Sieci handlowe w mediach III kw. 2015
2015-10-30 11:04
Przeczytaj także: Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
Koniec wakacji, szykuj się do szkoły!
W III kwartale, mimo, że wypada on w letnie, typowo urlopowe miesiące sieci handlowe przygotowują się już do pierwszego dnia szkoły. Doskonale widać to na poniższym wykresie, który prezentuje procentowy udział wzmianek o szkole i wakacjach w analizowanym okresie.
fot. IMM
Sieci handlowe w mediach: wakacje vs szkoła
Tendencje te już w lipcu zauważyli również użytkownicy forów społecznościowych. „Beee #wakacje, a ten #Lidl już psuje wakacje dzieciom. Reklama w #TV „Czas na super fajny powrót do szkoły: i promocja gadżetów.” – skarży się użytkownik Twittera.
Lidl w lipcu puszcza reklamy o szkolnych akcesoriach, a Tesco stawia na zazielenienie wakacyjnych talerzy Polaków organizując konkurs na ulubione warzywo na grilla, w którym można wygrać bony zakupowe. Użytkownicy mediów społecznościowych chętnie włączyli się do zabawy i prezentowali na swoich tablicach krótkie i humorystyczne uzasadnienia odpowiedzi na zadane przez Tesco pytanie.
Sieci handlowe organizują również konkursy na najlepszą fotografię z wakacji, ale pomimo sentymentalnych powrotów do urlopowych atrakcji nic już nie zmieni tego, że rok szkolny zbliża się wielkimi krokami. Pod koniec sierpnia w mediach zostały opublikowane ustalenia instytutu badawczego ABR Sesta, który dokonał analizy tego gdzie najtaniej można kupić szkolną wyprawkę. Firma przebadała 11 sieci handlowych pod kątem kilkudziesięciu podstawowych szkolnych materiałów i zawyrokowała: najtaniej jest w Auchan. To, co dla dzieci jest obowiązkiem dla rodziców może być wyzwaniem. „MORTAL KOMBAT W LIDLU” - tak tytułuje wpis na blogu jedna z mam, która przedstawia czytelnikom w jaki sposób zdobyła dla syna wymarzony tornister z Lordem Vaderem. Opisuje przy tym w humorystyczny sposób perypetie kolejkowe i zwycięskie zakupy.
Reklamowe transfery
W połowie sierpnia media zelektryzowała informacja o tym, że Dorota Wellman zastąpi Pascala Brodnickiego w duecie Okrasa-Brodnicki w popularnych reklamach Lidla. Z czasem wiadomości stały się coraz bardziej precyzyjne, osiągając swoją kumulację na początku września, kiedy media podały, że popularna dziennikarka przekaże swoją gażę za kampanię reklamową na cele charytatywne. W mediach społecznościowych zawrzało. Internauci w większości pozytywnie oceniali decyzję dziennikarki, dyskutując jednak o tym jak poradzi sobie z nowym wyzwaniem. Negatywnych opinii było więcej na forach, gdzie powstawały wielowątkowe dyskusje na temat stylu Doroty Wellman oraz jej decyzji o przekazaniu honorarium, a także jakości produktów dostępnych w popularnym dyskoncie.
fot. IMM
Sieci handlowe w mediach: Dorota Wellman
W III kwartale 2015 najpopularniejszymi mediami, które zamieszczały informacje na temat sieci handlowych były Facebook i Twitter, następna w kolejności była strona komentarze.onet.pl. Tygodniem, w którym pojawiło się najwięcej materiałów na temat sieci handlowych był 6-12 lipca (prawie 27 tysięcy wzmianek). Brytyjski „Guardian” opublikował wtedy materiały, z których wynika, że Bank Światowy oraz Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju pożyczyły blisko 1 mld dolarów właścicielowi niemieckich sieci handlowych Lidl i Kaufland, w celu agresywnej ekspansji. Informacja ta zelektryzowała również media w Polsce. W tym samym czasie premier RP Ewa Kopacz zachwalała warzywa w Biedronce, a sama sieć walczyła z wybuchającym cydrem.
Magdalena Zapaśnik, Ekspert w Dziale Analiz i Przekazów Mediowych,
Przeczytaj także:
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
najpopularniejsze sklepy, markety, badania internautów, internauci, monitoring mediów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)