P4 zyskuje, T-Mobile z problemami: dokąd Polacy przenoszą numery?
2015-10-19 12:52
Dokąd Polacy przenoszą numery? © ldprod - Fotolia.com
W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sieć zmieniło ponad 1,2 mln osób, co dało wynik o 8 proc. większy niż w roku poprzednim – zauważa Witold Tomaszewski, redaktor Telepolis.pl.
Przeczytaj także: Operatorzy kolektywnie dominujący
Portal TELEPOLIS.PL opublikował ranking przenośności numerów, z którego wynika, że ponad 1,2 mln Polaków w ostatnich 9 miesiącach postanowiło przenieść swój numer telefonu do innej sieci. Jest to wynik o 8 proc. większy w stosunku do roku ubiegłego. Największym beneficjentem przenośności numerów od dwóch lat jest P4. Jednak w samym III kw. br. udział tego operatora w numerach przechodzących spadł do 42 proc. na korzyść Orange. Niestety, ostatnie miesiące nie były udane dla T-Mobile, który nie tylko odnotował znaczną liczbę odejść swoich klientów, ale też miał poważne problemy z zainteresowaniem swoją ofertą klientów innych sieci.Druga połowa roku również dała się we znaki Dialogowi oraz Netii. Migracja klientów pomiędzy dwoma operatorami dała wynik 13 tys. przejść. W raporcie TELEPOLIS.PL uwagę zwraca doskonały wynik Virgin Mobile, który kolejny kwartał z rzędu odnotowuje wzrost – w III kw. br. 13 tys. numerów na plusie. Drugi w kolejności operator wirtualny – Mobile Vikings - zanotował w tym czasie zaledwie tysięczny przypływ numerów do bazy. Poza FM Group (pozyskanych 500 numerów netto) i Ineą (300 numerów), pozostali zanotowali niewielkie ruchy w bazie.
Cały badany 9-miesięczny okres pokazuje, że najwięksi operatorzy oddawali podobną liczbę numerów. Zupełnie inaczej wygląda sprawa tych przyjmowanych.
Z jednej strony mamy Orange, który radzi sobie świetnie i wydaje się, że może być blisko zbilansowania obu pozycji: przyjmowania oraz oddawania numerów. Z drugiej zaś T-Mobile, który ma poważny problem z komunikacją swoich ofert oraz zachęceniem klientów do przechodzenia do siebie. Wprowadzenie w życie ostatnich deklaracji prezesa T-Mobile względem podjęcia szeregu działań mających na celu zatrzymać oraz przyciągnąć nowych klientów, to kwestia nie tygodnia a dłuższego czasu, by można było dostrzec zmiany w statystykach przenośności numerów tego operatora – komentuje Witold Tomaszewski, redaktor TELEPOLIS.PL.
fot. mat. prasowe
Dokąd Polacy przenoszą numery - wyniki za 3Q 2015 r.
fot. mat. prasowe
Dokąd Polacy przenoszą numery - wyniki za 1 - 3Q 2015 r.
Przeczytaj także:
Branża telekomunikacyjna: nadeszły niespokojne czasy?
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
teleoperatorzy, sieci komórkowe, operatorzy komórkowi, operatorzy telefonii komórkowej
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)