eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyDobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu

Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu

2014-12-14 00:56

Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu

Branżę dóbr konsumpcyjnych czeka rewolucja technologiczna © cut - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Nowoczesne technologie wywierają przemożny wpływ na niemal wszystkie sektory gospodarki. Nie inaczej dzieje się w przypadku branży dóbr konsumpcyjnych. Ponad połowa jej przedstawicieli priorytetowo traktuje zamiar częstszego wykorzystywania internetu oraz urządzeń mobilnych w celach sprzedażowych i marketingowych. Na znaczeniu zyskuje również analityka danych czyli pozyskiwanie informacji o rynku i konsumentach. To tylko niektóre z wniosków płynących z globalnego raportu KPMG i The Consumer Goods Forum nt. planów branży dóbr konsumpcyjnych na najbliższy rok.

Przeczytaj także: Sektor TMT - nowe technologie górą

Z jednej strony trzeba pochwalić fakt, iż firmy zamierzają sięgać po nowe technologie, z drugiej trzeba jednak zaznaczyć, że spora część z nich nie legitymuje się jeszcze wystarczającą znajomością tego tematu.

Raport objął swoim zasięgiem niemal 500 firm w 32 krajach trudniących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych oraz innych dóbr konsumpcyjnych.

Rezultaty dokonanej analizy bezsprzecznie wskazują, że nowoczesne technologie informacyjne nie tylko będą miały niebagatelny wpływ na perspektywy rozwoju przedsiębiorstw, ale również dokonają transformacji niemal każdego obszaru ich działalności – począwszy od zarządzania łańcuchem dostaw poprzez bezpieczeństwo i higienę żywności, aby skończyć na zagadnieniach dotyczących bezpieczeństwa danych i prywatności.
Również w Polsce coraz więcej firm z sektora dóbr konsumpcyjnych zaczyna dostrzegać korzyści związane ze stosowaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Mogą one usprawnić niemal każdy aspekt działalności firm, pozwalają szybciej reagować na zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów, a także wykorzystać nowe kanały dystrybucji i marketingu, przede wszystkim internetu i urządzeń mobilnych. Warto pamiętać, że branża dóbr konsumpcyjnych jest największą częścią przemysłu przetwórczego w Polsce, zarówno pod względem liczby podmiotów, jak i produkcji oraz wielkości zatrudnienia. Wzrost produktywności i efektywności w tej branży, osiągnięty dzięki stosowaniu technologii informacyjnych, przełoży się na szybszy rozwój całej gospodarki – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.

fot. cut - Fotolia.com

Branżę dóbr konsumpcyjnych czeka rewolucja technologiczna

Ponad połowa (54%) respondentów stwierdziła, że priorytetem ich firm na najbliższe 12 miesięcy będzie opracowanie strategii w zakresie internetowych/mobilnych narzędzi sprzedaży i marketing.


Cyfrowa przyszłość


Jak pokazuje raport KPMG, zarządzający firmami z branży dóbr konsumpcyjnych przywiązują coraz większą wagę do takich zagadnień jak analityka danych i technologie informacyjne. Firmy starają się sprostać oczekiwaniom rosnącej liczby “e-konsumentów”, dla których internet i urządzenia mobilne są kluczowym kanałem zdobywania wiedzy i nabywania produktów. Dla wielu firm nowoczesne technologie są zarówno szansą, jak i wyzwaniem:
  • ponad połowa (54%) respondentów stwierdziła, że priorytetem ich firm na najbliższe 12 miesięcy będzie opracowanie strategii w zakresie internetowych/mobilnych narzędzi sprzedaży i marketingu. Jednocześnie 32% badanych przyznało, że ich firmy nie posiadają w tym zakresie wystarczającej wiedzy lub nie posiadają jej wcale,
  • 56% badanych zadeklarowało, że ważnym elementem strategii ich firm jest analityka “Big Data”, pozwalająca uzyskać informacje o rynku, konsumentach i sprzedaży poprzez analizę dużych zbiorów danych. Żaden inny obszar nie został tak często wskazany przez respondentów,
  • 47% respondentów uważa, że bezpieczeństwo danych jest ważne lub bardzo ważne dla ich biznesu. Blisko jedna trzecia (29%) uznała, że zagadnienie to będzie jednym z największych wyzwań dla ich firm w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wśród największych wyzwań została również wymieniona analityka danych (21%).

fot. mat. prasowe

Obszary ważne i bardzo ważne dla tegorocznych strategii

Dla 47% respondentów ważne lub bardzo ważne jest bezpieczeństwo danych.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: