Facebook w Polsce 2013
2014-02-05 13:12
Przeczytaj także: Facebook w Polsce VII 2014
Piwo i renifer podbiły nasze serca w 2013 r.
W 2013 r. mieliśmy okazję zaobserwować efekty wielu świetnych pomysłów na kampanie wykorzystujące media społecznościowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują kampanie marek piwnych. Tyskie zdobyło 9000 nowych fanów dzięki kampanii “Fani Tyskiego tworzą historię”. Spośród fanów Tyskiego wybrano pięciu najbardziej aktywnych. Nagrodzeni zostali warsztatami degustacji piwa, wycieczką po Tyskich Browarach Książęcych i szkoleniem z zakresu social media. Wiedzę wykorzystali prowadząc fanpage Tyskiego, a dwójka najbardziej kreatywnych tymczasowych administratorów została szczególnie uhonorowana − ich portrety zawisły w Tyskim Browarium, uwieczniając ich wkład w historię browaru.
Drugą wartą uwagi akcją, świetnie wykorzystującą potencjał mediów społecznościowych, było organizowane przez Żywca Męskie Granie. W Interaktywnym Finale Męskiego Grania, Żywiec w ciągu 60 minut zebrał na Facebooku 300 pytań do artystów. Fani w trakcie finału napisali 1400 komentarzy. Efektem kampanii było także 15 tys. polubień, 4.212.400 odsłon treści publikowanych na fanpage podczas relacji oraz zebranie 292.000 unikalnych użytkowników organicznie i wirusowo bez wsparcia reklamy
Serca fanów w świetnym stylu zdobywało także PZU, które w akcji #dorenifera doskonale wykorzystało medium, jakim jest Facebook. Internauci w okresie świątecznym pisali listy tym razem nie do Mikołaja, a właśnie do sponsorowanego przez PZU renifera, który pod koniec akcji wybrał najbarwniejsze marzenia i je spełnił. W sumie na Facebooku i stronie internetowej o prezenty poprosiło 14 tys. osób. Przy okazji PZU warto też przypomnieć akcję Agenci Mocnopomocni. Aplikacja, która udowadniała użytkownikom, że agenci PZU umieją czytać w myślach również zatrzęsła internetem.
Marki na Facebooku
W minionym roku na polskich stronach firmowych opublikowano 3 miliony postów, które zaowocowały 221 mln aktywności użytkowników. Największe zaangażowanie odnotowały posty zawierające materiały wideo i zdjęcia, a najwięcej komentarzy wywołały statusy tekstowe.
W ostatnich 12 miesiącach najwięcej użytkowników zaangażowało zdjęcie Digital Camera Polska, zagadka Life owocowy oraz Pampers i FabrykaWafelkow.pl.
fot. mat. prasowe
Zdjęcie, które zdobyło najwięcej zaangażowania
Jak w 2013 r. komunikowały się marki? Przede wszystkim “zapraszały” i ogłaszały “konkursy”. Nie jest to żadna nowość – od trzech lat to właśnie te słowa najczęściej pojawiają się we wpisach marek. Wysokie użycie tekstu “bit.ly” wskazuje na popularność użycia linków skróconych w tym serwisie. Wciąż popularnym tematem postów jest “weekend”.
fot. mat. prasowe
Najczęstsze słowa występujące w postach marek
Firmy, które najczęściej odpowiadały na posty swoich fanów to telekomy - Plus, Nju mobile i Virgin Mobile. Wszystkie wymienione odpowiedziały na ponad 90% postów, które użytkownicy dodali na ich stronach.
fot. mat. prasowe
Najczęściej odpowiadający
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)