kompetencje pracownika - wiadomości i porady tematyczne
-
Jak dobrze wybrać szkolenia dla pracowników?
00:58 05.06.2016
... to wysyp różnego rodzaju firm szkoleniowych, niekoniecznie posiadających odpowiednie kompetencje. Jak w takim razie uniknąć wyboru nieprawidłowo przeprowadzonego szkolenia? ... oraz przy mniejszym nakładzie finansowym. Wdrażania innowacji - gdy nie chcemy nauczyć pracownika, jak lepiej wykonywać pracę, tylko zachęcić do myślenia, jak ją wykonywać ...
Tematy: szkolenia dla pracowników, kursy dla pracowników, e-learning, gry symulacyjne -
Jak prawidłowo rozwijać kompetencje miękkie?
15:01 17.03.2016
... nieodkryty potencjał, który ujawni się po odpowiednim treningu. Jak jednak prawidłowo rozwijać kompetencje miękkie? Istnieje na to kilka sposobów, z którymi koniecznie powinniśmy zapoznać kandydata, czy też pracownika. Zadowalające rezultaty przynosi uczestnictwo w szkoleniach lub warsztatach dotyczących rozwoju kompetencji miękkich. Zaangażowanie ...
Tematy: kompetencje miękkie, kompetencje pracownika, cechy pracownika, rozwój pracownika -
Kompetencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi
08:36 21.12.2015
... na dwóch płaszczyznach: nabywanie kompetencji, wykorzystywanie kompetencji. Jest to definicja kompetencji zorientowana na pracownika – podobnie – jak pogląd przytoczony we wstępie do artykułu. Kompetencje można rozwijać przez całe życie Kompetencje nie są cechami stałymi. Zmieniają się wraz z doświadczeniem oraz rozwojem zawodowym i życiowym ...
Tematy: kompetencje w zarządzaniu, zarządzanie zasobami ludzkimi, kompetencje, zarządzanie przez kompetencje -
Rekrutacja pracowników: pracodawcy stawiają na kompetencje miękkie
12:33 16.07.2015
... poznawczych. Reszta jest zasługą kompetencji emocjonalnych i społecznych. Główne wnioski z badania: 92% dyrektorów HR na świecie i 91% w Polsce jest zdania, że kompetencje emocjonalne i społeczne odgrywają coraz większą rolę w miarę, jak tempo globalizacji rośnie, a struktury organizacyjne ulegają zmianom. 91% dyrektorów HR na świecie ...
Tematy: kompetencje miękkie, kompetencje pracownika, cechy pracownika, rynek pracy -
10 typów pracowników, których warto mieć w firmie
00:26 19.05.2015
... doświadczenie czy dyspozycyjność. Warto jednak zwrócić uwagę na tzw. kompetencje miękkie, czyli predyspozycje społeczne i cechy charakteru kandydata. Pakita Łowczyńska, HR Director ... branży, w której działa firma, pożądane mogą być zupełnie inne cechy pracownika. Zdolności społeczne w niektórych sytuacjach sprawdzają się bardziej niż fachowa wiedza ...
Tematy: pracownicy, rekrutacja pracowników, kompetencje pracownika, kompetencje miękkie -
Wynagradzanie za kompetencje
16:41 02.12.2014
... , którego wysokość uzależniona jest od posiadania przez pracownika kompetencji (wiedzy, doświadczenia, umiejętności, cech psychofizycznych) kluczowych dla danego stanowiska. W tym przypadku rozwój kompetencji powinien przełożyć się na wzrost płacy. Filozofia wynagrodzeń oparta o kompetencje ma na celu zwiększyć i utrzymać przewagę konkurencyjną ...
Tematy: wynagradzanie za kompetencje, kompetencje, wynagrodzenie, płaca -
Profil kompetencyjny
16:50 01.12.2014
... odniesienia dla pracownika, który dzięki temu wie, na rozwój których cech powinien położyć szczególny nacisk. Profile kompetencyjne, oprócz wyznaczania ścieżki rozwoju, służą także planowaniu potrzeb rekrutacyjnych. Modele i profile kompetencyjne powinny uwzględniać: kompetencje ogólno-organizacyjne kompetencje merytoryczne kompetencje zadaniowe
Tematy: profil kompetencyjny, model kompetencji, kompetencje, kompetencje pracownika -
Kompetencje specyficzne dla roli
14:34 26.11.2014
Tzw. hierarchiczne, wymagane od pracowników w związku z pełnionymi przez nich rolami (lider, strateg, pracownik szeregowy itp.). Na ich podstawie możliwe jest porównywanie pracowników na tych samych szczeblach hierarchii oraz planowanie ich ścieżek rozwoju.
Tematy: kompetencje specyficzne dla roli, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika -
Kompetencje specyficzne dla funkcji
13:59 26.11.2014
Kompetencje wymagane w pracy na określonym stanowisku lub w konkretnym zawodzie. Na ich podstawie można dokonać porównań między pracownikami danej komórki organizacyjnej, a także zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego pracowników.
Tematy: kompetencje specyficzne dla funkcji, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika -
Kompetencje
13:57 26.11.2014
... z danego zakresu, umiejętności postawy (chęci do praktycznego wykorzystania posiadanej wiedzy). Jako jedna ze składowych kompetencji wymieniane są również cechy osobowościowe. Kompetencje nabywane są przez całe życie, a ich oceny dokonuje się głównie poprzez obserwacje zachowań. Za G. Filipowiczem wyróżnić można pięć poziomów kompetencji ...
Tematy: kompetencje, umiejętności, poziomy kompetencji, kompetencje pracownika
Podobne tematy:
- rynek pracy
- wynagrodzenia
- tendencje na rynku pracy
- wysokość wynagrodzenia
- oferty pracy
- cyberbezpieczeństwo
- rekrutacja pracowników
- bezrobocie
- sztuczna inteligencja
- sytuacja na rynku pracy
- zatrudnienie
- rekrutacja
- branża IT
- AI
- zmiana pracy
- pracownicy
- cyfryzacja
- praca w IT
- badania przedsiębiorców
- cloud computing