Kupno laptopa: preferencje konsumentów
2014-02-04 10:55
Asus deklasuje rywali © Scanrail - Fotolia.com
Przeczytaj także: Telewizory: preferencje konsumentów
Z analizy dokonanej przez specjalistów Okazje.info wynika, że laptopy nadal są najliczniejszą grupą produktową kategorii Komputery, obejmującą blisko 6 tysięcy modeli i tym samym, generującą najwięcej, bo 14,5% odsłon w swojej kategorii. Tak bogata oferta pozwala Internautom na wybór sprzętu idealnie wpisującego się w miarę ich potrzeb. Jak pokazują zebrane dane, aż 30% użytkowników poszukiwało nowego notebooka wykorzystując filtr producenta, dla 24% - głównym kryterium była cena sprzętu.- Tak, jak w przypadku innych urządzeń technologicznych, również podczas zakupu notebooka staramy się znaleźć najlepsze konfiguracje sprzętowe znanych producentów na jakie możemy sobie tylko pozwolić – mówi Bartłomiej Adel Vent, specjalista Okazje.info. - Tendencję, zgodnie z którą zaufana marka oraz przystępna cena występują w roli kluczowych czynników determinującym większość decyzji zakupowych, potwierdza również ranking laptopów, cieszących się w ubiegłym roku wśród Internautów największa popularnością. Czołowe pozycje przypadły w udziale laptopom w cenie do 2500 zł, z tak zwanego segmentu SOHO (Small Office & Home), czyli modelom sprawdzającym się zarówno w roli komputera do pracy biurowej, jak i gwarantującym komfort użytkowania w warunkach domowych – dodaje.
fot. Scanrail - Fotolia.com
Asus deklasuje rywali
WYBRANE WYNIKI BADANIA
Laptop kontra tablet
Pod koniec 2013 roku, Consumer Lab – jednostka szwedzkiej firmy Ericsson, analizująca trendy konsumenckie w obszarze telekomunikacji, przeprowadziła badanie, dotyczące praktyk w korzystaniu z Internetu mobilnego. Wynika z niego miedzy innymi, ze Polacy choć chętnie i często łączą się z siecią, zazwyczaj dokonują tego przy pomocy notebooka. Wiele wskazuje wiec na to, ze mimo rosnącej popularności tabletów i smartfonów, dla polskich Internautów laptop jeszcze długo odgrywał będzie role podstawowego narzędzia, umożliwiającego przejście do trybu online.
Potwierdza to również analiza dokonana przez specjalistów Okazje.info – laptopy nadal są najliczniejsza grupa produktowa kategorii Komputery, obejmująca blisko 6 tysięcy modeli i tym samym, generująca najwięcej odsłon (14,5%) w swojej kategorii.
Sezon na laptopy
Laptopy, cieszą się największym zainteresowaniem ze strony Internautów od końca grudnia do lutego. Taki rozkład popularności wynika najprawdopodobniej z faktu, iż notebooki nie są sprzętem z najniższej półki cenowej, dlatego z ich zakupem warto poczekać do okresu poświątecznych wyprzedaży.
Drugi, stosunkowo wysoki poziom odsłon kategorii Laptopy przypada na miesiące jesienne - wtedy sprzętu tego typu poszukują uczniowie i studenci, rozpoczynający kolejny etap swojej edukacji.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)