Zakupy spożywcze online głównie w Tesco i Almie
2015-09-10 10:59
Zakupy spożywcze online głównie w Tesco i Almie © viperagp - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy spożywcze online: tylko 3 dni na reklamacje
Najnowszy raport dotyczący rynku e-commerce, który firma Gemius opracowała na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, poświęca swoją uwagę także internetowej branży spożywczej. Wynika z niego m.in., że artykuły spożywcze w sieci choć raz nabyło 21 proc. kupujących online. Takie zakupy to zdecydowanie bardziej domena kobiet niż mężczyzn. Produkty spożywcze najczęściej kupują dojrzalsi e-konsumenci w wieku 35-49 lat oraz osoby legitymujące się wykształceniem wyższym.Tesco i Alma na czele
Internauci poproszeni o spontaniczne wymienienie serwisów, w których można zaopatrzyć się w produkty spożywcze, najczęściej wymieniali Tesco oraz Almę - oba markety zyskały po 18 proc. wskazań. Trzecie miejsce przypadło Allegro, które wymieniło 7 proc. badanych. Te same firmy znalazły się w pierwszej trójce najczęściej wymienianych serwisów spożywczych w zeszłorocznym badaniu.
Zdaniem dr Jolanty Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, popularność Tesco i Almy jest zbieżna z trendami konsumenckimi.
– Z jednej strony mamy dużą grupę konsumentów, którzy wybierają sklepy oferujące atrakcyjne ceny, z drugiej grupę mniejszą, wydająca znacznie więcej pieniędzy na produkty spożywcze – mówi.
Jej zdaniem popularność e-zakupów żywnościowych w gronie internautów pomiędzy 35 a 49 rokiem życia również nie zaskakuje.
– W tej grupie wiekowej znajdują się najczęściej osoby prowadzące szybkie, aktywne zawodowo życie, dla których wygoda zakupów internetowych jest nie do przecenienia – dodaje dr Tkaczyk.
Potencjał zagranicznych stron WWW
Okazuje się też, że niemal co dziesiąty polski internauta (9 proc.) już nabył produkty spożywcze na zagranicznych stronach WWW. Z kolei jedna czwarta (25 proc.) planuje takie zakupy w przyszłości.
fot. mat. prasowe
Jakie serwisy www z artykułami spożywczymi znają Polacy?
– Polacy coraz więcej podróżują, odkrywają nowe, lokalne smaki. Co więcej, popularne programy kulinarne zachęcają do eksperymentowania w kuchni – mówi dr Jolanta Tkaczyk. – Nie dziwi zatem fakt, że e-konsumenci decydują się na zakup produktów żywnościowych w zagranicznych sklepach internetowych. Wiele produktów, szczególnie tych egzotycznych, nie sposób kupić w przeciętnym sklepie w Polsce – wyjaśnia dr Tkaczyk.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)