7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu
2015-07-01 09:48
Przeczytaj także: Tam, gdzie Customer Intelligence spotyka Marketing Automation
#5: Ocenę potencjalnych klientów i określenie ich gotowości do zakupu
Nadawanie klientom ocen określających gotowość do zakupu (na podstawie ich zachowań i częstotliwością kontaktów z firmą) jest jedną z najatrakcyjniejszych funkcji programów typu marketing automation. Pomaga ona marketerom na wyznaczenie priorytetów, zidentyfikowanie najlepszych okazji sprzedażowych oraz zbudowanie z klientami trwałych relacji. Marketing automation umożliwia również nawiązanie lepszych relacji między działami sprzedaży i marketingu. Tylko wtedy, gdy potencjalny klient będzie już gotowy do zakupu, zostaje on przekazany do działu sprzedaży, który będzie w stanie ostatecznie sfinalizować proces zakupowy.
#6: Możliwość testowania zmiennych
Podczas poszukiwania najlepszych metod marketingowych, warto pomajstrować nieco z niektórymi zmiennymi (w szczególności z nagłówkami), aby dowiedzieć się, które podejście będzie miało największy wpływ na klientów. Programy do automatyzacji marketingu pozwalają firmom na testowanie różnorodnych opcji w email marketingu, na landing pages, formularzach internetowych itd.
Dla przykładu, timing może stanowić ogromną różnicę w przypadku email marketingu. W zależności od czasu wysyłki klienci mogą tylko otworzyć mail, przeczytać lub pozbyć się go w ciągu ułamka sekundy. Za pomocą marketing automation możesz przetestować częstotliwość wysyłek, wykorzystywane nagłówki oraz elementy typu „call to action”. Następnie program w klarowny sposób przedstawi wyniki testów, co umożliwi optymalizację kampanii.
#7: Określenie ROI uzyskanego z marketingu za pomocą funkcji Analytics
Automatyzacja marketingu zapewnia statystyki dotyczące kanałów marketingowych o najwyższym wskaźniku zwrotu z inwestycji. Są też w stanie wykazać, jak poszczególne kampanie wpływają na poziom dochodów w firmie. Za pomocą marketing automation możesz uzyskać proste raporty, które mierzą wyniki email marketingu oraz marketingu treści. Oprócz tego program jest również w stanie automatycznie wygenerować raporty w określonych odstępach czasu (jest to szczególnie przydatne, jeśli firma posiada wielu interesariuszy).
Podsumowanie
Powyżej znajduje się wyłącznie siedem spośród wielu korzyści, które można uzyskać z zastosowania automatyzacji marketingu. Nic dziwnego, że przedsiębiorstwa działające na wielu różnych rynkach sięgają po te platformy. W przyszłości programy te mogą być jeszcze bardziej precyzyjne, a marketerzy będą otrzymywać gotowe, optymalne sposoby na stworzenie skutecznej kampanii marketingowej. Zanim to jednak nastąpi, warto zainteresować się nowatorskimi narzędziami, które mogą zapewnić nam sukces rynkowy.
1 2
oprac. : Marta Madelska / Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)