Internauci planują zimowy urlop
2006-01-05 00:18
Przeczytaj także: Turystyka polskich internautów
Im dłuższy wyjazd, tym większe wiążą się z nim obciążenia domowego budżetu. Na pytanie o kwoty, jakie internauci zamierzają przeznaczyć na zimowe wyjazdy, najczęściej wskazywano sumę nie przekraczającą 2 000 pln w przeliczeniu na jedną osobę. Na najdroższe wycieczki (powyżej 8 000 pln na osobę) wybiera się w tym okresie 21,2 proc. ankietowanych.
Decydując się na zimowe wyjazdy wypoczynkowe, najwięcej internautów (47,2 proc.) planujących urlop zimowy wybierze wycieczkę stacjonarną, nieco ponad 9 proc. z nich zdecyduje się na wycieczkę objazdową, a połączenie obu form wypoczynku wybierze 26,6 proc. respondentów. W porównaniu z okresem letnim zdecydowanie mniejszą popularnością cieszą się wycieczki objazdowe, które ze względu na swój charakter mogą być kłopotliwe. W porównaniu z wakacjami letnimi mniejsza jest też popularność samolotu jako środka transportu. Prawdopodobnie jest to spowodowane faktem, że zimą turyści częściej jako cel podróży wybierają górskie kurorty, do których łatwiej, taniej i wygodniej jest dotrzeć autokarem lub samochodem.
Sposób wyboru oferty wyjazdowej
W procesie podejmowania decyzji o miejscu planowanego urlopu lub o wyborze biura podróży największy odsetek internautów planujących wyjazd (63,4 proc.) wykorzystuje internet, jako podstawowe źródło informacji. Kolejnymi miejscami poszukiwania informacji dla internautów są rodzina i znajomi (38,3 proc.), pracownicy biur podróży (26,5proc.) oraz foldery informacyjne (26,3 proc.). Powyższe dane sugerują, że internet oraz rodzina/znajomi są wyjątkowo istotne przy planowaniu urlopu przez użytkowników sieci, stąd też ważne z punktu widzenia biur podróży powinno być udostępnianie i częste aktualizowanie swojej oferty on-line, jak też umożliwianie kontaktu, w tym też zadawania pytań konsultantom biura, drogą elektroniczną. Raport wskazał wyraźnie, że dopiero po szczegóły i bardziej konkretne wiadomości internauci zwracają się do pracowników biur podróży.
fot. mat. prasowe
Źródło: gemiusReport, listopad-grudzień 2005
Źródło: gemiusReport, listopad-grudzień 2005
Większość użytkowników sieci zdecydowała już o tym, w jaki sposób spędzi tegoroczną zimę. Ci, którzy nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, będą mogli skorzystać z licznych promocji i ofert last minute. Dla biur podróży i portali turystycznych powinien to być zatem czas wzmożonej pracy i prześcigania się w atrakcyjności ofert urlopowych. Oby wszyscy urlopowicze wrócili zadowoleni z wymarzonego wypoczynku, a pracownicy sektora turystycznego z radością zamknęli sezon zimowy imponującą liczbą sprzedanych wycieczek – sprzedanych przez internet.
O badaniu
W badaniu analizie poddane zostało korzystanie z usług biur podróży w ciągu ostatnich 6 miesięcy oraz plany skorzystania z takich usług w przeciągu najbliższych 3 miesięcy. Raport był współtworzony przez: Travelplanet.pl, Wakacje.pl oraz Gemius SA. Dane ankietowe pochodzą z badania zrealizowanego przez Gemius SA., natomiast dane dotyczące sprzedaży on-line dostarczyły serwisy Travelplanet.pl i Wakacje.pl. Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo, w okresie od 18 do 21 listopada 2005 roku. Analizą objęto 4 680 internautów w wieku co najmniej 15 lat, którzy wypełnili ankietę do końca. Do analizy danych opierających się na ankietach internetowych skonstruowano wagę analityczną na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce pochodzących z sierpniowego badania Interbus TNS OBOP.
![Bezpieczne rezerwacje wakacji [© cunaplus - Fotolia.com] Bezpieczne rezerwacje wakacji](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wycieczki/Bezpieczne-rezerwacje-wakacji-116910-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl