E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej
2015-02-03 00:20
E-mail © netsay - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-mail marketing w Polsce 2014
Kampanie powitalne są jednym z najbardziej obiecujących rozwiązań w dziedzinie e-mail marketingu, ponieważ w łatwy sposób przybliżają potencjalnym klientom oferowane przez nas produkty i usługi. Co więcej, tego rodzaju kampanie są jak dotąd wykorzystywane przez relatywnie niską liczbę firm, co stwarza obiecujące możliwości ich wykorzystania w działaniach marketingowych.1. Czas
Kampania powitalna powinna zostać uruchomiona automatycznie, natychmiast po potwierdzeniu przez użytkownika subskrypcji. Jeśli zależy ci na bardziej osobistej formie kontaktu, pierwsza wiadomość może zostać wysłana nieco później. Nada jej to wrażenie personalnej odpowiedzi, która nie została wysłana przez automat. Rozłożenie kampanii w czasie jest rekomendowane także w przypadku, kiedy nie chcesz wysyłać trzech pierwszych e-maili (link aktywacyjny, potwierdzenie subskrypcji, powitanie) w krótkich odstępach czasu.
2. Design
Nowi subskrybenci powinni móc od razu, już w wiadomości powitalnej, zorientować się, jak będą wyglądały wysyłane przez ciebie newslettery. Na tym etapie komunikacji powinieneś użyć nazwy nadawcy, która będzie wykorzystywana także w kolejnych, regularnych wysyłkach. Zadbaj o budowanie rozpoznawalności twojej marki - ważną rolę odgrywają tu atrakcyjny wizualnie nagłówek z odpowiednio umieszczonym logo, schemat kolorystyczny wiadomości oraz spójna, powtarzająca się struktura.
fot. netsay - Fotolia.com
3. Temat
Skuteczność użycia w temacie wiadomości takich słów aktywizujących jak "Witaj!" czy "Dziękujemy!", została już wielokrotnie udowodniona. Dzięki nim wzbudzasz u odbiorcy wrażenie przyjaznego i pomocnego podejścia z twojej strony, a co za tym idzie, zainteresowanie twoją marką.
4. Wyświetlanie się e-maila
Począwszy od e-maili powitalnych, bardzo ważne jest zadbanie o prawidłowe dostarczanie i wyświetlanie się wszystkich wysyłanych przez ciebie newsletterów. Powinny one zostać zoptymalizowane pod kątem urządzeń końcowych i prawidłowo się wyświetlać w każdej przeglądarce, programie pocztowym czy urządzeniu mobilnym. Korzystając z profesjonalnego narzędzia do e-mail marketingu, masz wiele możliwości wykonania testów doręczania i wyświetlania się wysyłanych przez ciebie newsletterów. Dla uzyskania bardziej szczegółowych danych, skorzystaj z usług Litmus albo Return Path.
fot. mat. prasowe
Maile promocyjne a maile powitalne
5. Oczekiwania
Od samego początku powinieneś komunikować, jakiej treści mogą się spodziewać twoi subskrybenci w regularnych newsletterach, a także, jak często będzie miała miejsce ich wysyłka. Jeżeli oczekują oni otrzymywania wyjątkowych, ekskluzywnych ofert, przeznaczonych specjalnie dla nich, potwierdź tę informację w kampanii powitalnej. Jej zadaniem jest bowiem wspierać decyzję subskrybentów o zapisie na newsletter i podtrzymać ich pozytywne nastawienie wobec firmy i jej produktów. Niemniej jednak, równie istotne jest zawarcie w wiadomości komunikatu o możliwości rezygnacji z subskrypcji w każdej chwili. Dobrym rozwiązaniem jest także zamieszczenie dodatkowej informacji na temat bezpieczeństwa przechowywania oraz przetwarzania przez ciebie danych osobowych subskrybentów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)