Płatności online bez ochrony
2015-10-05 13:40
Płatności online bez ochrony © anyaberkut - Fotolia.com
Przeczytaj także: 7 kroków do bezpiecznych płatności online
Badanie zostało przeprowadzone online i objęło swoim zasięgiem grupę liczącą sobie ponad 18 000 użytkowników, którym przedstawiono wiele potencjalnie niebezpiecznych sytuacji napotykanych na co dzień w internecie, w tym również sytuacji związanych z operacjami finansowymi.Jednym z zadań, które postawiono przed uczestnikami badania, był wybór jednej z czterech stron bankowych, a następnie wprowadzenie swoich danych dotyczących konta. Okazało się, że zaledwie 50% użytkowników była w stanie rozpoznać bezpieczną stronę, w której nazwie nie wprowadzono żadnych modyfikacji (zmiany w nazwie organizacji to typowa oznaka phishingu, a tylko 51% wskazało na weryfikację autentyczności strony. 21% badanych wykorzystuje klawiaturę wirtualną w celu zabezpieczenia swoich haseł przed przechwyceniem ich przez szkodliwe oprogramowanie, podczas gdy 20% sprawdza, czy ich rozwiązanie bezpieczeństwa działa poprawnie, aby mieć pewność, że płatność jest bezpieczna.
Niemal jedna trzecia użytkowników (29%) stwierdziła, że nie podejmuje żadnych dodatkowych działań, ponieważ „strony dużych, znanych firm są wystarczająco zabezpieczone”. Jednak w większości przypadków nawet chroniona strona internetowa nie może zagwarantować, że cyberprzestępcy nie będą ingerowali w proces płatniczy lub że urządzenie nie jest zainfekowane szkodliwym programem stworzonym w celu kradzieży pieniędzy. 11% respondentów używa trybu „incognito” przeglądarki w celu ochrony płatności, 4% korzysta z usługi ukrywającej tożsamość, a 7% badanych wielokrotnie wpisuje i kasuje dane, „aby zmylić wirusy”. Niestety, działania te nie chronią informacji finansowych użytkowników.
Okazuje się, że niektórzy użytkownicy są równie beztroscy jeśli chodzi o ochronę swoich danych dotyczących płatności w realnym świecie: 20% osób nie widzi problemu w tym, że traci z oczu swoją kartę podczas płacenia rachunku w restauracji, a tym samym daje oszustom możliwość skopiowania jej.
„Przytaczane dane potwierdzają to, co zaobserwowano już dawno, a mianowicie, że wielu użytkowników nie tylko naraża siebie i swoje pieniądze, ale również organizacje oferujące systemy płatności i bankowości, z których korzystają. To oznacza, że wykorzystywanie wyspecjalizowanej ochrony przed kradzieżą online staje się koniecznością” – powiedział Ross Hogan, globalny szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.
Aby pomóc bankom chronić dane finansowe i zapobiegać oszustwom, Kaspersky Lab oferuje platformę Kaspersky Fraud Prevention. Bank może zainstalować rozwiązanie bezpieczeństwa bezpośrednio na urządzeniach klientów, w tym mobilnych, lub wykorzystać komponenty platformy, które umożliwiają zdalne wykrycie, czy urządzenie jest zainfekowane szkodliwym oprogramowaniem stworzonym w celu kradzieży pieniędzy.
fot. anyaberkut - Fotolia.com
Płatności online bez ochrony
Użytkownicy, zwłaszcza ci, którzy są mniej świadomi w kwestiach technicznych, powinni instalować rozwiązania zapewniające dodatkową ochronę płatnościom online, takie jak technologia Bezpieczne pieniądze dla systemu Windows and Mac OS X, zintegrowana w rozwiązaniach Kaspersky Internet Security – multi-device oraz Kaspersky Total Security – multi-device. Technologia ta wykracza poza standardową ochronę przed zagrożeniami online i tworzy bezpieczne środowisko do przeprowadzania operacji finansowych, które jest niedostępne dla oszustów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)