strategie firm - wiadomości i porady tematyczne
-
Jak ciąć koszty firmy w kryzysie?
00:18 24.10.2012
... ekonomiści przewidują wręcz, że polskie PKB w ostatnim kwartale mogło się skurczyć. Trudne otoczenie makroekonomiczne jest wielkim wyzwaniem, ale i szansą dla firm. Kto ją wykorzysta, może wyjść z kryzysu wzmocniony. Jedną z ważniejszych umiejętności w takim czasie jest skuteczna optymalizacja finansowa przedsiębiorstwa. Czy, gdzie i w jakim ...
Tematy: kryzys finansowy, spowolnienie gospodarcze, skutki kryzysu, badania firm -
Strategia zarządzania marką: co-branding i licencjonowanie
11:12 10.04.2012
... wspólna akcja marketingowa W czerwcu 2010 miała wystartował wspólny program marketingowy firm ZPM Henryk Kania i Disney. Był to konkurs dla najmłodszych związany z ... tego roku. Licencja na markę i co-branding oparte były na współpracy marketingowej obu firm. Licencja na markę a rozszerzanie marki Marka Henryk Kania planowała przeprowadzić rozszerzanie ...
Tematy: marki, marka, strategia marki, zarządzanie marką -
Zarządzanie wiedzą w firmie
13:21 14.09.2011
Menedżerowie mają kłopoty z wiedzą. Niby można nadać jej realny kształt (np. przez szkolenie), dzięki czemu da się nią zarządzać. Niby wiadomo że ma ona ogromny wpływ na sukces lub porażkę (np. gdy sprzedawca nie potrafi wytłumaczyć klientowi różnic w produkcie jego firmy w stosunku do produktu konkurencji), więc możliwe jest jej podnoszenie w ...
Tematy: strategia zarządzania, strategie firm, strategia marketingowa, zarządzanie firmą -
Rebranding na rynku motoryzacyjnym
10:45 16.06.2011
... nowe projekty silnie nawiązywały do historii marki i jej symboliki. W wypadku firm motoryzacyjnych dotyczyły uprzestrzennienia logo, nadania mu „chromowego” wyglądu i bardziej nowoczesnych ... wielu właścicieli firm z branż o wiele dynamiczniej się zmieniających, jak na przykład marki z rynku FMCG. Firmy mają swoje strategie biznesowe i zapisane w ...
Tematy: strategie firm, rebranding, strategia marketingowa, kreowanie marki -
Innowacje a przewaga konkurencyjna
13:41 31.03.2011
... znaczne sumy na badania R&D (2 mld dolarów, czyli dwa razy więcej niż jego główny konkurent – Unilever) i jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm w branży FMCG. Szefowie koncernu doszli jednak do wniosku, że nie zawsze rozwijanie technologii wewnątrz firmy jest najbardziej efektywnym sposobem na ...
Tematy: innowacyjność firm, innowacje, budowanie przewagi konkurencyjnej, strategie firm -
Nowoczesne strategie orientacji na klienta
09:33 23.12.2010
Jeśli firmie zależy na wysokim poziomie satysfakcji klienta, kierownictwo powinno jednoznacznie zdecydować o przyjęciu jednej z trzech głównych strategii postępowania wobec klientów. Każda z tych strategii (agrafki, zamka błyskawicznego, rzepa) nieco inaczej patrzy na sposób osiągania zysku. Strategia agrafki Strategia ta polega na zaoferowaniu ...
Tematy: strategie firm, strategia marketingowa, strategia sprzedaży, strategie orientacji na klienta -
Skuteczne wdrażanie strategii
12:54 13.12.2010
... mają na liście płac. Zdają sobie również sprawę z tego ilu wykonawców zatrudniają i jakie ponoszą koszty związane ze stałym zatrudnieniem. Niewiele firm jednak faktycznie planuje działania na podstawie rzeczywistych ludzkich możliwości. Dzieje się tak dlatego, że ludzie przypisani do danego projektu mają ...
Tematy: wdrażanie strategii, strategie firm, budowa strategii, cele strategiczne -
Strategie HR a strategie biznesowe firmy
12:15 09.11.2010
... rosnąca konkurencja, zmiany demograficzne, zmieniające się oczekiwania pracowników oraz rozwój technologiczny sprawiają, że przyjęte strategie nie gwarantują już osiągnięcia celów biznesowych. Ponadto przeprowadzone przez Manpower badanie „Strategie zatrudnienia” ujawnia, że według prawie jednej czwartej pracodawców z 36 krajów obowiązująca w ich ...
Tematy: zarządzanie personelem, zarządzanie zasobami ludzkimi, polityka personalna firmy, zarządzanie talentami -
ISO 9001 a konkurencyjność firmy
00:03 10.08.2010
... firmy z wielu branż, o różnej wielkości zatrudnienia i przychodach. Mimo takiego zróżnicowania, większość firm (87%) wyraziła opinię, że opłaciło się im wdrożyć ISO 9001. Zaledwie 4,1% ... następstw zaobserwowano wśród badanych, którzy wdrażali ISO ponad dwa lata. U niemal 80% firm proces wdrażania ISO zajął jednak mniej niż 12 miesięcy. Czas wdrażania ...
Tematy: konkurencyjność firmy, strategia marketingowa, innowacyjność przedsiębiorstw, konkurencyjność przedsiębiorstw -
Polskie firmy a innowacyjność
00:02 09.08.2010
... innowacyjnego charakteru dóbr i usług. Przedsiębiorstwa coraz częściej też oceniają inwestycje w innowacje jako strategiczne. Wyniki badania wskazują również, że 47% dużych firm ocenia swoje ostatnie inwestycje w nowe technologie jako strategiczne, 48% - jako mające istotne znaczenie, a tylko 5% jako mało istotne. Przedsiębiorcy przykładają również ...
Tematy: polskie firmy, sytuacja przedsiębiorstw, badania przedsiębiorców, innowacyjność przedsiębiorstw
Podobne tematy:
- zatrudnienie
- finansowanie działalności
- polskie firmy
- marki
- innowacje
- sytuacja gospodarcza
- działania marketingowe
- badania przedsiębiorców
- sytuacja przedsiębiorstw
- zarządzanie firmą
- badania firm
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- innowacyjność
- zarządzanie pracownikami
- marka
- strategia marketingowa
- innowacyjność przedsiębiorstw
- kondycja finansowa polskich firm
- outsourcing
- strategia inwestycyjna