Jeśli zakupy w sieci, to zdecydowanie na laptopie
2015-08-02 00:59
Jak e-zakupy, to na laptopie © imtmphoto - Fotolia.com
Przeczytaj także: Cyberbezpieczeństwo w Black Week 2023 w e-commerce. O czym muszą pamiętać konsumenci?
Jak pokazuje najnowszy raport o rynku e-commerce, który Gemius przygotował dla Izby Gospodarki Elektronicznej, kupujący w sieci internauci najchętniej wykorzystują w tym celu laptopa. Takiej odpowiedzi udzieliło ośmiu na dziesięciu badanych (78 proc.). Dużo rzadziej przy elektronicznych zakupach korzystamy ze smartfonów (37 proc.) i tabletów (24 proc.). Dla porównania – e-zakupy z pomocą komputera stacjonarnego robią aż dwie trzecie respondentów (66 proc.).Jakie problemy podczas e-zakupów
Respondentów poproszono również o wskazanie, co im najbardziej utrudnia zakupy przez internet za pomocą urządzenia przenośnego. Ponad połowa ankietowanych narzeka na niewygodne wypełnianie formularzy (61 proc.) i niedostosowanie stron WWW do zakupów w wersji mobilnej (56 proc.). Respondentom przeszkadza też między innymi zbyt wolne łącze internetowe (41 proc.), za małe litery (38 proc.) i brak aplikacji mobilnej (36 proc.).
Jedna transakcja na kilku urządzeniach
Ponad połowie internautów (52 proc.), którzy wykorzystują urządzenia mobilne do robienia zakupów online, zdarza się rozpoczynać proces zakupowy na smartfonie, a finalizować go na komputerze lub tablecie. W ten sposób najczęściej postępują osoby między 25 a 34 rokiem życia.
– Zjawisko mutliscreeningu w Polsce jest już faktem – mówi Karolina Karaś, ekspert Gemiusa. – Z roku na rok przybywa internautów, którzy w procesie zakupowym korzystali ze smartfona lub tabletu. Jednak internauci, mimo szczerych chęci przejścia pełnego procesu zakupowego na urządzeniu mobilnym, są zmuszeni dokończyć go na komputerze stacjonarnym. Dlaczego? Ponieważ e-przedsiębiorcy w przeciwieństwie do e-konsumentów nie przeszli jeszcze rewolucji mobilnej – dodaje Karaś.
Radzi ona również osobom prowadzącym sprzedaż internetową, żeby jak najszybciej wyszły naprzeciw potrzebom e-konsumentów.
– Przede wszystkim warto dostosować swoją stronę WWW nie tylko do smartfonów, ale właśnie do tabletów. Choć w Polsce tych urządzeń jest znacznie mniej niż smartfonów, to nasze badania pokazują, że wartość zamówień wykonanych za pomocą tabletu jest wyższa od średniej wartości zamówień ze smartfona czy nawet PC – przekonuje ekspert Gemiusa.
Karaś zwraca także uwagę na to, że telefonów komórkowych używamy przede wszystkim rano, a tabletów wieczorem. W związku z tym w procesie komunikacji marketingowej e-przedsiębiorcy mogą dostosować cały proces komunikacji marketingowej do użytkownika, który korzysta z wielu urządzeń w trakcie dnia.
fot. mat. prasowe
Urządzenia mobilne wykorzystywane do e-zakupów
Z kolei Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej zwraca uwagę, że nie tylko strona internetowa, ale również system rejestracji i płatności muszą być dostosowane do wszystkich urządzeń mobilnych, a do tego wyświetlać się podobnie, niezależnie od oprogramowania.
– Wyzwaniem dla e-przedsiębiorców będzie również wykorzystanie takich technologii obsługujących e-sklep, by we wszystkich kanałach sprzedaży zapewnić klientowi te same doznania zakupowe – mówi Wójcik.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)