Konsumenci uodpornili się na marketing
2014-05-23 00:06
Przeczytaj także: Trendy technologiczne 2014
O krok przed konkurencją
Analiza Big Data dzięki potencjałowi rozwiązań IT znajduje także inne zastosowania. Na przykład, analizując na bieżąco dane z rynku dotyczące cen przedstawianych przez konkurencję, firmy mogą błyskawicznie modyfikować swoją ofertę w celu jej uatrakcyjnienia. Dzięki temu obniża się ryzyko utraty klienta.
Szybkość, z jaką oprogramowanie dla firm pozwala analizować duże zbiory danych, jest obecnie jedynym z kluczowych czynników budowania przewagi konkurencyjnej. Jak podaje Aberdeen Group, marketerzy poświęcają ok. 24% czasu pracy na wyszukiwanie danych, co powoduje znaczne obniżenie liczby zawieranych transakcji. Systemy zarządzające dużymi zasobami danych pozwalają uniknąć takiej sytuacji.
- Oprogramowanie CRM zbiera informacje oraz analizuje je za sprzedawcę, który w relacji z klientem dysponuje od ręki uporządkowanym, kompleksowym zbiorem danych na temat jego preferencji czy też obecnie odnotowywanych tendencji w relacjach z konsumentami. Co więcej, dzięki identyfikacji najczęściej występujących działań wśród klientów, firma może określać wzory działań, które prowadzą do bardziej korzystnych transakcji. Z kolei rozwiązania klasy ERP pozwalają menedżerom i ich podwładnym modyfikować strategie działania czy też sposób pracy zespołów, w celu zwiększenia ich skuteczności. Robią to m.in. na podstawie analizy transakcji, podejmowanych działań oraz osiąganych wyników – mówi Jerzy Grandys, GMO and Channel Director w Xerox Polska.
Przykładem tego, jak może się zmieniać się życie firmy pod wpływem wdrożenia nowoczesnych rozwiązań IT, jest przypadek firmy AAA NCNU. Potentat na amerykańskim rynku ubezpieczeń i usług awaryjnych zdecydował się na wdrożenie systemu ICM/SPM, stanowiącego precyzyjne i wielofunkcyjne rozwiązanie typu ERP, służące do zarządzania planami sprzedażowymi i wypłatami prowizji. Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań sprzedażowych przyspieszyło proces wdrażania planów prowizyjnych przez AAA NCNU o 66 proc. oraz przynosi firmie każdego roku kilkadziesiąt tysięcy dolarów oszczędności, związanych z usprawnieniem zarządzania planami sprzedażowymi. Co więcej, firma jest w stanie w ciągu mniej niż 10 minut wyliczyć poziom prowizji dla wszystkich 1,5 tys. sprzedawców.
- Było to możliwe dzięki elastyczności wprowadzanego oprogramowania, które uporządkowało skomplikowany system zarządzania siłami sprzedaży firmy. Jest on oparty na licznych czynnikach wpływających na wysokość prowizji i planów sprzedażowych w czterech różnych obszarach: ubezpieczeń nieruchomości, na życie, podróżnych oraz pozostałych usług ubezpieczyciela – mówi Bartosz Strożek, Head ICM/SPM Departament w Luxoft Poland, firmie, która wraz z IBM wprowadza do Polski system Cognos ICM.
Rynek wielkiej informacji
Konsumenci chętnie sięgają po najtańsze lub najczęściej polecane przez internautów produkty i usługi, w czym pomaga im dostęp do szerokiej bazy danych oraz opinii zamieszczanych w sieci. Sytuacja ta nie musi jednak stanowić zagrożenia dla firm, a może być wręcz szansą na rozwój biznesu dzięki sprawnej analityce dużych, lecz nieuporządkowanych zasobów danych o klientach. Nowoczesne rozwiązania IT ułatwiają przedsiębiorstwom adaptację w zmieniającym się środowisku sprzedażowym. Co więcej, nowoczesne oprogramowanie umożliwia tworzenie atrakcyjnej oferty i skutecznej strategii budowania relacji z konsumentami, która przynosi satysfakcję nie tylko sprzedawcy, ale także jego klientowi – otrzymującemu produkt dopasowany do jego potrzeb i oczekiwań.
![Polskie firmy bez narzędzi ERP, CRM i BI? [© reallywellmadedesks z Pixabay] Polskie firmy bez narzędzi ERP, CRM i BI?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/CRM/Polskie-firmy-bez-narzedzi-ERP-CRM-i-BI-259926-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
justyna.jakubowska / 2014-05-26 11:38:35
Ja słyszałam o innym przykładzie dot. usprawnienia pracy dzięki CRM. Jeden z potentatów branży TSL w Europie wyliczył. że wprowadzenie w obowiązki nowego pracownika zajmowało mu plus minus 2 miesiące, a dzięki temu, że w CRMie ma wszystko uporządkowane, teraz zabiera to 3 tygodnie. Spora różnica i spore oszczędności dla firmy.
Justyna, CRM7 [ odpowiedz ] [ cytuj ]