Pokolenie Y, czyli pracodawco nie licz na lojalność
2016-01-29 10:53
Pokolenie Y nie jest lojalne wobec pracodawcy © Krasimira Nevenova - Fotolia.com
Przeczytaj także: Nowa prawda o Millenialsach może zaskakiwać
Cykliczne badanie Deloitte realizowane jest już od 2012 roku. W najświeższej, piątej jego edycji przebadano niemal 7,7 tys. przedstawicieli generacji Y, a więc osób urodzonych po 1982 roku i reprezentujących 29 krajów świata. Wszyscy respondenci posiadali wyższe wykształcenie (tytuł licencjata lub magistra) i byli zatrudnieni na pełen etat w firmach z sektora prywatnego, które zatrudniają powyżej 100 osób.Jeżeli przyjrzeć się odpowiedziom respondentów, uwzględniając ich pochodzenie, to okaże się, że w grupie reprezentującej kraje rozwinięte odsetek osób, które zamierzają do 2020 r. pożegnać się z obecnym pracodawcą do 2020 roku wyniósł 61 proc., a w przypadku krajów rozwijających się - 69 proc.
„Najwięcej takich osób, bo aż ponad 70 proc. było w Peru, RPA, Indiach, Kolumbii czy też Korei Południowej. W Wielkiej Brytanii było to 71 proc., a w USA 64 proc. Taka postawa millenialsów jest dużym problemem dla tych rynków, na których już dziś stanowią oni największą grupę wśród pracujących. Tak jest, m.in.: w Stanach Zjednoczonych”– tłumaczy Natalia Pisarek, Lider zespołu Human Capital Consulting w Deloitte. Co ciekawe deklaracja o chęci odejścia z firmy dotyczy także przedstawicieli pokolenia Y, którzy zajmują wyższe stanowiska kierownicze.
Osoby, które deklarowały chęć dokonania zmian w karierze w najbliższej przyszłości, często zgłaszały obawy, co do braku możliwości rozwoju umiejętności przywódczych i poczucia, że są niezauważani. Aż 63 proc. przedstawicieli pokolenia Y uważa, że ich umiejętności przywódcze nie są w pełni rozwijane. Tylko 28 proc. jest przeciwnego zdania. Aż 71 proc. spośród osób, które chcą odejść ze swoich firm w ciągu najbliższych dwóch lat, narzeka na programy rozwoju przywództwa, a 57 proc. ma poczucie, że jest pomijanych przy awansie na stanowiska kierownicze. Dla młodych ludzi jednym z ważnych czynników pozwalających na rozwój zawodowy jest mentoring. Spośród tych, którzy mają mentora 94 proc. uważa, że daje on dobre rady, a 91 proc. jest zdania, że mentor interesuje się ich osobistym rozwojem.
fot. Deloitte
66% badanych zamierza opuścić swoją organizację przed końcem 2020 r.
Idealiści czy pragmatycy?
Przedstawiciele pokolenia Y niezmiennie pozytywnie oceniają rolę biznesu w społeczeństwie (73 proc.) Aż 87 proc. ankietowanych wierzy, że sukcesu w biznesie nie można mierzyć jedynie wynikami finansowymi. Jak się okazuje, w zestawieniu z wynikami poprzednich lat, łagodniejszym okiem patrzą oni na motywacje i etykę przedsiębiorstw. W opinii 64 proc. respondentów biznes jest skupiony na własnych celach, podczas gdy rok temu taką opinię wyrażało 75 proc. Millenialsi którzy wierzą, że biznes ma pozytywny wpływ na szeroko rozumiane społeczeństwo, oceniają przedsiębiorstwa według tego, czy skupiają się one na jakości usług i produktów (63 proc.), satysfakcji pracowników (62 proc.) oraz satysfakcji i lojalności klientów (55 proc.).
fot. Deloitte
Millenialsi okazują się być pokoleniem ceniącym wartości
fot. Deloitte
Przekonanie, że ma wykonywana praca ma sens jest bardzo istotne
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)