Preferencje konsumentów: Polacy otwarci na nowości
2014-04-14 10:33
Po nowości na rynku chętniej sięgają kobiety © konradbak - Fotolia.com
Przeczytaj także: Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce?
Otwartość na nowościPolacy rzeczywiście nie boją się nowinek - badanie przeprowadzone przez Ipsos wykazało, że jedynie co dziesiąty respondent deklaruje sceptycyzm wobec nowych produktów i woli polegać na tych już sprawdzonych.
Po nowości na rynku chętniej sięgają kobiety - o 8% punktów procentowych więcej kobiet niż mężczyzn deklaruje dużą otwartość na nowe produkty, i ludzie młodzi - poniżej 30 roku życia. Co ciekawe, nie ma znaczącej różnicy w deklarowanej otwartości na nowości między grupą trzydziestolatków, a czterdziestolatków, co może wskazywać na zacieranie się różnic w podejściu do nowości pomiędzy obecnymi trzydziesto i czterdziestolatkami – komentuje wyniki badania Andrzej Anterszlak, Ipsos Loyalty Director. Badanie Ipsos pokazało, że kobiety, częściej niż mężczyźni, dzielą się informacjami o znalezionych nowościach z osobami ze swojego otoczenia.
Jak szybko Polscy sięgają po nowości?
Prawie dwie trzecie Polaków deklaruje, że osoby z ich otoczenia często pytają ich o radę jakie produkty wybrać spośród pojawiających się na rynku nowości. Tyle samo respondentów twierdzi, że gdy trafia na nowość, która im się podoba, chce powiedzieć o niej innym.
Dla 57% ankietowanych nowości pojawiające się na rynku są częstym tematem rozmów ze znajomymi i rodziną. Połowa Polaków przyznała również, że często wyszukuje informacji o nowościach w prasie i Internecie.
fot. mat. prasowe
Procent osób, które odpowiedziały „zdecydowanie „lub „raczej do mnie pasuje” na dane stwierdzenie
Mężczyźni nieco częściej, niż kobiety udzielają rad znajomym i rodzinie o nowych produktach i wyszukują o nich informacji w prasie i Internecie, podczas kiedy nieco więcej kobiet niż mężczyzn chętnie poleca sprawdzone produkty innym i rozmawia o nich ze znajomymi i rodziną.
Trzy czwarte z nas deklaruje, że w przypadku zakupu nowych produktów weźmie bardziej pod uwagę takie, które mogą być dopasowane do indywidualnych potrzeb. Co więcej, Polacy – 61% z nas - są skłonni zapłacić więcej za produkty, które uważają za oryginalne.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone techniką on-line, na panelu Ipsos, w lutym 2014 roku, na 1000 osobowej, próbie, reprezenta-tywnej ze względu na płeć, wiek i region dla populacji Polaków w wieku 19 - 49 lat.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)