Reklama wielką czy małą literą?
2015-03-17 00:31
Przeczytaj także: Slogany reklamowe: namawiają, lansują, sprzedają
Kiedy przestrzegać interpunkcji
Oprócz używania w tekstach wielkich czy małych liter należy pamiętać także o interpunkcji. Oczywiście w tekstach dłuższych należy stosować wszelkie zasady ortograficzne i dbać o interpunkcję. Jednak w tytułach, nagłówkach i hasłach reklamowych warto usunąć przecinki czy kropkę na końcu, gdyż często wpływa to na zwiększenie prędkości czytania i czytelnik nie robi naturalnej przerwy, gdy napotyka znak przestankowy.
Tekst formatuj do „F”
Jakob Nielsen, który jest uważany za jednego z najbardziej znanych specjalistów w dziedzinie użyteczności, stwierdził, że użytkownicy czytający tekst w internecie nie skupiają się na jego całości, a jedynie na niektórych jego fragmentach. Internauci skanują wzrokiem stronę i tekst w internecie na kształt litery „F”, począwszy od lewego górnego rogu, idąc w dół. Z tego też prostego powodu teksty umieszczone w sieci powinny być wyrównane do lewej strony, a nie wyjustowane (jak to ma często miejsce).
Niewiele osób wie, że około 55 proc. użytkowników wskazuje, że najczęstszym problemem na stronie jest odnalezienie informacji. Z kolei inne badania donoszą, że aż 30 proc. wszystkich kliknięć w internecie to kliknięcie przycisku „wstecz” – to świadczy najczęściej o błędnie zaprojektowanej nawigacji, braku czytelności tekstów i niezaspokojeniu potrzeb użytkownika – potencjalnego klienta.
Jak zainteresować i zaangażować użytkownika
Jeśli już przykuliśmy uwagę nagłówkiem, ciekawym tekstem, grafiką bądź zdjęciem, należałoby utrzymać zainteresowanie. Istnieje kilka sposobów, aby skutecznie zainteresować czytelników. Wśród nich można wymienić:
-
Wyróżnienia
-
W dłuższym tekście na stronie firmowej wyróżnij kluczowe akapity, wprowadzając śródtytuły (po kilka na stronie). Pozwala to czytelnikowi na szybkie i łatwe przeskanowanie tekstu i odczytanie jego sensu bez konieczności czytania całości (w przypadku kiedy nie ma na to ochoty lub czasu).
Dobrze jest, od czasu do czasu, zastosować śródtytuł w formie pytania lub niedokończonego zdania, gdyż dzięki temu urozmaicasz tekst. -
Stosuj wytłuszczenie (boldowanie) ważniejszych treści.
Zamiast tworzyć długie akapity, traktujące o wielu aspektach, użyj wypunktowań.
-
W dłuższym tekście na stronie firmowej wyróżnij kluczowe akapity, wprowadzając śródtytuły (po kilka na stronie). Pozwala to czytelnikowi na szybkie i łatwe przeskanowanie tekstu i odczytanie jego sensu bez konieczności czytania całości (w przypadku kiedy nie ma na to ochoty lub czasu).
-
Cytaty i ważne informacje
Artykuły urozmaicone dawką humoru czy historiami z życia (własnymi doświadczeniami, przykładami zastosowania oferowanego produktu itd.) są często bardziej cenione przez czytelników.- Cytaty wpływają na wiarogodność tekstu i utrzymują zainteresowanie. Jeśli w tekście zawarta jest informacja na temat skuteczności produktu czy usługi, warto podać również wypowiedzi zadowolonych klientów lub stworzyć kategorię „referencje”.
- Najważniejsze informacje zawrzyj na początku lub na końcu artykułu. Dlaczego? Ponieważ najczęściej czytany jest pierwszy i ostatni akapit tekstu.
Michał Hryniszyn, prezes agencji Migomedia.pl
1 2
oprac. : Marketing w Praktyce
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)