Za wcześnie na aplikacje mobilne w firmach?
2014-10-04 00:44
Przeczytaj także: Aplikacje mobilne banków. Czym ujmują a czym drażnią?
Zespoły bardziej mobilne
Do najbardziej efektywnych aplikacji należą te poświęcone koordynacji pracy w zespołach. Tylko w samych Stanach Zjednoczonych firmy zaoszczędzają rocznie 67,5 mld USD dzięki wykorzystaniu mobilnych urządzeń w codziennej pracy zespołów . Jak przekonuje Wojciech Karpiński, Services Head w Infosys BPO, aplikacje tego typu przyspieszają i ułatwiają realizację zbiorowych projektów.
- W codziennej pracy z klientem i współpracownikami korzystam z aplikacji służącej do komunikacji wewnętrznej. W konstrukcji przypomina ona firmowego Facebooka. Dzięki możliwości włączania się do różnych grup dyskusyjnych czy też konkretnych tematów, omawianych w gronie współpracowników, można łatwiej dzielić się informacjami i szybciej realizować zadania. Podobnie, jak na innych popularnych portalach, można komentować i polecać wpisy innych użytkowników, co zwiększa zaangażowanie osób korzystających z produktu. Ta i podobne aplikacje ułatwiają komunikację dedykowaną wewnątrzfirmowym kwestiom, niezakłócaną np. mailami – mówi Wojciech Karpiński.
Jak dodaje Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor Marki i Członek Zarządu Mikomax Smart Office, firmy specjalizującej się w optymalizacji przestrzeni biurowych, mobilne aplikacje sprawdzają się także w projektach zespołów składających się ze specjalistów z różnych dziedzin.
- Pracując nad poszczególnymi projektami chętnie korzystamy z aplikacji umożliwiającej tworzenie wirtualnych tablic, przypominających tradycyjne tablice korkowe, uzupełnione o multimedialne funkcje i możliwość ich edycji przez kilka osób w czasie rzeczywistym. Na tak stworzonych tablicach mogą znaleźć się zarówno notatki, jak i pliki graficzne, wideo oraz linki. Funkcjonalność podobnych aplikacji pozwala na dodawanie zarówno plików znalezionych online, jak i tych z dysku komputera – opowiada Zuzanna Mikołajczyk.
Wiedza i oszczędności w kilka kliknięć
Duże efekty dla przedsiębiorstw potrafią przynosić także aplikacje mobilne wykorzystywane przez indywidualnych pracowników. Ich popularność stale rośnie. W Stanach Zjednoczonych liczba indywidualnych aktywacji biznesowych aplikacji wzrosła o 20% w II kw. 2014 w stosunku do I kw. 2014 . W Polsce również można się spodziewać znacznego wzrostu ich wykorzystania, wraz z rosnącą liczbą smartfonów i tabletów (w 2018 r. odpowiednio 44 i 12 mln) . Jak mówi Marcin Pogodzik, szef zespołu aplikacji i rozwiązań mobilnych w Capgemini Polska, mobilne aplikacje ułatwiają zarówno organizację codziennych obowiązków, jak i wzrost wyników, np. w sprzedaży.
- Na co dzień kieruję zespołem projektującym rozwiązania mobilne. Wśród przygotowanych przez nasz zespół produktów warto wymienić aplikację skierowaną do agentów ubezpieczeniowych, która wspiera ich w sprzedaży produktów, zarządzaniu bazą klientów czy kalendarzem. Aplikacja ta posiada też niezwykle pomocną funkcjonalność, tzw. Social Media Harvester. Dzięki tej funkcji agent ubezpieczeniowy tuż przed spotkaniem z klientem może sprawdzić o czym pisze i co komentuje jego klient w mediach społecznościowych. Takie rozwiązanie przekłada się na poprawę efektywności sprzedaży i doradztwa dzięki bardziej indywidualnemu podejściu do klienta – mówi Marcin Pogodzik.
Zastosowanie mobilnych technologii może usprawniać także takie pozornie zwyczajne procesy, jak np. druk służbowych dokumentów. Według badań Quocirca, 60% pracowników chciałoby mieć możliwość druku z urządzeń mobilnych. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie są systemy, które w pełni integrują mobilne rozwiązania dla skanowania i pracy w chmurze. Technologie takie jak m.in. Xerox ConnectKey umożliwiają stosowanie wydajnych, jednodotykowych metod skanowania w różnych formatach.
Istotną rolę w codziennej pracy wielu przedstawicieli biznesu odgrywają także wszelkie aplikacje wspomagające planowanie podróży służbowych, np. dedykowane liniom lotniczym czy agregujące opinie i oceny wystawiane hotelom, przewoźnikom czy restauracjom.
Mobilny znaczy zwinny
Możliwości wykorzystania aplikacji mobilnych we współczesnym biznesie są niemal nieskończone. Granicę stawia jedynie wyobraźnia twórców rozwiązań IT i menedżerów, a także umiejętności wdrożenia ciekawych narzędzi w codziennej pracy zespołów. Użytkownicy będą coraz powszechniej wykorzystywać różnorodne aplikacje w codziennym życiu – zawodowym i prywatnym. Zgodnie z prognozami Gartnera, do 2017 r. średnia liczba aplikacji pobierających spersonalizowane dane, przypadających na jednego użytkownika, przekroczy 100, a globalne przychody z tego tytułu będą wynosić 77 mld USD . Tylko od pracodawców zależy, czy równie wysokie kwoty będą osiągali dzięki oszczędnościom, generowanym przez wykorzystanie nowoczesnych technologii.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
jakubdab / 2014-10-31 14:37:42
Aplikacje dla firm to kolejny duży temat poruszany w najnowszym raporcie mgeneratora dotyczącym mcommerce w praktyce. Jeżeli płatności mobilne są już możliwe i w miarę bezpieczne, podobnie systemy aplikacyjne ułatwiające zarządzanie czy sprzedaż powinny niedługo pojawić się w większości firm. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
-
Komentarz usunięty