Koniunktura konsumencka VI 2015
2015-06-29 12:00
Wraz z nadejściem czerwca do Polaków powrócił optymizm © christianchan - Fotolia.com
Wraz z nadejściem czerwca do Polaków powrócił optymizm - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w szóstym miesiącu tego roku zarówno bieżące jak i wyprzedzające wskaźniki ufności konsumenckiej były wyraźnie lepsze niż przed miesiącem.
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka V 2015
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 3,2 p. proc. niż w maju br. i ukształtował się na poziomie -10,4.Wyższe wartości odnotowano dla większości składowych wskaźnika, a zwłaszcza dla oceny dotyczącej przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 9,4 p. proc.). Niewielki spadek wystąpił jedynie dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (spadek o 0,6 p. proc.).
W porównaniu do czerwca 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 5,0 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 5,5 p. proc. i ukształtował się na poziomie -11,7.
Wartości wszystkich składowych wskaźnika wzrosły. Znacznie lepiej niż w poprzednim miesiącu, oceniane były przyszła sytuacja ekonomiczna kraju oraz przyszłe zmiany poziomu bezrobocia (dla obu składowych wzrost o 9,4 p. proc.).
W czerwcu br. WWUK osiągnął wartość o 7,1 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe
Przeczytaj także:
Lepsze nastroje konsumentów w grudniu 2024
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)