Budowanie osobistej marki
2013-11-19 10:31
Przeczytaj także: Media społecznościowe w służbie budowania marki osobistej
39 pomysłów na to, jak wzmocnić swoją osobistą markę i rozpoznawalność:
- Bądź sobą – tylko wtedy staniesz się wiarygodny. Jak napisał Szekspir w Hamlecie: „Bądź wierny sobie”.
- Poznaj swoje mocne strony i wykorzystuj je w tworzeniu marki.
- Oferuj wartość – zawsze!
- Bądź dostępny, żeby łatwo cię było znaleźć.
- Bądź innowacyjny – to sprawi, że zawsze będziesz na bieżąco z rynkiem i trendami, a może nawet je wyprzedzisz.
- Bądź odpowiedzialny – to wzmocni twoją markę.
- Zachowuj się tak, jakbyś był jednoosobową firmą – czyli dobrym project managerem, a nie pracownikiem.
- Ucz się nieustannie – to sprawi, że będziesz na przedzie.
- Komunikuj się z innymi umiejętnie – to pozwoli ci rozumieć i być rozumianym.
- Postaw sobie co najmniej jeden cel rozwojowy w roku i zrealizuj go.
- Bądź skuteczny w pracy i w życiu – osiągaj rezultaty.
- Znajdź czas na pasje, one cię rozwijają.
- Dziel się wiedzą – pisz artykuły związane z zagadnieniami, w których się specjalizujesz.
- Dyskutuj na LinkedIn na temat, w którym masz coś do powiedzenia.
- Prowadź blog związany z twoją zawodową specjalizacją lub zainteresowaniami.
- Jeśli prowadzisz blog, załącz go w stopce w e-mailu.
- Żyj zgodnie z zasadami, o których mówisz.
- Wykorzystuj w pracy swoje talenty.
- Bądź słowny i dotrzymuj obietnic.
- Proś o informację zwrotną (feedback) od swoich przełożonych, mentorów i ludzi, których cenisz.
- Systematycznie proś o feedback po ukończeniu zadania lub projektu i dawaj go swoim pracownikom, partnerom, przełożonym.
- Zostań coachem lub mentorem osób, które chcą się od ciebie uczyć.
- Dyskutuj wewnątrz organizacji, korzystając z e-maila, grup dyskusyjnych lub wewnętrznych komunikatorów.
- Uczestnicz w projektach prowadzonych przez osoby, od których jesteś w stanie się czegoś nauczyć. Przy okazji możesz zostać zauważony i doceniony.
- Organizuj prezentacje wewnątrz firmy i poza nią.
- Prowadź wykłady na konferencjach i spotkaniach networkingowych.
- Dziel się podsumowaniami z wykładów, konferencji i szkoleń, na których byłeś.
- Zrób prezentacje dla studentów na temat rozwoju i budowania kariery.
- Umieść na swojej wizytówce link do bloga lub miejsca twojej aktywności w sieci.
- Umieść na YouTube filmik z własnymi wypowiedziami lub wykładem.
- Poprowadź na LinkedIn lub GoldenLine grupę dyskusyjną na temat twoich zawodowych zainteresowań.
- Dawaj i kolekcjonuj rekomendacje oraz polecenia na portalach branżowych.
- Stwórz swoją wizytówkę w internecie.
- Pisz artykuły na wewnętrzną stronę firmową lub dla klientów twojej firmy.
- Dodawaj komentarze do postów na temat, w którym się specjalizujesz.
- Napisz książkę lub e-book.
- Przeprowadź wywiad z ekspertem z twojej branży i umieść go na swoim blogu.
- Odpowiadaj na pytania, które padają na forach na LinkedIn i GoldenLine.
- Jeśli znajdziesz coś (informacje, artykuł, kontakt), co może mieć znaczenie dla kogoś w twojej sieci, przekaż mu to. Dasz mu tym samym wartość i zostaniesz zapamiętany.
Więcej o książce:
fot. mat. prasowe
"Networking w karierze" Beaty Kapcewicz
Beata Kapcewicz – Executive Career Coach, specjalista do spraw kariery i personalbrandingu. Ekspert programu TVP1 „Kandydat”, portalu Pracuj.pl, Profeo.pl i Rzeczpospolitej. Prezes firmy Architekci Kariery, pierwszej w Polsce firmy doradczej w obszarze kariery dla osób indywidualnych.
Przeczytaj także:
4 sposoby na personal branding CEO
oprac. : Wydawnictwo Edgard
Więcej na ten temat:
netwoking, marka, osobista marka, strategie networkingowe, budowanie marki, budowanie wizerunku, kreowanie wizerunku
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)