Zimowe wyprzedaże: Polacy je kochają
2016-01-23 00:19
Ponad 70% Polaków kupuje na wyprzedażach © gpointstudio - Fotolia.com
Polacy kochają wyprzedaże – jak wynika z najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, 73% z nas zamierza w tym roku skorzystać z niższych cen proponowanych przez sklepy. Udamy się przede wszystkim do centrów handlowych, a wysokość przeznaczonych na zakupy środków z reguły nie przekroczy 500 zł.
Przeczytaj także: Na wyprzedaże czekamy z utęsknieniem
97% konsumentów ma neutralny lub pozytywny stosunek do wyprzedaży, postrzegając je jako korzystne okazje zakupowe – tak wynika z corocznej ankiety PAYBACK Opinion Poll (POP). Podobnie jak w ubiegłym roku, z zimowych obniżek skorzysta ponad 70% ankietowanych (73% – 2016, 77% – 2015 r.). Blisko 60% deklaruje, że regularnie korzysta z podobnych okazji.1/3 zapytanych przez PAYBACK Polaków przeznaczy na wyprzedażowe zakupy poniżej 250 zł, 36% – do 500 zł, a dla 12% wydatki na wyprzedaże sięgną do 1000 zł. Co drugi ankietowany pieniądze zaczerpnie głównie z bieżącego budżetu domowego, 35% skorzysta z odłożonych na ten cel oszczędności, a pozostali (15%) zapłacą kartą kredytową lub skorzystają z pożyczki w banku. 53% przeznaczy na zakupy taką samą kwotę jak rok temu, a dla 27% wydatki będą wyższe w tym sezonie.
Centra handlowe przyciągają najsilniej
Centra handlowe pozostają pierwszym wyborem Polaków – na zakupy uda się tam 68% ankietowanych (to spadek o 16% w porównaniu do 2015 r.). Z oferty sklepów online skorzysta 49%, a super- i hipermarketów – 47%. 13% będzie wypatrywać obniżek cen w zagranicznych sklepach internetowych (w 2015 roku było to 20%).
fot. gpointstudio - Fotolia.com
Ponad 70% Polaków kupuje na wyprzedażach
57% ma zamiar udać się na zakupy na początku wyprzedaży, pozostali zaś poczekają, aż ceny będą jeszcze niższe.
W poszukiwaniu przecenionych towarów pierwszym wyborem konsumentów od dawna są centra handlowe. Jest to stały trend już od kilku lat. Podobnym zainteresowaniem jak w ubiegłym roku cieszą się e-zakupy. Tegoroczne wyniki pokazują, że wśród Polaków spadło zainteresowanie ofertą sklepów internetowych spoza naszego kraju. W ubiegłym roku co piąty pytany deklarował, że podczas wyprzedaży skorzysta z oferty zagranicznego sklepu online, w tym roku jest to 13%. Z roku na rok pojawiają się nowe sklepy, a w konsekwencji coraz bogatsza staje się ich oferta w każdym segmencie rynku – komentuje Piotr Lipiński, Head of Corporate and Marketing Communications w PAYBACK.
Do najczęściej kupowanych towarów należą: odzież i dodatki (72%), książki i multimedia (36%), perfumy i kosmetyki (27%), zabawki (20%) oraz sprzęt RTV i AGD (19%).
Jesteśmy uwrażliwieni na nieuczciwe oferty
Wśród najatrakcyjniejszych rodzajów promocji konsumenci wymieniają przede wszystkim: obniżkę ceny (45%), możliwość otrzymania gratisu (39%), darmową dostawę (36%) oraz rabat na następne zakupy (29%). Polacy nie zapominają także o środkach ostrożności w gorączce zakupów. Niemal 3/4 zawsze porównuje cenę na metce z tą sprzed obniżki, 69% upewnia się, że zgadza się ona z kwotą widniejącą na paragonie, a 52% porównuje oferty kilku sklepów. 2/3 ankietowanych przyznaje, że do koszyka wrzuci również nieplanowane produkty (72% – 2015 r.).
Przeczytaj także:
Jak nie zbankrutować podczas zimowych wyprzedaży?
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
zimowe wyprzedaże, wyprzedaże, zachowania konsumentów, promocje, zakupy na wyprzedażach
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)