eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieSprzętNajpopularniejsze telewizory: Samsung bez konkurencji

Najpopularniejsze telewizory: Samsung bez konkurencji

2015-07-22 10:15

Najpopularniejsze telewizory: Samsung bez konkurencji

Najpopularniejsze płaskie telewizory wg Agito © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Pod koniec minionego roku producenci telewizorów nie mogli narzekać na zastój, ale już początek bieżącego roku okazał się dla nich zdecydowanie gorszy. Przewidywania wskazują, że przyszłością rynku staną się telewizory 4K, ale do tego potrzebny jest kontent. Póki co media znajdują się na etapie dość powolnego rozwijania jakości Full HD.

Przeczytaj także: Jak wybrać telewizor?

Rynek telewizorów nie ma zbyt dużych powodów do zadowolenia. Właściwie można nawet mówić o kryzysie. Trzy ostatnie lata przyniosły producentom telewizorów ciągły spadek sprzedaży. Firmy nie ustają więc w wysiłkach, aby dostarczyć klientom jak najbardziej konkurencyjny produkt. Ciągle poprawiana jest rozdzielczość i jakość obrazu, odbiorniki wyposażane są funkcję wyświetlania 3D i Smart TV. Niektórzy producenci decydują się na rozbudowanie interfejsów i wprowadzenie obsługi głosem lub gestem.

Druga strona medalu to konieczność optymalizacji kosztów i rezygnacji z produktów o wątpliwej rentowności. Dlatego też na rynku przestały pojawiać się telewizory plazmowe, które przestały być interesujące, chociaż jakość wyświetlanego obrazu była znacznie lepsza niż w przypadku LCD. Z produkcji plazm zrezygnował m.in. Panasonic, dzięki czemu udało mu się poprawić swoją pozycję na rynku LCD.

Z pewnością zauważa to firma Agito.pl, która odnotowała ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w płaskich telewizorach w pierwszej połowie 2015 w porównaniu do tego samego okresu z 2014 roku. Panasonic w tym roku po raz pierwszy pojawił się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się telewizorów, zajmując silną czwartą pozycję.

Prym w tej kategorii produktowej oczywiście nadal wiedzie bezkonkurencyjny Samsung, ale porównując dane z pierwszego półrocza 2014 do 2015 trzeba zaznaczyć, że inne marki powoli zaczynają się rozpychać na rynku. Poniżej prezentujemy zestawienie 10 najbardziej popularnych telewizorów kupowanych w pierwszym półroczu 2015 roku w sklepie agito.pl.

fot. mat. prasowe

Ranking TOP 10 sprzedaży płaskich telewizorów LCD

Bezkonkurencyjnym liderem zestawienia jest Samsung - na podium znajduje się tylko modele tej firmy.


Jak widać najbardziej popularnymi markami obecnie są Samsung, Panasonic, Hyundai oraz Sony. W porównaniu z poprzednim rokiem, z listy wypadł Philips oraz LG.
Analizowane dane sprzedażowe firmy Agito pokazują również, że klienci zaczęli kupować większe calarze. Średnia wielkość kupowanych ekranów wynosiła w pierwszym półroczu 2015 roku 42,9 cala, gdy w porównywalnym okresie 2014 wartość ta wynosiła 33,2”. Jednocześnie zwiększyła się o 659,46 zł średnia cena kupowanego telewizora.

Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Z całą pewnością dużą rolę odegrała niższa niż w 2014 roku cena telewizorów. Nowe modele zastępujące starsze generacje spowodowały obniżkę tych ostatnich. Z drugiej strony wciąż trudna sytuacja na rynku zmusiła poniekąd producentów do oferowania produktów w konkurencyjnych cenach, na czym oczywiście najbardziej zyskuje klient.

Samsung – najczęściej wybierana marka telewizorów.


Samsung jest jak do tej pory bezkonkurencyjnym graczem nie tylko w sklepie agito.pl, ale też ogólnie na polskim rynku. Producent dba o to by produkty miały wciąż świeży i atrakcyjny design oraz by wyróżniały się technologicznie spośród konkurencji.

Samsung to jedyne na polskim rynku telewizory o najbogatszej ofercie aplikacji, które można instalować w ramach funkcji Smart TV.

Panasonic atakuje Samsunga.


W tym roku telewizory Panasonic znalazły się na 4 oraz 7 miejscu na liście 10 najczęściej kupowanych telewizorów w agito.pl. Oba modele telewizorów wyposażone są w funkcje 3D oraz Smart TV. Klienci doceniają zarówno ciekawy design produktów Panasonic, jak też innowacyjne rozwiązania technologiczne, na przykład: - funkcja Swipe & Share umożliwiająca łatwe udostępnianie treści ze smartfona na dużym ekranie - funkcja Remote Sharing pozwalająca na zdalne (spoza domu) udostępnianie z pomocą funkcji my Home Screen treści przechowywanych na innych urządzeniach.

W ofercie agito.pl znajdziemy szeroki przekrój telewizorów różnych marek. Najtańszy z dostępnych produktów to: Ferguson 10" PHT-1008 w cenie około 349 zł, najdroższy: Philips 65'' LED 65PUS9809 za około 13 490 zł.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • paralela / 2015-07-24 18:17:44

    Na wystawach pełno Samsungów, nie ma praktycznie możliwości obejrzenia innego sprzętu, poza jednostkowymi przypadkami typu Sony, Panasonic czy nawet Toshiba. A jak pojechałem obejrzeć Philipsa to akurat ten schowany gdzieś na końcu miał najlepszy obraz. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: