Programy lojalnościowe: wolimy korzyści materialne
2013-10-20 00:55
Programy lojalnościowe: wolimy korzyści materialne © Tijana - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polscy konsumenci a programy lojalnościowe
Odsetek polskich konsumentów, którzy deklarują udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie – około 50% (2013 – 53%). Jednocześnie zmienia się stosunek konsumentów do programów. Konsumenci w coraz większym stopniu są zainteresowani korzyściami materialnymi, o których wyborze sami decydują – w stosunku do ubiegłego roku znacząco wzrosła atrakcyjność nagród będących niejako substytutem gotówki. W przypadku benefitów niematerialnych, najwyżej cenioną wartością wśród uczestników jest otrzymywanie, wcześniej niż pozostali klienci, informacji o wyprzedażach i eventach.fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze benefity uzyskiwane w programach lojalnościowych
„Nasze badanie dotyczące programów lojalnościowych potwierdza popularyzację coraz powszechniejszej idei ‘smart shoppingu’, w ramach której konsumenci bardziej uważnie i zdecydowanie mniej spontanicznie podchodzą do swoich zakupów. Widać to choćby w preferencji benefitów uzyskiwanych z programów lojalnościowych oraz w niedużym, ale jednak wzroście aktywności w ramach programu. Konsumenci skłaniając się ku benefitom związanym z gotówką czy rabatami dają wyraz temu, że to oni chcą decydować, w jaki sposób wydadzą uzyskane pieniądze będące nagrodą za to, że robią zakupy w danym sklepie” – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
Aktywność uczestników programów lojalnościowych
W ciągu ostatniego roku wyraźnie zmalał odsetek osób zupełnie nie interesujących się programem lojalnościowym, w którym uczestniczą, nieco zwiększył się odsetek osób, które są aktywne w programie.
fot. mat. prasowe
Podanie których danych zniechęciłoby Pana/ Panią do przystąpienia do programu lojalnościowego
W tegorocznym badaniu zdecydowanie widoczny jest wzrost chęci chronienia własnych danych osobowych i prywatności. Największą barierą wejścia do programu jest dla konsumentów konieczność przekazania jakichkolwiek danych osobowych.
Informacja o badaniu
Badanie „Monitor Programów Lojalnościowych” miało charakter ilościowy i zostało zrealizowane metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych). Badanie przeprowadzono w dniach 02.09.– 20.09.2013 r. W pierwszej części badania przeprowadzono wywiady na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków N=1005, w celu uzyskania informacji na temat penetracji programów lojalnościowych w populacji 18+. W drugiej części badania realizowano booster – wywiady na próbie celowej z respondentami biorącymi udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym (N=822).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)