eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy7 gorących okresów w branży e-commerce

7 gorących okresów w branży e-commerce

2015-08-16 00:20

Przeczytaj także: Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?


5. Zimowe promocje


Marketerzy z Europy i USA zacierają ręce już pod koniec roku, gdy startują zimowe wyprzedaże. W trakcie trwających promocji, klienci mogą uzyskać nawet 80 proc. rabatu na wybrane produkty. W Polsce 3 na 4 konsumentów korzysta z zimowych wyprzedaży. Wietrzenie magazynów to kluczowy czas dla sprzedawców we Francji, którzy oczekują że w tym okresie wygenerują nawet do 14 proc. rocznego przychodu.

fot. mat. prasowe

Zimowe wyprzedaże i Chiński Nowy Rok

W czasie Chińskiego Nowego Roku Chińczycy wydają przeszło 100 bilionów dolarów na zakupy internetowe.


6. Walentynki kontra Chiński Dzień Singla


Jaka jest cena miłości? Wnioskując na podstawie wydatków na dzień przed Walentynkami, odpowiedź brzmi: 19,9 biliona dolarów. Tyle wynoszą wydatki zakochanych na świecie na kwiaty, słodycze i inne walentynkowe prezenty. 25 proc. tej kwoty zostaje wydanej w internecie. Sprzedaż startuje dwa tygodnie przed walentynkami. Zdaniem ekspertów z Sociomantic Labs kluczowe dni dla e-commerce to 5 i 6 lutego. 41 proc. Polaków obdarowuje prezentami swoich bliskich, z czego 22 proc. przeznacza na tę okazję kwoty rzędu 100-149 zł. Z kolei za oceanem mężczyźni wydają na walentynkowe zakupy prawie dwa razy więcej niż kobiety – średnio 190 dolarów, podczas gdy panie wydają około 98 dolarów. Tymczasem w kontaście do święta zakochanych, wirtualna platforma zakupowa Alibaba zapoczątkowała w 2009 roku Chiński Dzień Singla. Wydarzenie błyskawicznie stało się jednym z największych wydarzeń zakupowych na świecie. W 2014 roku Alibaba wygenerował w tym czasie 9,3 biliona dolarów zysku za pośrednictwem sprzedaży online. E-konsumenci wydali niemal dwa razy tyle ile w zakupowy Czarny Piątek oraz Wirtualny Poniedziałek łącznie.

fot. mat. prasowe

Walentynki i Dzień Kobiet

Walentynkowe prezenty warte są 19,9 biliona dolarów, 25% tej sumy wydawana jest w internecie.


7. Świąteczna wiosna


Około Świąt Wielkanocnych wiele sklepów stacjonarnych jest zamkniętych, co sprzyja rynkowi e-commerce. Sami Amerykanie w tym okresie wydają 15,9 biliona dolarów na świąteczne dekoracje, ubrania i inne. Co prawda sprzedaż odbywa się jednak głównie kanałem tradycyjnym, ale dla e-sprzedawców godny odnotowania jest fakt, że średni koszyk zakupowy e-konsumenta wynosi średnio 225 dolarów, czyli o 64 proc. więcej niż koszyk klienta dokonującego zakupów offline! Także w Polsce obserwuje się w tym okresie wzrost sprzedaży w branży spożywczej w sklepach online. W zależności od e-sklepu wynosi on od kilkunastu do nawet 50 proc. wzrost sprzedaży.

fot. mat. prasowe

Wielkanoc i Dzień Matki

W okresie Świąt Wielkanocnych tylko Amerykanie wydają 15,9 biliona dolarów.


poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: