eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaInstytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.

2015-09-11 12:14

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.

Reklamodawcy z branży finansowej wydali na promocję 437 milionów złotych © wojost11 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Rozwijanie horyzontów, spełnianie marzeń oraz mądre wybory – na takie przekazy promocyjne postawiły banki i instytucje finansowe w II kwartale 2015 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach, reklamodawcy z branży finansowej wydali na promocję 437 milionów złotych. Oznacza to utrzymanie budżetów promocyjnych na poziomie sprzed roku oraz wzrost o 137 mln w stosunku do poprzedniego kwartału. Prawie połowa tej kwoty to wydatki 10 największych reklamodawców finansowych w Polsce.

Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.

Bardzo silna pozycja BPH, Bank Śląski tuż za podium


Od kwietnia do czerwca 2015 roku czołowa dziesiątka reklamodawców finansowych przeznaczyła na promocję prawie 200 mln złotych – o około 20 mln złotych mniej niż rok wcześniej. Liderem wśród największych reklamodawców ponownie okazał się PKO Bank Polski, który w analizowanym okresie wydał na promocję 33 mln złotych – o 14 mln złotych więcej niż w poprzednim kwartale. Na drugim miejscu niespodzianka – Bank BPH przebojem zdobył podium, wydając ponad 24 mln złotych – o 16 mln więcej niż w poprzednim kwartale. Tuż za ścisłą czołówką uplasował się ING Bank Śląski, który w analizowanym kwartale wydał na promocję 19 mln złotych.

Poznaj swój organizm, zrealizuj marzenia i spraw, by polubiły cię pieniądze


Najdroższą reklamą II kwartału 2015 roku był spot telewizyjny przygotowany przez Millenium Bank z udziałem znanego YouTubera Radka Kotarskiego, który już od prawie roku współpracuje z Millenium. Tym razem proponuje konto osobiste 360 stopni, podkreślając, że „jedną z najtrudniejszych motocyklowych ewolucji jest 360, czyli pełny obrót w powietrzu, który mogą wykonać jedynie najlepsi”, za to każdy może otworzyć konto w Millenium, polecane – jak przekonuje w reklamie – przez najlepszych. Bank Millenium na emisję tego spotu wydał 11,6 mln złotych.

PKO Bank Polski postanowił zaprosić nas w podróż prawie jak w „Było sobie życie”, emitując cykl spotów „Jesteśmy w…”. Ludzki organizm posłużył za tło informacji o poszczególnych produktach banku – takich jak Pro Konto za zero, regularne oszczędzanie na emeryturę czy mini-ratkę na spełnienie marzeń. Mieszkańcy pamięci, kręgosłupa czy ręki w humorystyczny sposób zachęcali do skorzystania z usług PKO BP. Bank na te spoty przeznaczył w II kwartale 19 mln złotych.

Bank BPH, który tak spektakularnie wdarł się na drugą pozycję pod względem reklamowych wydatków, postawił w analizowanym kwartale na promocję produktu Lubię to Konto. Cykl spotów przedstawia bohaterów w sytuacjach zakupowych, po których odzyskują oni wydane pieniądze. Bank za zakupy kartą zwraca do 50 złotych co miesiąc przez pierwszy rok posiadania konta. Na cykl spotów „Twoje pieniądze cię lubią” BPH wydał ponad 12 mln złotych.

Z ciekawych propozycji reklamowych warto odnotować również cykl spotów ING Banku Śląskiego z udziałem Adama Woronowicza, w których zachęca on do inwestycji w rozwój osobisty.

fot. mat. prasowe

Najwięksi reklamodawcy a publikacje w mediach w II kw. 2015 r.

Najwięcej na reklamę w analizowanym kwartale ponownie przeznaczył Bank PKO BP - 33 mln zł


W ujęciu miesięcznym firmy z czołowej dziesiątki najchętniej reklamowały się w maju, ale i w czerwcu kwota wydatków w dalszym ciągu przekraczała sumę kwietniową. Może to zwiastować ożywienie w wydatkach i intensywności kampanii w trzecim kwartale roku. PKO Bank Polski na majową promocję wydał 11,5 mln złotych, zaś ING Bank Śląski – 10,4 mln złotych.

fot. mat. prasowe

TOP 10 - reklamodawcy finansowi Q2 w podziale na miesiące

Reklamodawcy najmniej aktywni byli w kwietniu, najbardziej - w maju


Ubezpieczenia wchodzą do gry i mówią „jedź i żyj ostrożnie”


Branża ubezpieczeniowa od kwietnia do czerwca 2015 wydała łącznie 92,6 mln złotych na reklamę i promocję swoich produktów. W porównaniu z poprzednim kwartałem wydatki ubezpieczycieli na reklamę wzrosły prawie o 50 procent. Ponad połowa tej kwoty to wydatki pięciu największych reklamodawców z branży ubezpieczeniowej.

Wiosna powoduje, że krew szybciej płynie w żyłach, dlatego też w analizowanym kwartale czołowi ubezpieczyciele postawili na branżę komunikacyjną. Prym wiódł Generali, który w II kwartale 2015 roku przeznaczył na reklamę ponad 15 mln złotych, a w spotach promował bezpieczną jazdę doświadczonych kierowców i zachęcał do spotkań z agentami w celu uzyskania atrakcyjnej zniżki. W kręgu motoryzacji pozostaje również czołowy polski ubezpieczyciel – PZU. Ustami popularnego aktora Marcina Dorocińskiego zachęca do wykupienia OC w opcji z bezpośrednią likwidacją szkody – rozwiązanie to pomaga zachować spokój przy stłuczce. Zniżki za bezszkodową jazdę promuje również Proama.

Grupa ING postawiła natomiast na cykl reklam, które miały zapoznać Polaków z planowaną zmianą nazwy ubezpieczyciela na Nationale-Nederlanden. Kampania informacyjna posłużyła ubezpieczycielowi do prezentacji spotów na temat walki z rakiem oraz ubezpieczenia na wypadek zachorowania na chorobę nowotworową.

fot. mat. prasowe

TOP 5 kluczowych firm ubezpieczeniowych - wydatki na reklamę

W II kwartale na reklamę w prasie, radiu i telewizji najwięcej przeznaczył Generali - ponad 15 mln zł

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: