Jak bez dużych pieniędzy skutecznie reklamować sklep internetowy?
2015-07-05 00:59
Przeczytaj także: Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem
Google Merchant Center
Kolejnym nowoczesnym narzędziem dedykowanym sklepom internetowym jest Google Merchant Center. Dzięki tej usłudze właściciele e-sklepów mają możliwość przesyłania do bazy Google informacji o oferowanych przez nich produktach. Dostępny asortyment może zostać wyświetlony za pomocą np. Google AdWords. W wynikach wyszukiwania potencjalnemu kupcowi przedstawiane są zdjęcia, nazwy oraz ceny towarów. Praktyka pokazuje, że reklama graficzna szybciej przyciąga wzrok, wzbudza ciekawość i zainteresowanie klienta. To doskonały bodziec do kliknięcia w ofertę i duże prawdopodobieństwo dokonania zakupu.
Najważniejsze zalety:
- Reklama graficzna przyciągająca wzrok klienta
- Potencjalny klient ma możliwość szybkiego podglądu zdjęcia oraz informacji dotyczących ceny i nazwy oferowanego przez wybrany sklep produktu
- Sugestia w przypadku wyszukiwania przez klienta ogólnej grupy produktów np. dla frazy „sukienki na wesele”
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie (ang. SEO - Search Engine Optimization) to długotrwały proces, którego celem jest jak najwyższa pozycja strony w wyszukiwarkach internetowych na odpowiednie dla danej witryny słowa kluczowe. Pozycjonować stronę można na dwa sposoby: poprzez optymalizacje lub linki odsyłające do promowanej strony. Jednym z głównych źródeł pozyskiwania ruchu jest tzw. search engine results page. Użytkownicy trafiają do sklepu poprzez wpisywanie fraz, związanych z nazwą marki lub nazwą produktów. Warto starannie i ostrożnie dobierać frazy tak, by wyświetlać się jak najdłużej i najtrafniej. Liczy się długotrwały efekt, dlatego spośród wielu dostępnych metod pozycjonowania stron internetowych należy wybrać najbardziej skuteczne i jednocześnie bezpieczne. Dzięki temu uzyskane wyniki są stabilniejsze, a rezultaty pozycjonowania – trwalsze.
Najważniejsze zalety:
- Działanie stricte wspierające sprzedaż
- Pozycjonując stronę firma łatwiej dotrze z ofertą do klienta, który jej aktualnie szuka, co w rezultacie może przełożyć sie na sprzedaż produktów i usług
- Budowanie i umocnienie pozytywnego wizerunku firmy w sieci
Nie powinniśmy lekceważyć promocji w mediach społecznościowych - jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych. Właściwie wykorzystywane pomagają stworzyć pozytywny i silny wizerunek firmy i marki, prowadząc w prostej linii do zwiększenia sprzedaży. Przedstawmy przykład Facebooka, czyli doskonałego źródła wiedzy na temat obecnych i potencjalnych klientów, a także poznania ich oczekiwań oraz wymagań. To także sposób na śledzenie trendów rynkowych oraz działań konkurencji. Co najważniejsze, kampanie w mediach społecznościowych nie wymagają dużych nakładów finansowych, aby firma zyskała wizerunkowo i sprzedażowo oraz dotarła do nowych klientów, którzy pragną identyfikować się z marką. Do najpopularniejszych reklam należy promocja postu bądź strony. W łatwy sposób możemy określać przekaz na podstawie: płci, wieku , lokalizacji , zainteresowań itp. Częstą formą jest także przeprowadzanie konkursów. O sukcesie decyduje pomysł, konsekwencja w działaniu, regularna aktywność, umiejętność prowadzenia dyskusji i zjednywanie sobie ludzi, czyli fanów, a przede wszystkim – wyciąganie wniosków z prowadzonych działań.
Najważniejsze zalety:
- Niskie koszty reklamy
- Tworzenie konkretnej grupy odbiorców
- Szybkie odesłanie na stronę e-sklepu
A może „długi ogon”?
W przypadku sklepów prowadzących sprzedaż w branży, gdzie konkurencja jest duża warto pomyśleć o long-tail, czyli tzw. długim ogonie. Ta forma pozycjonowania opiera się na promowaniu wielu fraz (nawet do kilkuset), a także fraz składających się z kilku wyrazów. Słowa kluczowe są rozbudowane, a więc wzrasta prawdopodobieństwo, że klient trafi właśnie na naszą stronę. Ta forma promocji często jest tańsza i daje bardziej opłacalne efekty, niż pozycjonowanie na frazy ogólne.
Z przedstawionych sposobów promocji sklepy mogą skorzystać nawet przy ograniczonym budżecie, szczególnie jeśli we współpracy z firmą, wynegocjują model rozliczenia za efekt. Najważniejsze to, by klient zauważył ofertę i najlepiej od razu dokonał zakupu. Do mierzalności rezultatów i badania źródła konwersji warto skorzystać np. z Google Analytics, które pomoże w ocenie konkretnych metod i wybraniu tych najbardziej skutecznych.
Łukasz Iwanek,
Przeczytaj także:
Chcesz założyć sklep internetowy? Sprawdź, od czego zacząć
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
sklep internetowy, reklama sklepu internetowego, marketing internetowy, Google AdWords, remarketing, pozycjonowanie
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)