7 gorących okresów w branży e-commerce
2015-08-16 00:20
Przeczytaj także: Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
5. Zimowe promocje
Marketerzy z Europy i USA zacierają ręce już pod koniec roku, gdy startują zimowe wyprzedaże. W trakcie trwających promocji, klienci mogą uzyskać nawet 80 proc. rabatu na wybrane produkty. W Polsce 3 na 4 konsumentów korzysta z zimowych wyprzedaży. Wietrzenie magazynów to kluczowy czas dla sprzedawców we Francji, którzy oczekują że w tym okresie wygenerują nawet do 14 proc. rocznego przychodu.
fot. mat. prasowe
Zimowe wyprzedaże i Chiński Nowy Rok
6. Walentynki kontra Chiński Dzień Singla
Jaka jest cena miłości? Wnioskując na podstawie wydatków na dzień przed Walentynkami, odpowiedź brzmi: 19,9 biliona dolarów. Tyle wynoszą wydatki zakochanych na świecie na kwiaty, słodycze i inne walentynkowe prezenty. 25 proc. tej kwoty zostaje wydanej w internecie. Sprzedaż startuje dwa tygodnie przed walentynkami. Zdaniem ekspertów z Sociomantic Labs kluczowe dni dla e-commerce to 5 i 6 lutego. 41 proc. Polaków obdarowuje prezentami swoich bliskich, z czego 22 proc. przeznacza na tę okazję kwoty rzędu 100-149 zł. Z kolei za oceanem mężczyźni wydają na walentynkowe zakupy prawie dwa razy więcej niż kobiety – średnio 190 dolarów, podczas gdy panie wydają około 98 dolarów. Tymczasem w kontaście do święta zakochanych, wirtualna platforma zakupowa Alibaba zapoczątkowała w 2009 roku Chiński Dzień Singla. Wydarzenie błyskawicznie stało się jednym z największych wydarzeń zakupowych na świecie. W 2014 roku Alibaba wygenerował w tym czasie 9,3 biliona dolarów zysku za pośrednictwem sprzedaży online. E-konsumenci wydali niemal dwa razy tyle ile w zakupowy Czarny Piątek oraz Wirtualny Poniedziałek łącznie.
fot. mat. prasowe
Walentynki i Dzień Kobiet
7. Świąteczna wiosna
Około Świąt Wielkanocnych wiele sklepów stacjonarnych jest zamkniętych, co sprzyja rynkowi e-commerce. Sami Amerykanie w tym okresie wydają 15,9 biliona dolarów na świąteczne dekoracje, ubrania i inne. Co prawda sprzedaż odbywa się jednak głównie kanałem tradycyjnym, ale dla e-sprzedawców godny odnotowania jest fakt, że średni koszyk zakupowy e-konsumenta wynosi średnio 225 dolarów, czyli o 64 proc. więcej niż koszyk klienta dokonującego zakupów offline! Także w Polsce obserwuje się w tym okresie wzrost sprzedaży w branży spożywczej w sklepach online. W zależności od e-sklepu wynosi on od kilkunastu do nawet 50 proc. wzrost sprzedaży.
fot. mat. prasowe
Wielkanoc i Dzień Matki
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)