Zadania menedżera ds. social media
2014-07-10 10:39
Przeczytaj także: Social marketing: Facebook zmusza biznes do wysiłku
4. Pracownik działu obsługi klienta
Osoba prowadząca działania z zakresu social media stanowi głos całego przedsiębiorstwa i zwraca się do wielu rodzajów publiczności - klientów, potencjalnych klientów, dziennikarzy i fanów. Każdego dnia, menedżer ds. social media będzie musiał odpowiadać na pytania i komentarze dotyczące firmy i produktów jakie ona oferuje. Całkiem często komentarze umieszczane przez użytkowników nie należą do najbardziej pozytywnych. Właśnie dlatego menedżer powinien umieć komunikować się z ludźmi na różnych etapach ścieżki zakupowej i szybko rozwiązywać problemy klientów.
Potrzebne umiejętności:
Umiejętność skutecznej komunikacji, szybka adaptacja do nowych sytuacji, spokój, chęć rozwiązywania problemów klientów
5. Zarządca społeczności
Częścią procesu budowania grupy fanów w mediach społecznościowych jest pomoc w nawiązywaniu kontaktów między członkami poszczególnych społeczności. Aktywne społeczności nie komunikują się wyłącznie z administratorem kont w social media. Użytkownicy wchodzą raczej w interakcje między sobą, co zwiększa jednocześnie zakres odpowiedzialności menedżera ds. social media.
Zarządzanie społecznością wymaga wielu godzin pracy. Na podstawowe zadania w tym zakresie składa się zadawanie pytań rozbudzających dyskusje, moderowanie dyskusji oraz unieszkodliwianie ludzi, którzy spamują lub rozpraszają działalność społeczności.
Potrzebne umiejętności:
Zaradność, przedsiębiorczość, umiejętność nawiązywania i prowadzenia dyskusji
Jak osiągnąć pozytywne rezultaty?
Umiejętne dzielenie się treściami w social media może przyciągnąć odwiedzających na stronę internetową, sprawić, że ulegną oni konwersji i staną się potencjalnymi klientami. Ponad 50% przedsiębiorstw twierdzi, że udało im się pozyskać klienta przy pomocy Facebooka, około 40% pozyskało klienta dzięki LinkedIn, a 35% dzięki Twitterowi. Jak widać, posiadanie właściwej osoby na stanowisku menedżera ds. social media może okazać się kluczowym czynnikiem sukcesu w działalności nie tylko marketingowej, ale i czysto biznesowej!
1 2
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)