eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy7 gorących okresów w branży e-commerce

7 gorących okresów w branży e-commerce

2015-08-16 00:20

7 gorących okresów w branży e-commerce

7 gorących okresów w branży e-commerce © vege - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

E-commerce radzi sobie bardzo dobrze. Są jednak chwile, kiedy jego kondycja jest szczytowa. Tak jest m.in. przed świętami - grudniowe zakupy generują nawet 1/5 całorocznych obrotów handlu internetowego. Ale nie tylko - poniżej przedstawiamy listę siedmiu najgorętszych okresów sprzedażowych.

Przeczytaj także: Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?

Kilkanaście razy w roku handel liczy zyski niewspółmiernie wyższe niż zazwyczaj. Sociomantic Labs przeanalizował i wybrał TOP 7 kluczowych „świąt” w e-commerce, w których sprzedaż jest najwyższa. E-sprzedawcy wzmacniają w tym czasie swoje działania reklamowe, chcąc przyciągnąć klientów do siebie. Kiedy i gdzie konsumenci wydają najwięcej pieniędzy?

1. Wakacyjne przeceny i początek szkoły


Wakacyjne wyprzedaże to czyszczenie magazynów przed nadejściem jesieni. Warto jednak zwrócić uwagę na rosnące znaczenia okazji zwanej w polskich realiach „Witaj Szkoło”. Według ostatniego sondażu CBOS, polscy rodzice wydali średnio (w przeliczeniu na jedno dziecko) 828 zł na szkolne wydatki, z czego 46 proc. stanowił zakup podręczników szkolnych. Za oceanem już 36 proc. wydatków przed rozpoczęciem roku szkolnego dokonywanych jest za pośrednictwem internetu. W samym USA w 2014 roku w tym czasie wydano 57,17 mln dolarów, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Konsumenci kupują głównie ubrania (75 proc.), szkolne przybory (72 proc.), książki (44 proc.) i elektronikę (41 proc.).

2. Wielkie święto wirtualnych zakupów Google


W 2012 roku Google stworzył „święto” Wielkich Wirtualnych Zakupów (GOSF) w Indiach. Dwa lata później już 8 milionów konsumentów w ciagu 3 dni wzięło udział w zakupowym wydarzeniu. W tym czasie indyjski rynek e-commerce odnotował 3-5 razy większą liczbę zamówień. Niemal 40 proc. klientów odwiedziło strony za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zadowolony z efektów Google postanowił w 2015 roku zorganizować GOSF w Singapurze.

3. Listopadowa magia e-commerce - Święto Dziękczynienia i Czarny Piątek


Koniec listopada to jeden z najgorętszych okresów dla branży e-commerce w ciągu roku, szczególnie w USA. W 2014 roku sprzedaż z okazji Święta Dziękczynienia i Czarnego Piątku znacząco wzrosła dzięki urządzeniom mobilnym. Mobilne zakupy stanowiły w tym czasie blisko 28 proc. wydatków dotyczących sprzedaży. Od niedawna listopadowe szaleństwo zakupowe zaczyna być dostępne także Polsce, głównie za sprawą międzynarodowych sklepów internetowych, oferujących swoje produkty także polskim użytkownikom. Ich śladem idą rodzimi prekursorzy, którzy chcą rozpromować zachodnie trendy na polskim rynku e-commerce.

fot. mat. prasowe

Chiński Dzień Singla i Zakupowy Listopad

Koniec listopada to gorący okres zwłaszcza w amerykańskim e-commerce.


4. Christmas time i Chiński Nowy Rok, czyli moc zakupów


Okres Świąt Bożego Narodzenia to najbardziej pracowity okres w roku dla sprzedawców z całego świata. Na okres bożonarodzeniowy szacowano aż 20 proc. całego obrotu wygenerowanego w 2014 roku przez europejski e-handel. Według badania przeprowadzanego przez Deloitte, Polacy deklarowali, że na podarunki i zakupy spożywcze wydadzą ok. 1100 zł. Konsumenci szukają internetowych okazji nawet w Wigilię – w 2014 roku 114 milionów Amerykanów odwiedziło sklepy internetowe 25 grudnia, zaś 90 milionów w Sylwestra. Na szczycie listy międzynarodowych świąt e-commerce znajduje się również Chiński Nowy Rok. Konsumenci z Państwa Środka wydają w tym czasie przeszło 100 bilionów dolarów na zakupy internetowe. Tradycją jest założenie nowych ubrań pierwszego dnia świętowania Chińskiego Nowego Roku, wszyscy wymieniają się czerwonymi paczkami z pieniędzmi zwanymi „hongbao” jak również koszykami z prezentami symbolizującymi błogosławieństwo i najlepsze życzenia. W 2015 roku wartość samych wymienianych wirtualnie hongbao wyniosła 140 mln EUR.

fot. mat. prasowe

Boże Narodzenie

W 2014 roku na podarunki i zakupy spożywcze Polacy wydali ok. 1100 zł.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: