eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaInstytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.

2015-03-06 12:17

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.

Banki wydały więcej na reklamę w IV kw. 2014 © Africa Studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Czwarty kwartał 2014 r. charakteryzował się dużymi wydatkami reklamowymi jakie poniosły banki, firmy pożyczkowe oraz inne instytucje finansowe – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Koszt emisji materiałów promocyjnych w mediach wyniósł łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu do III kwartału jest to aż o 97 mln zł więcej.

Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.

Nie powinno to jednak nikogo dziwić jako że ostatni kwartał roku to przygotowanie do świąt Bożego Narodzenia, czyli najbardziej lukratywnego okresu dla firm działających w branży finansowej. To właśnie wtedy wydatki konsumpcyjne Polaków są dużo wyższe niż w jakiejkolwiek innej części roku. Firmy sektora finansowego wyszły zatem z założenia, że warto zainwestować w reklamy, które mogą zachęcić Polaków do korzystania z „tanich” - jak to reklamowano - pożyczek nie tylko na prezenty, ale też wymarzony wypoczynek np. na nartach.

Provident czarnym koniem rankingu


Jak wynika z danych aplikacji Admonit, w okresie październik – grudzień 2014, pierwsza dziesiątka reklamodawców z branży finansowej wydała na promocję swoich produktów prawie 200 mln zł. To o 22 mln więcej niż w poprzednim kwartale. Zaskakująco na samej górze listy pojawił się Provident, nieznacznie wyprzedzając dotychczasowych liderów rankingów – banki ING, Millenium, Euro Bank czy Getin Holding. To ogromny skok jeśli chodzi o wydatki Providenta, jako że w ostatnich kwartałach nie był on tak aktywny w reklamach – pojawiał się raczej na końcu pierwszej dziesiątki. Ta firma pożyczkowa w IV kwartale przeznaczyła na promocję aż 24 mln zł kusząc Polaków „piękną ofertą w Providencie”, czyli szybką pożyczką gotówkową z nowym darmowym pakietem medycznym. Niewiele mniej, bo odpowiednio 23,9 mln zł i 23,8 mln zł zainwestowały w reklamy drugi i trzeci na liście: ING Bank Śląski oraz Euro Bank S.A. Podczas gdy ING Bank zmniejszył swoje wydatki reklamowe o około 1 mln złotych w porównaniu do III kwartału, Euro Bank zdecydował o podjęciu ofensywy i zainwestował w reklamy o prawie 4 mln więcej niż w poprzednich trzech miesiącach. Godna uwagi jest też końcówka pierwszej dziesiątki, gdzie uplasowały się Metlife oraz Liberty Direct z kwotami oscylującymi na ponad 15 mln złotych każdy. Reklamowały się intensywniej tuż przed okresem Świąt Bożego Narodzenia, kiedy to ruszamy zazwyczaj w drogę odwiedzić krewnych bądź decydujemy się na wakacje. Ubezpieczyciele argumentowali, że warto wtedy pomyśleć o dodatkowym ubezpieczeniu samochodu, ubezpieczeniu na życie bądź o pakiecie wypadkowo-zdrowotnym.

fot. mat. prasowe

Najwięksi reklamodawcy a publikacje w mediach

Największą dyskusję wzbudzał PKO Bank Polski, jednak największe wydatki na reklamę poczynił Provident.


Prym wiedzie telewizja


Podmioty branży finansowej tradycyjnie upatrują najlepsze pole swoich działań reklamowych w telewizji. Koszt wszystkich spotów reklamowych w IV kwartale 2014 r. wyniósł łącznie prawie 358 mln zł, z czego pierwsza dziesiątka największych reklamodawców zapłaciła za reklamy prawie 180 mln zł. W tym kwartale mamy dwóch liderów tego rankingu: ING Bank Śląski oraz Euro Bank, które przeznaczyły na ten rodzaj reklamy ponad 23 mln zł każdy. Na trzecim miejscu uplasował się Bank Millenium z wydatkami rzędu 20,5 mln zł. Na falach eteru emisje reklamowe kosztowały instytucje finansowe 40,5 mln zł, w tym czołowych reklamodawców ponad 28,5 mln zł. W stacjach radiowych można było usłyszeć przede wszystkim o Banku BGŻ (5,3 mln zł), Getin Holding (3,9 mln zł) i o firmie Provident (3,3 mln zł). Wydatki na reklamy umieszczone na łamach gazet charakteryzowały się kwotami rządu prawie 35 mln zł, z czego czołowa dziesiątka przeznaczyła na ten cel ponad 15,5 mln zł. W ten rodzaj reklamy zainwestowali przede wszystkim: Getin Holding (2,6 mln zł) oraz SKOK (2,1 mln zł).

 

1 2 3

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: