Działania CSR - jak funkcjonują w polskich firmach?
2014-12-01 13:33
Przeczytaj także: W biznesie dobre praktyki tylko na papierze
Ochrona środowiska najważniejszym wyzwaniem
Firmy, zapytane o konkretne wyzwania, które są najważniejsze z ich punktu widzenia, zdecydowanie najczęściej (50%) wskazywały na ochronę środowiska naturalnego. Co ważne, jest to najistotniejsza kwestia nie tylko dla firm przemysłowych (56%), które poprzez produkcję mają bezpośredni negatywny wpływ na środowisko, ale także dla przedsiębiorstw z sektora usług (38%).Drugim najważniejszym wyzwaniem z punktu widzenia badanych przedsiębiorstw jest rozwój społeczności lokalnych. To wyzwanie zdecydowanie częściej wskazywane było przez firmy przemysłowe (40%) niż usługowe (29%).
Natomiast najrzadziej wskazywano na istotność edukacji w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji (10%) oraz profilaktykę zdrowotną (4%). Przyczyną może być przeświadczenie, że w tego typu działania powinny angażować się przede wszystkim firmy, które dostarczają produkty szkodliwe dla zdrowia lub mogące prowadzić do uzależnień.
fot. mat. prasowe
Najistotniejsze wyzwania
Dla połowy badanych firm najistotniejszym wyzwaniem jest ochrona środowiska naturalnego
fot. mat. prasowe
Firmy usługowe a firmy przemysłowe - najważniejsze wyzwania
Ochrona środowiska dla firm z obu branż jest najważniejszym wyzwaniem
Korzyści z działań zgodnych z koncepcją CSR
Ponad trzy czwarte (77%) przedstawicieli dużych i średnich firm obecnych w Polsce jest zdania, że prowadzenie działalności biznesowej zgodnie z koncepcją CSR ma korzystny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Takie przekonanie nieznacznie rzadziej wyrażają przedstawiciele najwyższej kadry kierowniczej (73% wskazań) niż pozostali pracownicy (81%).Najczęściej wskazywaną potencjalną korzyścią jest poprawa wizerunku firmy na rynku – ponad połowa (52%) badanych uważa, że może być to efekt prowadzenia działań CSR. Kolejnym ważnym benefitem, jaki może odnieść firma, jest wzrost akceptacji przez otoczenie, na co wskazuje ponad jedna trzecia przedstawicieli dużych i średnich przedsiębiorstw.
fot. mat. prasowe
Korzyści, jakie przynosi CSR
Większość firm jest zdania, że główną korzyścią odnoszoną dzięki działaniom CSR jest poprawa wizerunku
Doświadczenia różnych firm pokazują, że CSR się opłaca. I choć widzą one w nim także przełożenie na wynik finansowy przedsiębiorstwa, to należy pamiętać o najważniejszym założeniu społecznej odpowiedzialności biznesu, jakim jest budowanie wartości dla wszystkich interesariuszy firmy. Tylko przy tak pojętym CSR można myśleć o rentownym i zrównoważonym wzroście – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
![Społeczna odpowiedzialność biznesu w mediach [© Marco2811 - Fotolia.com] Społeczna odpowiedzialność biznesu w mediach](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/CSR/Spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-w-mediach-151886-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)