Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu
2014-12-14 00:56
Branżę dóbr konsumpcyjnych czeka rewolucja technologiczna © cut - Fotolia.com
Przeczytaj także: Sektor TMT - nowe technologie górą
Z jednej strony trzeba pochwalić fakt, iż firmy zamierzają sięgać po nowe technologie, z drugiej trzeba jednak zaznaczyć, że spora część z nich nie legitymuje się jeszcze wystarczającą znajomością tego tematu.Raport objął swoim zasięgiem niemal 500 firm w 32 krajach trudniących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych oraz innych dóbr konsumpcyjnych.
Rezultaty dokonanej analizy bezsprzecznie wskazują, że nowoczesne technologie informacyjne nie tylko będą miały niebagatelny wpływ na perspektywy rozwoju przedsiębiorstw, ale również dokonają transformacji niemal każdego obszaru ich działalności – począwszy od zarządzania łańcuchem dostaw poprzez bezpieczeństwo i higienę żywności, aby skończyć na zagadnieniach dotyczących bezpieczeństwa danych i prywatności.
Również w Polsce coraz więcej firm z sektora dóbr konsumpcyjnych zaczyna dostrzegać korzyści związane ze stosowaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Mogą one usprawnić niemal każdy aspekt działalności firm, pozwalają szybciej reagować na zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów, a także wykorzystać nowe kanały dystrybucji i marketingu, przede wszystkim internetu i urządzeń mobilnych. Warto pamiętać, że branża dóbr konsumpcyjnych jest największą częścią przemysłu przetwórczego w Polsce, zarówno pod względem liczby podmiotów, jak i produkcji oraz wielkości zatrudnienia. Wzrost produktywności i efektywności w tej branży, osiągnięty dzięki stosowaniu technologii informacyjnych, przełoży się na szybszy rozwój całej gospodarki – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.
fot. cut - Fotolia.com
Branżę dóbr konsumpcyjnych czeka rewolucja technologiczna
Cyfrowa przyszłość
Jak pokazuje raport KPMG, zarządzający firmami z branży dóbr konsumpcyjnych przywiązują coraz większą wagę do takich zagadnień jak analityka danych i technologie informacyjne. Firmy starają się sprostać oczekiwaniom rosnącej liczby “e-konsumentów”, dla których internet i urządzenia mobilne są kluczowym kanałem zdobywania wiedzy i nabywania produktów. Dla wielu firm nowoczesne technologie są zarówno szansą, jak i wyzwaniem:
- ponad połowa (54%) respondentów stwierdziła, że priorytetem ich firm na najbliższe 12 miesięcy będzie opracowanie strategii w zakresie internetowych/mobilnych narzędzi sprzedaży i marketingu. Jednocześnie 32% badanych przyznało, że ich firmy nie posiadają w tym zakresie wystarczającej wiedzy lub nie posiadają jej wcale,
- 56% badanych zadeklarowało, że ważnym elementem strategii ich firm jest analityka “Big Data”, pozwalająca uzyskać informacje o rynku, konsumentach i sprzedaży poprzez analizę dużych zbiorów danych. Żaden inny obszar nie został tak często wskazany przez respondentów,
- 47% respondentów uważa, że bezpieczeństwo danych jest ważne lub bardzo ważne dla ich biznesu. Blisko jedna trzecia (29%) uznała, że zagadnienie to będzie jednym z największych wyzwań dla ich firm w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wśród największych wyzwań została również wymieniona analityka danych (21%).
fot. mat. prasowe
Obszary ważne i bardzo ważne dla tegorocznych strategii
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)