podpis elektroniczny - wiadomości i porady tematyczne
-
Obowiązek elektronicznego rozliczenia z ZUS
13:52 16.07.2009
... pozwala na jednoznaczną identyfikację przez odbiorcę osoby, która wysłała wiadomość. Podpis elektroniczny złożony za pomocą certyfikatu niekwalifikowanego (powszechnego) nie jest z mocy prawa równoważny podpisowi własnoręcznemu. Podpis elektroniczny weryfikowany poprzez certyfikat niekwalifikowany wywołuje skutki prawne podpisu odręcznego tylko ...
Tematy: podpis elektroniczny, ustawa o podpisie elektronicznym, bezpieczny podpis elektroniczny, elektroniczne rozliczenia z ZUS -
Elektroniczna legitymacja wg studenta
00:20 25.04.2009
... – na pytanie, do czego służy podpis elektroniczny wskazywali: podpisywanie dokumentów urzędowych przez Internet - 62% respondentów i potwierdzenie tożsamości przez Internet (51% ankietowanych). 69% ankietowanych chciałoby mieć na swojej studenckiej karcie własny podpis elektroniczny. Informacje o badaniu Badanie Gemalto zostało przeprowadzone ...
Tematy: elektroniczna legitymacja studencka, studenci, studia, uczelnie wyższe -
E-deklaracje: podpis przez pełnomocnika
06:07 14.04.2009
W dniu 8 kwietnia 2009 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 marca 2009 r. o zmianie ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 57 poz. 466), rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie struktury logicznej deklaracji i podań, sposobu ich przesyłania oraz rodzajów podpisu ...
Tematy: e-podpis, deklaracje podatkowe, podpis elektroniczny, e-deklaracje podatkowe -
E-faktury obniżają znacząco koszty firm
14:08 18.03.2009
Średniej wielkości firma może zaoszczędzić na rezygnacji z papierowych faktur prawie 150,000 EURO rocznie. Dla większej firmy, wysyłającej miesięcznie 20 tys. faktur roczna oszczędność z korzystania z e-faktury może dochodzić do kilku milionów EURO. Uproszczenie legislacji dotyczącej e-faktury i podpisu elektronicznego może przynieść istotne ...
Tematy: e-faktury, elektroniczne faktury, podpis elektroniczny, e-podpis -
Certyfikaty niekwalifikowane ZUS: kiedy konieczny e-podpis?
13:41 08.09.2008
Niekwalifikowane certyfikaty wydawane w imieniu ZUS, niezbędne do podpisywania dokumentów ubezpieczeniowych przekazywanych w postaci elektronicznej przez płatników składek, są ważne do momentu wygaśnięcia. Dopiero po upływie terminu ich ważności dokumenty takie należy sygnować bezpiecznym podpisem elektronicznym osoby odpowiedzialnej za ich ...
Tematy: certyfikaty niekwalifikowane, certyfikaty ZUS, ZUS, deklaracje ZUS -
E-administracja: główne przeszkody w rozwoju
12:58 21.04.2008
... wykluczonych z systemu. Ci oponenci zbyt chętnie zapominają jednak, że system elektroniczny nie musi od razu zastąpić 100% kontaktów we wszystkich grupach ludzi. Bankomaty ... pojawi się też popyt. Zatem gdy pojawi się podaż usług wykorzystujących podpis elektroniczny, pojawi się popyt czyli użytkownicy. Pierwsza jednak musi być podaż czyli ...
Tematy: e-administracja, podpis elektroniczny, e-podpis, informatyzacja Polski -
Bezpieczny podpis elektroniczny od 21 VII 2008
13:07 08.02.2008
... certyfikatu. Najważniejsze cechy takiego podpisu to: przyporządkowanie go wyłącznie do osoby składającej ten podpis, sporządzany jest za pomocą podlegających wyłącznej kontroli osoby składającej podpis elektroniczny bezpiecznych urządzeń służących do składania podpisu elektronicznego i danych służących do składania podpisu elektronicznego ...
Tematy: podpis elektroniczny, bezpieczny podpis elektroniczny, e-podpis, e-urząd -
KPP: podpis elektroniczny od 2012
00:31 31.12.2007
Od 1 lipca 2008 roku wszystkie firmy - bez względu na liczbę zatrudnionych - powinny przekazywać dokumenty ubezpieczonych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w formie elektronicznej. Zdaniem KPP data zobligowania do tego wszystkich przedsiębiorców powinna zostać odłożona przynajmniej do 2012. Zyskany w ten sposób czas powinno się przeznaczyć na ...
Tematy: podpis elektroniczny, e-podpis, ustawa o podpisie elektronicznym, e-Urząd -
Elektroniczne faktury TP SA dostępne przez Internet
13:37 16.11.2007
... dotyczące dokumentów finansowych i zgodnie z prawem powinny być akceptowane przez urzędy skarbowe czy banki, tak samo jak ich papierowe odpowiedniki. Elektroniczny podpis na e-fakturze zapewnia autentyczność jej pochodzenia i uniemożliwia niepowołanym osobom wprowadzanie zmian w treści. Prócz rachunków, elektroniczne wersje otrzymają też inne ...
Tematy: e-faktury, elektroniczne faktury, tp sa, e-faktura -
Deklaracje elektroniczne coraz bliżej
13:21 25.08.2006
... powszechnych oraz niejawnych. Do jawnych zabezpieczeń należy przede wszystkim podpis elektroniczny. Składane deklaracje muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu kategorii I. Podpis jest każdorazowo weryfikowany przez system, a jego autentyczność potwierdzana jest ...
Tematy: e-POLTAX, PWPW, podpis elektroniczny, elektroniczne faktury