zachowania konsumentów - wiadomości i porady tematyczne
-
Ranking centrów handlowych
13:39 16.12.2011
... przez Program Jakość Obsługi. Centra handlowe bezkonkurencyjne Jakie produkty kupujemy w centrach handlowych, a jakie poza nimi? Program Jakość Obsługi zapytał polskich konsumentów także o to, gdzie najczęściej robią świąteczne zakupy – w sklepach w centrach handlowych, w sklepach poza nimi czy w Internecie. Swoje typy wskazywali w dziewięciu ...
Tematy: centra handlowe, galerie handlowe, zakupy Polaków, zakupy świąteczne -
Zakupy online muszą być bezpieczne
08:55 07.10.2011
... – a sposób dokonania zakupów pozostaje kwestią drugorzędną. Sieci handlowe korzystają ze sprzedaży internetowej, aby testować nowe produkty i nowe rynki. W Europie mamy konsumentów, którzy lubią szybkość i komfort dokonywania zakupów przez Internet, a także takich, którzy uwielbiają tradycyjne zakupy traktując je jako rodzaj rozrywki czy ...
Tematy: zakupy online, sklepy internetowe, zakupy przez internet, handel internetowy -
Proces podejmowania decyzji zakupowych
13:38 05.10.2011
... . Informacja o obniżce staje się więc bardzo dobrym powodem uzasadnienia decyzji przed samym sobą. Informacja ta miała jednak inny wpływ na konsumentów, którzy wiedzieli, że będą musieli tłumaczyć się ze zmiany zdania. Taka reakcja dotyczy szczególnie osób, które chcą prezentować się na ...
Tematy: strategie zakupowe, decyzje zakupowe, zwyczaje zakupowe, zachowania konsumentów -
Zwyczaje zakupowe: gdzie kupują Polacy?
09:12 14.09.2011
Acxiom Polska sp. z o.o. przygotował raport na temat wyników analizy dotyczącej zasięgu wpływu handlowego miast. Miernikiem wpływu handlowego są w analizie zakupy gospodarstw domowych dokonywanych w danym mieście przez osoby, które mieszkają poza nim. Typowy przedstawiciel tej grupy to osoba w wieku ponad 40 lat, chętnie kupująca i/lub ...
Tematy: konsumenci, badania konsumentów, zachowania konsumentów, preferencje konsumentów -
Reklamy dla kobiet
13:29 20.06.2011
Obserwując reklamy skierowane do kobiet widzę bezradność całego marketingowego aparatu, który tkwiąc w uprzedzeniach, nieudolnie stara się z nich wyzwolić. Czy może być coś bardziej podniecającego dla męskiego marketera niż formatowanie kampanii marketingowej dla grupy docelowej o drżąco-wibrującej nazwie „kobieta”? Uwodzenie marketingowe ...
Tematy: reklamy dla kobiet, marketing kobiecy, produkty dla kobiet, kobiety -
Decyzje zakupowe kobiet
12:51 09.06.2011
Nie jesteśmy tacy sami. Patrzymy często na to samo, ale widzimy co innego. Warto o tym pamiętać, wypełniając w briefie grupę docelową. Czy na pewno do tak różnych istot można mówić to samo i tak samo? Nie tak dawno badaliśmy opakowanie kosmetyków dla kobiet. Respondentkami była najbardziej pożądana grupa – młode (ale nie nastoletnie), piękne, ...
Tematy: decyzje zakupowe, zakupy, zwyczaje zakupowe, zachowania konsumentów -
Polscy konsumenci a zakupy grupowe
12:21 08.06.2011
... %. Najmniej, bo zaledwie 5% dokonuje zakupów częściej, niż raz w tygodniu. Prawie 1/3 konsumentów napotkała na problem podczas realizacji kuponu! Najczęściej wskazywanymi trudnościami ... czuł się traktowany podczas realizacji kuponu jak pełnowartościowy klient. 3 na 4 konsumentów deklaruje chęć skorzystania z usługi za 100% ceny, o ile są zadowoleni ...
Tematy: zakupy grupowe, serwisy grupowe, portale zakupów grupowych, preferencje zakupowe -
Zachowania konsumenckie a procesy podświadome
13:54 17.05.2011
... , że wpływ procesów nieświadomych na zachowania konsumenckie jest znaczny, a w pewnych przypadkach wręcz kluczowy. Tradycyjne podejście, analizujące tylko to, co dostępne świadomości, musi zostać wzbogacone o element analizy tego, co nieuświadamiane, by móc precyzyjnie opisywać decyzje podejmowane przez konsumentów. Bowiem człowiek – a zatem także ...
Tematy: zachowania konsumentów, badania konsumentów, decyzje konsumenckie, decyzje zakupowe -
Polscy konsumenci na zakupach
12:30 07.04.2011
... na zlecenie Loyalty Partner Polska operatora Programu Bonusowego PAYBACK. Celem projektu było uzyskanie pełnego obrazu polskich konsumentów, ich zwyczajów i zachowań oraz wyodrębnienie grup konsumentów charakteryzujących się wspólnymi cechami dot. zakupów, preferencji i motywacji zakupowych na podstawie analizy stylu życia, upodobań dotyczących ...
Tematy: konsumenci, badania konsumentów, zachowania konsumentów, preferencje konsumentów -
Polski e-konsument 2010
11:27 29.03.2011
... przeprowadzone w ramach projektu finansowanego z MNiSW pt. "Polski e-konsument - typologia, zachowania". Efektem badań jest "fotografia" konsumenta w sieci oraz jego "koszyka ... korzysta z usług ING Banku Śląskiego w tym więcej mężczyzn oraz konsumentów do 24. roku życia. E-konsumenci chętnie korzystają także z takich instytucji finansowych ...
Tematy: zakupy online, zakupy w Internecie, sprzedaż online, e-handel