podatkowych w formie elektronicznej. Na początku możliwość przesyłania deklaracji będą ...
Tematy: podpis elektroniczny, elektroniczne faktury, podpis cyfrowy, e-podpis -
Centra Certyfikacji wspierają e-podpis
12:31 10.08.2006
Trzy centra certyfikacji elektronicznej - PCC Certum, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. (SZAFIR) oraz Sigillum - podejmują wspólne kroki na drodze do upowszechnienia podpisu elektronicznego w Polsce. Pierwszym efektem wspólnych działań było stworzenie standardowego formatu faktury elektronicznej. Wzorzec taki został ostatecznie opracowany w czerwcu ...
Tematy: podpis elektroniczny, elektroniczne faktury, podpis cyfrowy, e-podpis
Podobne tematy:
- koszty podatkowe
- koszty uzyskania przychodu
- koszty uzyskania przychodów
- rozliczenie VAT
- VAT naliczony
- zeznanie podatkowe
- Ordynacja podatkowa
- ZUS
- obowiązek podatkowy VAT
- faktura VAT
- VAT należny
- odliczenie podatku VAT
- rok 2016
- odliczenia podatku VAT
- odliczenie VAT
- postępowanie podatkowe
- rok 2014
- obowiązki podatnika
- faktura
- deklaracje podatkowe