Polscy internauci w e-sklepach motoryzacyjnych
2015-10-14 10:07
Do e-sklepów motoryzacyjnych w kwietniu i październiku © blackday - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polskie e-sklepy najlepsze?
Gemius postanowił przyjrzeć się e-sklepom motoryzacyjnym. Pod uwagę wzięto dane dotyczące użytkowników sieci z tzw. grupy komercyjnej, a więc w wieku od 16 do 49 lat. Okazało się, że w 2014 roku analizowane strony WWW w ciągu miesiąca docierały średnio do 3,3 proc. internautów.Dane z ostatnich pięciu lat pokazują, że internetowe sklepy motoryzacyjne zwiększoną popularnością cieszą się w kwietniu oraz październiku, co może być spowodowane faktem, że są to miesiące, w których wiele osób wymienia opony. Trzy najpopularniejsze sklepy motoryzacyjne w kwietniu 2015 r. to Oponeo.pl (293 tys. odwiedzających), Motointegrator.pl (113 tys.) oraz Iparts.pl (113 tys.).
Internetowe sklepy motoryzacyjne są znacznie popularniejsze wśród mężczyzn niż wśród kobiet. Ponad sześciu na dziesięciu odwiedzających (62 proc.) to internauci płci męskiej. Tak wyraźnego podziału nie widać w przypadku mieszkańców wsi i miast – ci pierwsi stanowią 42,2% odwiedzających. Najliczniejszą pod względem wieku grupę internautów zainteresowanych e-sklepami motoryzacyjnymi stanowią osoby między 25 a 34 rokiem życia.
fot. mat. prasowe
Popularność e-sklepów motoryzacyjnych
O badaniu Megapanel PBI/Gemius
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.
Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.
Analizie poddano tylko strony WWW z listy „Sklepy motoryzacyjne”, w której znajdują się najchętniej odwiedzane sklepy internetowe tego typu. Analiza nie objęła danych dla serwisów aukcyjnych. Aby dany e-sklep znalazł się w badaniu Megapanel PBI/Gemius, musi go odwiedzić przynajmniej 45 internautów z panelu badawczego w miesiącu.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)