kompetencje pracownika - wiadomości i porady tematyczne
-
10 typów pracowników, których warto mieć w firmie
00:26 19.05.2015
... doświadczenie czy dyspozycyjność. Warto jednak zwrócić uwagę na tzw. kompetencje miękkie, czyli predyspozycje społeczne i cechy charakteru kandydata. Pakita Łowczyńska, HR Director ... branży, w której działa firma, pożądane mogą być zupełnie inne cechy pracownika. Zdolności społeczne w niektórych sytuacjach sprawdzają się bardziej niż fachowa wiedza ...
Tematy: pracownicy, rekrutacja pracowników, kompetencje pracownika, kompetencje miękkie -
Wynagradzanie za kompetencje
16:41 02.12.2014
... , którego wysokość uzależniona jest od posiadania przez pracownika kompetencji (wiedzy, doświadczenia, umiejętności, cech psychofizycznych) kluczowych dla danego stanowiska. W tym przypadku rozwój kompetencji powinien przełożyć się na wzrost płacy. Filozofia wynagrodzeń oparta o kompetencje ma na celu zwiększyć i utrzymać przewagę konkurencyjną ...
Tematy: wynagradzanie za kompetencje, kompetencje, wynagrodzenie, płaca -
Profil kompetencyjny
16:50 01.12.2014
... odniesienia dla pracownika, który dzięki temu wie, na rozwój których cech powinien położyć szczególny nacisk. Profile kompetencyjne, oprócz wyznaczania ścieżki rozwoju, służą także planowaniu potrzeb rekrutacyjnych. Modele i profile kompetencyjne powinny uwzględniać: kompetencje ogólno-organizacyjne kompetencje merytoryczne kompetencje zadaniowe
Tematy: profil kompetencyjny, model kompetencji, kompetencje, kompetencje pracownika -
Kompetencje specyficzne dla roli
14:34 26.11.2014
Tzw. hierarchiczne, wymagane od pracowników w związku z pełnionymi przez nich rolami (lider, strateg, pracownik szeregowy itp.). Na ich podstawie możliwe jest porównywanie pracowników na tych samych szczeblach hierarchii oraz planowanie ich ścieżek rozwoju.
Tematy: kompetencje specyficzne dla roli, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika -
Kompetencje specyficzne dla funkcji
13:59 26.11.2014
Kompetencje wymagane w pracy na określonym stanowisku lub w konkretnym zawodzie. Na ich podstawie można dokonać porównań między pracownikami danej komórki organizacyjnej, a także zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego pracowników.
Tematy: kompetencje specyficzne dla funkcji, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika -
Kompetencje
13:57 26.11.2014
... z danego zakresu, umiejętności postawy (chęci do praktycznego wykorzystania posiadanej wiedzy). Jako jedna ze składowych kompetencji wymieniane są również cechy osobowościowe. Kompetencje nabywane są przez całe życie, a ich oceny dokonuje się głównie poprzez obserwacje zachowań. Za G. Filipowiczem wyróżnić można pięć poziomów kompetencji ...
Tematy: kompetencje, umiejętności, poziomy kompetencji, kompetencje pracownika -
Kluczowe kompetencje
13:55 26.11.2014
... , inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresja kulturalna. Proces rozwijania kompetencji kluczowych trwa przez całe życie. Jako kluczowe kompetencje określa się również kompetencje najistotniejsze z punktu widzenia pracodawcy na konkretnym stanowisku, a więc te, które pozwolą na osiągnięcie przez pracownika najlepszych wyników.
Tematy: kluczowe kompetencje, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika -
Kompetencje pracownika sprzedaży należy mierzyć
00:06 26.10.2014
... mechanizm, ale głównie od tego, jak skuteczni są ci pracownicy. I tak jak każdy mechanizm wymaga przeglądu, tak samo przeglądu wymagają kompetencje zespołu sprzedaży. Kto w sprzedaży osiąga najlepsze efekty? Badania sugerują, że najbardziej skutecznymi sprzedawcami są osoby, które naprawdę rozumieją ludzkie zachowania ...
Tematy: kompetencje pracownika, pracownik sprzedaży, skuteczny sprzedawca -
Kwalifikacje pracowników niedopasowane do stanowiska pracy
00:05 24.08.2014
... decyzje z powodu trudnego rynku pracy. Później jednak porównują swoje kwalifikacje, kompetencje do osób zajmujących podobne lub wyższe stanowiska. Zdarza się, że ... Węgrzyn. – Wystarczyłoby czasem zmienić formułę rocznych rozmów rozwojowych lub zapytać pracownika wprost: „co jest Ci potrzebne, co wykorzystujesz do efektywnego wykonywania zadań ...
Tematy: rynek pracy, tendencje na rynku pracy, kwalifikacje pracowników, kompetencje pracownika
Podobne tematy:
- rynek pracy
- wynagrodzenia
- tendencje na rynku pracy
- wysokość wynagrodzenia
- oferty pracy
- rekrutacja pracowników
- bezrobocie
- sytuacja na rynku pracy
- zatrudnienie
- rekrutacja
- zmiana pracy
- pracownicy
- cyfryzacja
- badania przedsiębiorców
- cloud computing
- HR
- rozwój zawodowy
- work-life balance
- automatyzacja
- wsparcie dla firm