eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaInstytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2014 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2014 r.

2014-05-30 09:45

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2014 r.

Banki tną wydatki na promocję © bzyxx - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Budżety na promocję w finansach stopniały, lecz w przypadku największych graczy trudno mówić o zaciskaniu pasa. W pierwszym kwartale 2014 r. instytucje finansowe przeznaczyły na reklamę w telewizji, radiu i prasie ponad 270 mln zł. To o 15 procent mniej niż rok wcześniej i o niemal połowę mniej niż w poprzednim kwartale. Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów i aplikacji Admonit, aż połowę tej kwoty stanowią wydatki tylko dziesięciu czołowych reklamodawców. Kto najgłębiej sięgnął do kieszeni, i czy promocyjne wysiłki przełożyły się na popularność ofert w dyskusjach internautów?

Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2013 r.

Liderzy wydali o połowę mniej

Łączna kwota wydatków firm finansowych w I kwartale 2014 roku to ponad 270 mln zł. Dla porównania kwartał wcześniej firmy finansowe na promocję przeznaczyły 520 mln zł, a rok wcześniej - 320 mln zł. Jak wynika z danych zebranych przez aplikację Admonit, najwięcej pieniędzy na promocję od stycznia do marca 2014 r. przeznaczył ING Bank Śląski - ponad 23 mln zł. Na drugim miejscu znalazł się BZ WBK z kwotą 19 mln zł, a zaraz za nim - Bank Millennium.

fot. mat. prasowe

Top ten finansowych reklamodawców w Q1 2014 a popularność w konwersacjach internetowych

W badanym okresie w sieci najczęściej mówiło się o PKO BP, na temat którego zanotowano ponad 11 tysięcy wzmianek.


W badanym okresie niemal każdy z czołowej dziesiątki reklamodawców dysponował budżetem bardziej powściągliwie niż kwartał czy rok wcześniej. Najbardziej wyraźną zmianę zarejestrowano w przypadku BZ WBK, który na reklamę wyłożył o ok. 30 mln zł mniej niż przed kwartałem. Ostrożny stosunek do wydatków na promocję miał także Vivus, który jeszcze w trzecim kwartale 2013 r. zdominował zestawienie wydając na kampanię więcej od banków – dotychczasowych najhojniejszych reklamodawców finansowych.

fot. mat. prasowe

Zestawienie wydatków reklamowych z liczbą publikacji w Q1 2014

W I kwartale 2014 roku najwięcej na reklamę wydał ING Bank Śląski S.A - 23 mln złotych. Na drugim miejscu znalazł się Bank Zachodni WBK z wydatkami rzędu 19,9 mln złotych



Fora pełne pytań o szybkie pożyczki

Poziom wydatków na reklamę nie zawsze idzie w parze ze skalą dyskusji i zainteresowania internautów. W badanym okresie w sieci najczęściej mówiło się o PKO BP, na temat którego zanotowano ponad 11 tysięcy wzmianek. Poza dziennikarskimi doniesieniami w portalach i serwisach informacyjnych, dominowały dyskusje na Facebooku oraz w serwisie forum-kredytowe.pl. W publikacjach często przewija się tematyka kredytów hipotecznych, eksperckie wypowiedzi przedstawicieli banków oraz - co jest stałym elementem społecznościowego buzzu o każdej z marek - dzielenie się numerami kont bankowych, zwłaszcza w kontekście zbiórek pieniędzy na cele charytatywne. Nie bez znaczenia pozostają problemy internautów związane z bankowością: głównie z dostępem do usług internetowych i formalnościami. Klienci banków i innych instytucji finansowych bardzo chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami – zwłaszcza tymi negatywnymi.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe pożyczkodawców w Q1 2014 a skala dyskusji na ich temat

Wśród podmiotów oferujących szybkie pożyczki, swoją obecność w internecie najwyraźniej zaznaczył Provident, który na reklamę przeznaczył jednocześnie najmniej środków.


Wśród podmiotów oferujących szybkie pożyczki, swoją obecność w internecie najwyraźniej zaznaczył Provident, który na reklamę przeznaczył jednocześnie najmniej środków. Wysoki, sięgający 60 procent udział forów w dyskusji o tej marce sugeruje, że zainteresowanie szybkimi pożyczkami wśród Polaków jest duże. Zbliżony rozkład sił widzimy w przypadku SKOK-ów oraz Vivusa, gdzie publikacje w mediach społecznościowych stanowią aż do 75 procent wszystkich publikacji w mediach. Wskazuje to na potrzebę częstszego informowania i edukowania Polaków na ten temat w mainstreamowych mediach, by wiedza na temat „chwilówek” nie pochodziła jedynie z często anonimowych źródeł w mediach społecznościowych.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: