eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeSocial media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces

Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces

2014-04-11 00:49

Przeczytaj także: Social media i marketing treści: jak zwiększyć ich skuteczność?


3. Pomóż kupującym zrozumieć i „poczuć”

Z każdym dniem marketing treści przyciąga większą liczbę konkurentów. Powiększa się liczba firm, które decydują się na budowanie publiczności wokół własnej marki. Coraz więcej konsumentów zaczyna publikować swoje opinie i pomysły poprzez social media. Dostarczenie informacji na właściwym etapie procesu zakupowego staje się coraz trudniejsze.

Informowanie i pomaganie kupującym w zrozumieniu najlepszych rozwiązań i połączenie tego z zaangażowaniem emocjonalnym jest tutaj bardzo ważne. Nie jest to łatwe, jednak właśnie to pomaga na dostarczeniu doświadczenia, które przykuje uwagę potencjalnego klienta i pomorze wyróżnić Twoją markę na tle innych.

W marketingu znane jest powiedzenie, że „ludzie kupują w oparciu o emocje, a swoją decyzję usprawiedliwiają przy pomocy logiki”. Emocje odgrywają ogromną rolę w procesie zakupowym. Jako ludzie, lubimy myśleć, że jesteśmy istotami racjonalnymi. Badania z zakresu psychologii i neurobiologii ukazują nam jednak zupełnie inny obraz naszych zachowań. Najczęściej to właśnie podświadomość podsuwa nam rozwiązania problemów i skłania do podejmowania decyzji zakupowych (często nieracjonalnych).

Zastanów się nad tym, jakie pytania zadają sobie klienci na poszczególnych etapach procesu zakupowego. Następnie, wykorzystaj uzyskane odpowiedzi do lepszego zaplanowania strategii marketingu treści. Marki, które w przyszłości będą potrafiły się wyróżnić na tle innych, stworzą content, który zaangażuje użytkowników na poziomie emocjonalnym.

Aby zwiększyć szanse na sukces, możesz wykorzystać historie oraz media wizualne, które umożliwią kontakt zarówno na poziomie intelektualnym (fakty, cechy, korzyści), jak również emocjonalnym (empatia, opinie zadowolonych klientów, zademonstrowanie, w jaki sposób produkt rozwiązuje dany problem, humor, niespodzianka itp.)

Stworzenie zunifikowanej strategii, wyznaczenie wspólnych celów oraz przygotowanie wszystkich zasobów to podstawa sukcesu. Oprócz tego, warto również zrozumieć i wykorzystać następujące koncepty marketingowe:
  • segmentacja rynku,
  • planowanie i zarządzanie cyklem sprzedażowym,
  • tworzenie i publikowanie treści w mediach społecznościowych,
  • zwiększanie popularności profilów w social media,
  • e-mail marketing,
  • automatyzacja marketingu,
  • monitorowanie korzyści uzyskiwanych z poszczególnych kanałów marketingowych i optymalizacja działań.
Przeczytaj także: Wyzwania CMO 2014 Wyzwania CMO 2014

poprzednia  

1 2

Podrasowany III filar

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: