Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
2015-11-18 11:36
Przeczytaj także: Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
Największy wzrost zaliczyła reklama kinowa. Wydatki na nią wzrosły aż o 91% w stosunku do trzeciego kwartału 2014. W tym kanale ulokowano 8% budżetów, czyli ponad 18 milionów złotych. Natomiast na radio przeznaczono ponad 5 milionów zł, co stanowi 2% SOS.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe z podziałem na kategorie FMCG
Reklama soków, napojów i słodyczy pochłonęła niemal połowę tortu reklamowego.
Ogromne nakłady finansowe na reklamę telewizyjną i kinową w tej kategorii nie dziwią – producenci produktów szybkozbywalnych wiedzą jak łatwo jest je zastąpić produktami konkurencji, dlatego inwestują w promocję w najatrakcyjniejszych kanałach. Ruchomy obraz i dźwięk pozwalają łatwiej dotrzeć do potencjalnego nabywcy i wzbudzić w nim potrzebę zakupu danego produktu. Znaczący wzrost wydatków na reklamę kinową możemy wytłumaczyć mocnymi pozycjami na ekranach, które przyciągały reklamodawców. Mając na uwadze premiery filmowych hitów w obecnym kwartale, można się spodziewać, ze w końcówce roku te wydatki jeszcze się zwiększą – komentuje Piotr Bieńko, Prezes Zarządu Codemedia.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe z podziałem na media FMCG
Branża FMCG najczęściej reklamowała się w telewizji
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe - alkohole
Wydatki w kategorii alkohole spadły względem III kwartału 2014 roku.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe - inne
Wydatki reklamowe w kategorii "inne" okazały się wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
![Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę? [© olly - fotolia.com] Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-reklamy/Jak-branza-turystyczna-inwestuje-w-reklame-254854-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)