eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyZdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce

Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce

2015-07-29 12:26

Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce

Zdjęcie sprzedaje – mówią specjaliści zajmujący się handlem w internecie © Production Perig - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Zdjęcie sprzedaje – mówią specjaliści i przedsiębiorcy zajmujący się handlem w internecie. O sukcesie lub porażce w e-handlu decyduje dobra ekspozycja produktu, a więc przede wszystkim dobre zdjęcia. Bez odpowiednich fotografii przedsiębiorcy internetowi nie mają szans na uszczknięcie dla siebie części tego rynku, który – według prognoz – w tym roku będzie wart 33 mld zł.

Przeczytaj także: Polski sklep internetowy we Włoszech: jak się przygotować?

Sprzedaż detaliczna poprzez Internet rozwija się w błyskawicznym tempie. E-handel notuje prawie co roku wzrosty rzędu kilkunastu i więcej procent. Według szacunków opartych o raport E-commerce w Polsce 2015 r., w 2014 r. za pośrednictwem sieci sprzedano produkty i usługi o wartości 27 mld zł, w tym roku zaś może być to nawet 33 mld zł.

Klient w internecie szuka wygody


Obecnie poprzez sieć sprzedaje się praktycznie wszystko. Najbardziej popularne są odzież oraz akcesoria i dodatki – z danych wynika, że aż 73% internautów robiących zakupy w sieci zdecydowało się na kupno właśnie odzieży. Na drugim miejscu pod względem popularności znajdują się książki, płyty oraz filmy (67% spośród kupujących w sieci zdecydowało się na kupno przedmiotu z tej kategorii), na trzecim – sprzęt RTV/AGD (57%), a na czwartym obuwie (52%).

Osoby, które decydują się na zakupy w sieci, wskazują na zalety takiego rozwiązania. Przede wszystkim za plus handlu w Internecie uznają oni, że witryny sklepów w sieciowych są otwarte przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Innymi słowy, kupującego nie ograniczają ani godziny, w których sklep pracuje – bo pracuje on zawsze, ani też dni. To ma duże znaczenie zwłaszcza dla pracujących, którym często brakuje czasu na wizytę w klasycznym sklepie.

Także kolejna zaleta sklepów sieciowych – brak konieczności fatygowania się do punktu sprzedaży – ma ogromne znaczenie dla pracujących, ale także często dla osób zamieszkałych w mniejszych miejscowościach. Każdy, kto po pracy robił zakupy w centrum handlowym albo kto jechał kilkadziesiąt kilometrów, aby zrobić zakupy w sklepie danej marki, doceni zakupy w internecie.

Przedsiębiorcom też się opłaca


To, co jest zaletą dla klientów, stanowi korzyść również z punktu widzenia przedsiębiorców. Choćby całodobowa dostępność oferty sklepu z punktu widzenia jego właściciela oznacza, że firma działa nawet wtedy, kiedy on śpi. A więc przedsiębiorstwo działa przez 24 godziny na dobę i to bez konieczności ponoszenia kosztów, związanych z wynajęciem powierzchni oraz zatrudnieniem pracowników. Bo – druga zaleta wskazywana przed internautów – fakt, że nie trzeba jechać do sklepu oznacza, że „sklep” może mieścić się wszędzie. Jedynym problemem jest wyłącznie to, gdzie przechowywać produkty sprzedawane w sieci. W wielu przypadkach dom czy nawet mieszkanie okazuje się wystarczająco pojemnym miejscem, aby móc obsłużyć ruch, a jeśli obroty są na tyle duże, że konieczne jest wynajęcie magazynu na towary, to koszty i tak są znacznie niższe niż w przypadku tradycyjnego handlu.

fot. mat. prasowe

Wartość e-commerce w Polsce

Raport E-commerce w Polsce 2015 r. szacuje, że tylko w minionym roku za pośrednictwem sieci sprzedano produkty i usługi o wartości 27 mld złotych.


I właśnie niskie koszty są jednym z głównych powodów, dla którego mali przedsiębiorcy decydują się na uruchomienie sprzedaży sieciowej.
- Oczywiście, nie da się założyć sklepu w internecie bez żadnych kosztów, ale są one znacznie niższe niż w przypadku otwarcia choćby tradycyjnego butiku – mówi Jakub Domeracki, prezes Idea Box, akcelatora biznesu Idea Banku. – A jeśli ktoś zaczyna sprzedaż od jednej z popularnych platform aukcyjnych, to koszty startu są rzeczywiście minimalne.

fot. mat. prasowe

Najczęściej sprzedawane kategorie produktów

Niemal 3/4 kupujących w sieci zaopatruje się tam w odzież, dodatki i akcesoria.


To ostatnie rozważanie – wystawianie produktów na platformach aukcyjnych – wydaje się najlepsze dla osób, które decydują się przekuć własne hobby w biznes. Przykładem mogą być osoby, które amatorsko zajmują się projektowaniem ubrań. W erze tradycyjnego handlu takie autorskie projekty były wykorzystywane przez samego projektanta ewentualnie przez rodzinę i znajomych, jako że poszerzenie kręgu odbiorców wymagało sporych pieniędzy, przede wszystkim na marketing. Tymczasem obecnie autorskie stroje można wystawić na aukcji internetowej i sprawdzić, czy trafiają w gust kupujących, czy też nie. Jeśli okaże się, że na projektowane ubrania jest popyt, można rozwijać produkcję i budować coraz większy biznes.

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: