YouTube przez 3h dziennie - tak wygląda dzień nastolatka
2016-01-27 09:52
YouTube przez 3h dziennie © DDRockstar - Fotolia.com
Przeczytaj także: Badamy YouTube: czy długość ma znaczenie?
Pierwsze pokolenie, w którego życiu obecny był internet, to już trzydziestolatkowie. Tak jednak, jak zmieniał się Internet, tak też zmianie ulegały nawyki każdego nowego pokolenia. Podstawową zmianą jest ogromny przyrost dostępnych materiałów wideo. Szacuje się, że dzisiaj w każdej minucie do serwisu Youtube trafia trzysta godzin wideo. To dziesięciokrotny wzrost względem 2011 roku.Te cztery lata wystarczyły również, aby diametralnie zmienić sposób korzystania z tego medium. Obecnie, już dwadzieścia procent osób w wieku 16-19 lat deklaruje, że oglądanie wideo w tym serwisie zajmuje im ponad 180 minut dziennie. Dla porównania, w 2011 roku takie deklaracje formułowało zaledwie 7 procent nastolatków.
Pierwsze pokolenie internetu, nazwane „digital natives” spędza swój wolny czas w inny sposób. Zaledwie dziewięć procent dzisiejszych 30-34-latków przyznało że korzysta z YouTube przynajmniej trzy godziny dziennie. Dzisiejszych nastolatków często opisuje się jako „streaming natives” – to uzasadnione: czterdzieści sześć procent z nich spędza na Youtube ponad godzinę dziennie.
fot. DDRockstar - Fotolia.com
YouTube przez 3h dziennie
Nastolatkowie oglądają wideo na różnych platformach, pięćdziesiąt procent czasu przeznaczonego przez nich na oglądanie wideo przypada na urządzenia przenośne – to znacząco więcej niż w przypadku innych grup wiekowych. Na same smartfony przypada aż dwadzieścia osiem procent ogólnego czasu czasu oglądania wideo. „Streaming natives” to jedyna grupa wiekowa spędzająca swój czas przed smartfonem częściej niż przed jakimkolwiek innym urządzeniem. Co ciekawe, szesnaście procent współczesnych nastolatków korzysta ze streamingu muzyki więcej niż trzy godziny dziennie, to więcej niż każda inna grupa wiekowa.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)