Już niedługo zakupy na Facebooku?
2014-07-21 12:10
Zakupy na Facebooku? © Maksym Yemelyanov - Fotolia.com
Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Usługa ma umożliwiać użytkownikom serwisu społecznościowego dokonywanie zakupów bez opuszczania go. Przy niektórych reklamach pojawi się specjalny przycisk "Buy". Klikając go, użytkownik zostanie przeniesiony do serwisu transakcyjnego, jednak sama transakcja będzie dokonywana między kupującym a firmą oferującą produkt.Usługa ma być dostępna dla konkretnych typów produktów, zarówno w wersji www Facebooka, jak i w jego aplikacjach mobilnych. To kolejna przymiarka do wejścia na rynek e-commerce. Poprzednie próby nie zakończyły się sukcesem, teraz jednak firma decyduje się na ponowne zmierzenie się ze sprzedażą.
Moment, w którym Facebook ogłosił wprowadzenie nowej funkcjonalności, zbiegł się w czasie z problemami Amazona. Największy sklep internetowy musi odpowiedzieć na zarzuty o "zbyt łatwe" zakupy, spowodowane możliwością dokonywania transakcji za pomocą aplikacji mobilnych nawet przez małe, nieświadome dzieci, na przykład podczas korzystania z gier.
Facebook podkreśla, że kwestie prywatności i bezpieczeństwa użytkowników są dla firmy bardzo ważne, dlatego nie będą możliwe sytuacje tego typu. Firma dodatkowo nie ma zamiaru gromadzić danych transakcyjnych, które pozostaną znane tylko sprzedawcy.
Aktualnie trwa pilotaż nowej usługi wśród niektórych amerykańskich firm. Możliwość sprzedawania przez Facebooka jest na razie bezpłatna i pozostanie taka przynajmniej do czasu aż firma oceni jej popularność wśród użytkowników.
oprac. : Joanna Gacka / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)