Decyzje zakupowe: kobiety samodzielne, mężczyźni wrażliwi i modni
2015-05-28 12:53
Przeczytaj także: Globalni konsumenci a kanały sprzedaży
Zakupy jak polowanie
Kobiety i mężczyźni zupełnie inaczej podchodzą do kwestii zakupów. Panie czerpią z nich przyjemność, dla panów to raczej zadanie i obowiązek. Co ciekawe, duża część kobiet (a także młodych mężczyzn) uznaje, że zakupy są jak polowanie. Taki stosunek do zakupów zaznaczyło w grupie 18-24, czyli tak zwanych Young Millennials, ponad 30% panów. Oznacza to, że mężczyźni zaczynają być coraz bardziej wrażliwi na wszelkiego rodzaju promocje, kupony, rabaty czy oferty specjalne, a to otwiera drogę do spontanicznych decyzji zakupowych. Co więcej, młodzi mężczyźni z pokolenia Y robią zakupy pod wpływem impulsu i – co ciekawe – trendów.
Wśród najważniejszych czynników zakupowych kobiety wskazują kolejno: cenę, jakość produktu oraz wartości, jakie reprezentuje marka. Zaś dla mężczyzn na pierwszym miejscu jest jakość produktu, potem cena, a na trzecim miejscu rozpoznawalność marki.
fot. mat. prasowe
Gender Factor - infografika
Komunikacja marek wciąż stereotypowa
Zarówno kobiety jak i mężczyźni twierdzą, że ich płcie są pokazywane w reklamie stereotypowo. Do kobiet nie przemawia komunikacja produktów finansowych (32%), nieruchomości (29%), ubezpieczeń (28%), alkoholu (24%) erotyki (28%) oraz – choć w mniejszym stopniu – motoryzacji (19%). Z kolei branżą, której komunikacja w największym stopniu nie przemawia do mężczyzn, okazały się produkty dla dzieci (24%).
Informacje o raporcie:
Raport „Gender Factor. Męskie branże w kobiecych rękach” powstał w oparciu o największe w Polsce badanie dotyczące preferencji zakupowych kobiet i mężczyzn i tego, jak oceniają oni komunikację marketingową poszczególnych branż. Badanie zrealizowano na grupie 2500 internautów metodą CAWI i CAMI. Jest to wspólny projekt: firmy badawczej Mobile Institute, agencji Beauty Management PR & Marketing to Women oraz agencji reklamowej Glossy Media.
Przeczytaj także:
Zetki polują na promocje, Baby Boomers kupują polskie produkty
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
decyzje zakupowe, zakupy, badania konsumentów, zwyczaje zakupowe, zakupy Polaków, decyzje konsumenckie, pokolenie Y, Millenialsi
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)