eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNajsilniejsze marki w Polsce 2015 – Top20

Najsilniejsze marki w Polsce 2015 – Top20

2015-11-20 10:13

Najsilniejsze marki w Polsce 2015 – Top20

Najsilniejsze marki w Polsce 2015 © vege - Fotolia.com

Już po raz dziesiąty projekt Superbrands wyłonił najsilniejsze marki funkcjonujące na polskim rynku. Tegorocznym zwycięzcą został Google, przed Lego i YouTube. Czołówka liderów zatem niezmieniona. Z rodzimych przedstawicieli najwyżej oceniony został Tymbark, jednak nie jest to jedyny polski akcent w zestawieniu Top20 – powody do radości mają także Tymbark oraz E.Wedel oraz Hortex. Jak wygląda pełna lista zwycięzców?

Przeczytaj także: Najsilniejsze marki w Polsce – Top20

Badanie organizacji Superbrands już od 20 lat wyłania ścisłą elitę światowych marek. W naszym kraju projekt jest obecny od dekady. W tegorocznej edycji badania wzięto pod uwagę opinie ponad 15 tysięcy polskich konsumentów oraz ponad 50 ekspertów branżowych. Tak szeroka skala czyni Superbrands jednym z najszerzej zakrojonych badań tego rodzaju w Polsce


W realizacji badania Superbrands po raz kolejny wspierał ARC Rynek i Opinia. Tegoroczna fala została przeprowadzona we wrześniu bieżącego roku na próbie przekraczającej N=15055. Analiza uwzględniła ponad 2300 marek konsumenckich w 110 kategoriach produktów i usług. Autorzy badania przyjrzeli się m.im. :
  • wspomaganej znajomości marki,
  • skłonności do polecenia marki oraz
  • kapitałowi marki

Wyniki były ważone do struktury populacji ze względu na płeć oraz przedział wiekowy.

Bieżąca edycja pozwala zaobserwować spadek średnich ocen polecenia konsumentów.
- To znak, że konsumenci coraz więcej wymagają od marek - mówi Monika Kowalewska, dyrektor projektu. - Nie bez znaczenia jest też fakt, że badanie realizowane było w czasie trwania kampanii wyborczej. To, szczególnie w Polsce, czas spadku zaufania społecznego – jeżeli Polacy nie ufają politykom, nie ufają sobie nawzajem i te nastroje przekładają się na obniżone zaufanie do marek. Stąd tym bardziej należy przyjrzeć się markom, które w tak niesprzyjającym okresie potrafiły osiągnąć wzrost wyniku. Są to Samsung, Hortex, National Geographic oraz Lidl i to oni są prawdziwymi bohaterami tego rankingu - dodaje.

fot. vege - Fotolia.com

Najsilniejsze marki w Polsce 2015

Zwycięzcą został Google, przed Lego i YouTube.



Pierwsze trzy miejsca zajęły te same marki, co w ubiegłym roku – Google, Lego i YouTube. Co ciekawe do T20 wkroczyła marka Apple, nieobecna w czołówce w 2014.

Widoczna w zestawieniu przewaga zagranicznych reprezentantów została przełamana obecnością czterech polskich przedstawicieli - najwyżej oceniony został Tymbark, następnie Allegro (które odnotowało spadek względem ubiegłego roku), E.Wedel oraz Hortex (ta marka, ze wzrostem rok do roku).
- Warto zauważyć, że różnice w wartości indeksu dla czołowej dwudziestki są stosunkowo niewielkie i przetasowania w kolejności w najbliższych latach są bardzo prawdopodobne. – mówi Kowalewska.

Od 18 listopada dostępne są raporty z badania konsumenckiego dla każdej ze 110 kategorii. Uwzględniają one wskaźnik znajomości oraz rekomendacji marki w zależności od płci i wieku, a także strukturę kapitału marki.

W najnowszej, dziesiątej już edycji projektu, przyznano trzy rodzaje wyróżnień:
  • Superbrands 2015/16 – dla najsilniejszych marek w Polsce (oceny rekomendacji konsumentów oraz wizerunku marki przez ekspertów)
  • Created in Poland Superbrands 2015/16 – dla najsilniejszych polskich marek (oceny rekomendacji i znajomości konsumentów)
  • Business Superbrands 2015/16 – dla najsilniejszych marek biznesowych w Polsce (oceny jakości brandingu, pozycji rynkowej, jakości produktów/usług, jakości relacji b2b, innowacyjności oraz działań CSR dokonane przez menedżerów oraz dedykowaną Radę Marek Business Superbrands)

Innowacyjność albo śmierć

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: