inwentaryzacja - wiadomości i porady tematyczne
-
Zatowarowanie na koniec roku - czy warto czekać z zakupami?
12:59 28.12.2023
Zbliża się koniec roku, a wraz z nim decyzje przedsiębiorców dotyczące zakupów. Niezależnie od tego, czy forma prowadzonego biznesu to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka osobowa, czy spółka prawa handlowego, zakupy można rozliczyć zarówno w momencie ich dokonania, jak i w późniejszym terminie. W przypadku zakupów koszty uzyskania ...
Tematy: zakup towaru, kupno towaru, zakup materiałów, środki trwałe -
Zakończenie roku podatkowego 2023 - o czym przedsiębiorca musi pamiętać?
00:01 01.12.2023
Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja pozwoli na sporządzenie i złożenie zeznania rocznego. Eksperci inFakt wskazują, że prace nad zamknięciem roku ...
Tematy: rok podatkowy, zamknięcie roku podatkowego, podatek dochodowy, obowiązki podatnika -
Zamknięcie roku podatkowego - o tym przedsiębiorca powinien pamiętać
13:14 28.12.2022
... wyciągi bankowe z danego roku podatkowego przed jego zamknięciem. Inwentaryzacja obowiązkowa dla usługodawców Zgodnie z przepisami przedsiębiorcy, którzy prowadzą ... prowadzących działalność usługową. W takim przypadku konieczne jest sporządzenie zerowego remanentu. Inwentaryzacja jest wtedy pierwszym i ostatnim wpisem w KPiR za dany rok podatkowy ...
Tematy: zamknięcie roku podatkowego, spis z natury, podatek dochodowy, remanent końcowy -
Czy pracodawca może żądać ode mnie zwrotu pieniędzy?
17:50 14.03.2020 PORADA
Byłam zatrudniona na umowę o pracę od dnia 3.09.2018 na stanowisku specjalista sprzedaży. Miałam zawarta umowę o odpowiedzialności materialnej (zaznaczone, że pełnię obowiązki specjalisty sprzedaży). Od 1 kwietnia 2019 roku dostałam aneks do umowy. Dotyczący zmiany stanowiska na ...
Tematy: zmiana stanowiska pracy, aneks do umowy o pracę, odpowiedzialność materialna pracownika, odpowiedzialność pracownika -
Brak początkowej inwentaryzacji a manko
18:00 06.12.2019 PORADA
Od dnia 1.10.2018 zaczęłam pracę w sklepie spożywczym, nie wykonano inwentaryzacji początkowej. W styczniu wykonano inwentaryzację roczną (wykonana przeze mnie i druga pracownicę), nie zostałam poinformowana o jej wyniku. W marcu podczas mojej uzasadnionej nieobecności wykonano kolejną ...
Tematy: manko, inwentaryzacja, praca w sklepie, odpowiedzialność materialna pracownika -
Zamknięcie roku finansowego - o czym pamiętać?
00:30 06.12.2019
Ostatnie dni mijającego roku to czas na podsumowanie wyników finansowych w firmie, sporządzanie remanentu oraz dopełnienie różnych obowiązków związanych z rozpoczynającym się nowym rokiem podatkowym. Eksperci z zakresu prawa gospodarczego z Kancelarii Adwokatów i Radców Prawnych Ślązak, Zapiór i Wspólnicy – adwokat Jacek Drosik oraz adwokat ...
Tematy: zamknięcie roku finansowego, rok finansowy, zamknięcie roku podatkowego, remanent -
Odpowiedzialność materialna pracowników
17:51 21.08.2019 PORADA
Witam, czy pracownicy mogą zostać obciążeni kosztami inwentaryzacji w przypadku gdy remanent został przeprowadzony po około 1,5 roku i w tym okresie pracowało kilka osób, które już nie pracują i nie była robiona inwentaryzacja przed ich przyjściem i po zwolnieniu się z pracy.
Tematy: odpowiedzialność materialna pracownika, odpowiedzialność materialna, odpowiedzialność za mienie powierzone pracownikowi, odpowiedzialność finansowa pracownika -
Jakie konsekwencje za braki w towarze dla zwolnionego już pracownika?
20:26 17.01.2019 PORADA
Witam, od prawie miesiąca nie pracuję, rozwiązanie umowy za porozumieniem stron. Teraz wychodzi, że roczna inwentaryzacja przebiegła bardzo źle. Zatrudniając się nie podpisywałem odpowiedzialności materialnej. Czy będę ponosić za to jakieś konsekwencje prawne i czy będę musiał ...
Tematy: zwolnienie pracownika, rozwiązanie umowy o pracę, porozumienie stron, rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron -
Inwentaryzacja
13:47 01.01.2019 PORADA
Mam magazyn, który pokazuje mi jedynie stan zapasu na koniec okresu według cen zakupu FIFO. Prowadzę pełną księgowość, w której towary księgowane są na koncie 3 Towary. Jak w tym wypadku rozliczyć inwentaryzację w której są zarówno niedobory jak i nadwyżki? Czy mogę tylko ...
Tematy: inwentaryzacja, ewidencja księgowa, pełna księgowość, obowiązki przedsiębiorcy -
Inwentaryzacja - spis z natury a jednoosobowa firma
15:02 20.12.2018 PORADA
Witam, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (mały sklepik). Będzie to pierwsza inwentaryzacja (czy jak zwał spis z natury). Czy oprócz spisu towaru, mam spisywać np wyposażenie sklepu (biurko, komputer szafki itd.)? Część wyposażenia mam prywatnego (czytaj z domu), a ...
Tematy: jednoosobowa działalność gospodarcza, sklep, inwentaryzacja, spis z natury -
Brak inwentaryzacji - odpowiedzialność pracownika
20:01 25.06.2018 PORADA
Jeżeli pracodawca do chwili rozpoczęcia pracy przez pracownika nie przeprowadził inwentaryzacji mienia zakładu pracy, to czy może wymagać od pracownika odpowiedzialności materialnej za to mienie? Czy zatrudnienie pracownika z klauzulą w umowie "Pracownik ponosi pełna odpowiedzialność ...
Tematy: odpowiedzialność pracownika, odpowiedzialność materialna pracownika, inwentaryzacja -
Inwentaryzacja produkcji w toku
18:43 26.03.2018 PORADA
Jak zaksięgować produkcję w toku w firmie, która prowadzi księgowania na kotach zespołu 4 i 5 uwzględniając obroty wewnętrzne oraz jak prawidłowo wyliczyć zmiane stanu produktów? Czy prowadząc zapisy księgowe na kontach obrotów wewnętrznych powinien się zamknąć krąg kosztów ...
Tematy: inwentaryzacja, roboty w toku, ewidencja księgowa -
Sprzedaż i inwentaryzacja - raz w roku
18:50 22.03.2018 PORADA
Dzień dobry, mam pytanie dotyczące sprzedaży i inwentaryzacji rocznej. Otóż kupuję produkty często w zestawach (setach), np. 2 szt. odzieży, 10 szt. pudełek plastikowych. Rozpakowuję je i sprzedaję pojedynczo na szt. Cena zakupu ustalona jest za komplet (czyli 2 szt. odzieży lub 10 ...
Tematy: inwentaryzacja, sprzedaż towaru, obowiązki sprzedawcy -
L4 a inwentaryzacja
15:57 27.11.2017 PORADA
Witam, od miesiąca przybywam na L4. Zostałem poinformowany o inwentaryzacji, gdyż mam podpisaną odpowiedzialność materialną. Czy muszę wskazywać jakąś osobę, która będzie mnie reprezentować? Czy muszę odpowiadać na tego maila? Jestem po operacji i szybko do tej pracy nie wrócę ...
Tematy: L4, zwolnienie lekarskie, inwentaryzacja, odpowiedzialność materialna -
Kalendarz przedsiębiorcy. Sprawdź, co cię czeka do końca roku
10:42 14.09.2016
... pierwszy dzień roboczy października roku poprzedzającego rok obrotowy. Wcześniej był to 30 września. Trzeba w szczególności zwrócić na to uwagę. Październik INWENTARYZACJA Inwentaryzację przeprowadza się na ostatni dzień roku obrotowego, natomiast dla części składników aktywów można ją rozpocząć już październiku, a zakończyć do ...
Tematy: działalność gospodarcza, prowadzenie działalności gospodarczej, obowiązki przedsiębiorcy, inwentaryzacja -
Inwentaryzacja w firmie: outsourcing oszczędza czas i pieniądze?
13:15 11.08.2014
... branże, które nie korzystałaby z tego typu rozwiązań, zwłaszcza w przypadku tak specjalistycznych dziedzin jak informatyka, logistyka, szkolenia, rachunkowość czy inwentaryzacja. Inwentaryzacja z zewnątrz? Idea outsourcingu inwentaryzacyjnego narodziła się w latach 50. XX wieku w USA. Wcześniej przedsiębiorstwa przeprowadzały remanent we własnym ...
Tematy: inwentaryzacja, inwentaryzacja w firmie, usługi inwentaryzacyjne, outsourcing -
Księgi rachunkowe: inwentaryzacja roczna
10:21 23.12.2011
Na koniec okresu rozliczeniowego przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest do przeprowadzenia inwentaryzacji, w celu dokonania weryfikacji zapisów księgowych, co w rezultacie umożliwi wprowadzenie niezbędnych korekt zapewniających rzetelność prowadzonej ewidencji, a przez to zgodność ze stanem faktycznym. W jaki sposób ...
Tematy: remanent końcowy, różnice inwentaryzacyjne, księgi rachunkowe, rachunkowość -
Jak ująć w księgach niedobory środków trwałych
12:33 30.05.2006
Podczas inwentaryzacji środków trwałych przeprowadzonej w związku z likwidacją jednego z oddziałów firmy ujawniono niedobór zestawu komputerowego. W tym momencie trwa postępowanie, które ma ustalić przyczyny powstania niedoboru. W jaki sposób musisz ująć zaistniały niedobór w księgach rachunkowych teraz i po ustaleniu przyczyn jego powstania? W ...
Tematy: niedobory środków trwałych, inwentaryzacja, środki trwałe, porady księgowe -
Tematy: bilans, aktywa, inwentaryzacja, inwentarz
-
Nadwyżka
13:09 01.08.2005
Dodatnia różnica między rzeczywistym a ewidencyjnym stanem składników majątkowych.
Tematy: ewidencja, inwentaryzacja, Nadwyżka
Podobne tematy:
- koszty podatkowe
- koszty uzyskania przychodu
- koszty uzyskania przychodów
- podatek dochodowy
- działalność gospodarcza
- rozliczenia podatkowe
- podatki
- środki trwałe
- prowadzenie działalności gospodarczej
- obowiązki podatnika
- rozliczenie roczne
- rok 2023
- PKPiR
- dowody księgowe
- wydatki a koszty
- podstawa opodatkowania
- księgi rachunkowe
- outsourcing
- sprawozdanie finansowe
- ustawa o rachunkowości