Koniunktura konsumencka V 2014
2014-05-27 13:11
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka IV 2014
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 1,1 p. proc. i ukształtował się na poziomie -17,0.Wzrost wartości wskaźnika jest wynikiem bardziej optymistycznych ocen dotyczących przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 3,1 p. proc., 2,5 p. proc. i 2,1 p. proc.). Niższą wartość odnotowano dla wskaźnika dotyczącego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 2,4 p. proc.).
W porównaniu do maja 2013 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 10,9 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie -20,6 (wzrósł o 1,6 p. proc.).
Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się przewidywania dotyczące przyszłej sytuacji finansowej gospodarstw domowych i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 3,1 p. proc. i 2,5 p. proc.). Wzrosła również (o 1,9 p. proc.) wartość wskaźnika dotyczącego oceny przyszłego poziomu bezrobocia. Natomiast oceny dotyczące przyszłego oszczędzania pieniędzy obniżyły się o 1,0 p. proc.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe wg lat
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 1,1 p. proc. i ukształtował się na poziomie -17,0.
W maju br. WWUK osiągnął wartość o 13,5 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2013 r.
![Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-dotyczace-przyszlosci-gorsze-w-II-2025-264973-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)